افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بارداری در سن بالا و عوارض آن

%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c

  • در این سال‌ها، بدن شما در بارورترین زمان خود به سر می‌برد. عادت‌های ماهانه شما منظم است. حتی در این سنین ممکن است درست در آن زمانی که شما انتظارش را دارید،‌ باردار شوید

بارداری در سنین بالای ۳۵ سال خطرات و عوارض جانبی مخصوص به خود را دارد بهتر است آمادگی بدن خود را بسنجید و مراقب خطرات ناشی از حاملگی در این سنین باشید جوانب مثبت و منفی بارداری در این سنین را بسنجید و زیر نظر متخصص در این زمینه باردار شوید.

اکثر کارشناسان بر این باورند که بارداری زمان مشخصی ندارد؛ با این حال، باردار شدن در سنین مختلف مزایا و معایب خاص خود را دارد: به عنوان مثال، اگر در سن ۲۰ سالگی باردار شوید، انرژی بیشتری برای مراقبت و نگهداری از کودک‌تان خواهید داشت، در حالیکه ممکن است از منابع مالی و تجربه کمتری برخوردار باشید. در اواخر ۳۰ و ۴۰ سالگی ممکن است به لحاظ مالی امکانات بیشتری داشته باشید، اما وقت باردار شدن و سر و کله زدن با نوزاد را نداشته باشید. در این مطلب قصد داریم شما را با جوانب مثبت و منفی بارداری در سنین مختلف آشنا کنیم.
۲۰ تا ۲۴ سالگی
از نظر بدنی
در این سال‌ها، بدن شما در بارورترین زمان خود به سر می‌برد. عادت‌های ماهانه شما منظم است. حتی در این سنین ممکن است درست در آن زمانی که شما انتظارش را دارید،‌ باردار شوید. همه زنانی که در این سنین هستند،‌ چنانچه از قرص‌های جلوگیری از بارداری استفاده کنند، هر ماه تا ۲۰ درصد شانس باردار شدن دارند. وقتی باردار شدید،‌ هر بار که به پزشک مراجعه می‌کنید، فشار خون‌تان کنترل می‌شود. در دوران بارداری، معمولا فشار خون خانم‌ها بالا می‌رود، ولی در این سنین،‌ خیلی کم پیش می‌آید که فشار خون شما بالا برود.
از نظر روحی
این که شما چه احساسی درباره بارداری دارید،‌ بستگی به این دارد که سبک زندگی‌تان چگونه است. به گفته دکتر دایانا راس گلیزر، روان‌درمانگر ساکن وودلند هیلز کالیفرنیا، در سنین ۲۰ تا ۲۴ سالگی مهم‌ترین مسئله‌ای که ممکن است موجب ناراحتی خانم‌ها شود، تغییر شکل بدن است. خانم‌ها در این سن، معمولا خیلی به اندام‌شان توجه می‌کنند و چون بارداری با بالارفتن وزن و تغییر شکل برخی از اندام‌ها همراه است، ممکن است کمی برای خانم‌های جوان آزاردهنده باشد.
خطراتی که نوزاد را تهدید می‌کند
احتمال سقط در این سن، ۹ درصد است. همچنین از آنجایی که تخمک‌های شما در این سن بسیار جوان هستند، امکان اینکه فرزند شما با نقص عضو یا ناراحتی‌های ذهنی مانند سندروم داون به دنیا بیاید، بسیار کم است. البته بیشتر بچه‌هایی که چنین مشکلاتی دارند، از مادرانی که در سنین ۲۰ تا ۲۴ سالگی باردار می‌شوند، به دنیا می‌آیند،‌ اما نه به این دلیل که این سن برای بارداری خطرناک است.
۲۵ تا ۲۹ سالگی
از نظر بدنی
اگر اهل ورزش هستید و تغذیه خوبی دارید و اگر همین روش زندگی را در دوران بارداری هم ادامه می‌دهید، زایمان راحتی خواهید داشت و پس از زایمان به راحتی می‌توانید به همان اندام قبل از زایمان برگردید. علاوه‌براین، برخی تحقیقات نیز نشان داده‌اند که اگر در دهه سوم زندگی خود باردار شوید،‌ شانس مبتلا شدن به سرطان سینه و تخمدان در شما به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.
از نظر روحی
اگر در این سنین باردار ‌شوید،‌ شاید راحت‌تر بتوانید میان کار و بارداری‌تان تعادل برقرار کنید. از سوی دیگر، رابطه شما با همسرتان بسیار پخته‌تر شده و شناخت بیشتری از یکدیگر دارید؛ البته این بستگی دارد که چقدر از زمان ازدواج‌تان گذشته باشد.
خطراتی که نوزاد را تهدید می‌کند
خطر سقط جنین در این سن،‌ ۱۰ درصد است؛ کمی بیشتر از خانم‌هایی که ۵ سال جوان‌تر هستند. در سن ۲۵ سالگی،‌ از هر ۱.۲۵۰ خانم باردار، ممکن است ۱ نفر،‌ بچه‌ای عقب‌مانده به دنیا بیاورد،‌ اما در سن ۲۵ تا ۲۹ سالگی،‌ خطر به دنیا آوردن نوزاد عقب‌مانده، ۱ به ۴۷۶ است.
۳۰ تا ۳۴ سالگی
از نظر بدنی
از سن ۳۰ سالگی به بعد‌ شانس بارداری شما به تدریج کاهش می‌یابد. این کاهش تدریجی،‌ تا ۳۵ سالگی و ۴۰ سالگی ادامه می‌یابد. اگر برای بارداری به معالجه نیاز داشته باشید، شانس موفقیت شما بالطبع از خانم‌های مسن‌تر بیشتر است.
از نظر روحی
در این سنین،‌ ممکن است از نظر مالی و همچنین از نظر موقعیت شغلی، مشکل چندانی نداشته باشید، اما ممکن است درباره بازگشت به کار دچار تردید شوید. بارداری در این سن،‌ انرژی بیشتری از شما خواهد گرفت. در این شرایط ممکن است از جهات مختلف تحت فشار قرار بگیرید.
خطراتی که نوزاد را تهدید می‌کند
خطر سقط جنین در این سن،‌ ۱۱ درصد است. در این سن،‌ خطر تولد نوزاد عقب‌مانده، ۱ به ۹۲۵ است. همچنین خطر تولد نوزاد با کروموزوم‌های غیرطبیعی ۱ به ۳۸۵ خواهد بود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *