افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این ۵ ماده خوراکی سرطان را افزایش می دهد

download (1)

 

هشدار درباره مصرف برخی مواد غذایی که با توجه به تحقیقات محققان بیان کرده اند همراه ما باشید با آشنایی با این ۵ ماده خوراکی سرطان را افزایش می دهد ، در ادامه مطلب .

امروزه رسانه ها اطلاعات بسیاری را در رابطه با تاثیر تغذیه بر سرطان در دسترس عموم قرار داده اند. اغلب این اطلاعات شامل فهرست هایی از انواع مواد غذایی است که از ابتلا به سرطان جلوگیری می کنند.

با وجود افزایش آگاهی در مورد غذاهای مختلف و نقش آن در سلامتی، جای یک راهنمای مناسب برای شناخت غذاهایی که عامل سرطان هستند، خالی است. به همین علت در این گزارش فهرستی از مواد غذایی را ارایه می کنیم که مصرف آن ها موجب افزایش احتمال ابتلا به سرطان می شود:

۱-غذاهای کنسرو شده
بر اساس تحقیقات و آزمایشات انجام شده در آمریکا، بیش از ۷۰ درصد مواد غذایی کنسرو شده، با بروز سرطان و تخریب بافت های عصبی ارتباط مستقیم دارند. بنابراین توصیه می کنیم با صرف کمی هزینه بیشتر به جای استفاده از غذای کنسرو شده، از مواد غذایی تازه استفاده کنید.

۲- ماهی پرورشی
ماهی های پرورشی انواع آنتی بیوتیک ها، فلزات سمی، آفت کش ها و انواع آلاینده ها را به عنوان مکمل یا به دلایل دیگر دریافت می کنند و با توجه به محیط پرورش ماهی ها و فقدان فعالیت فیزیکی قابل توجه، نه تنها دفع این مواد از بدن ماهی ها امکانپذیر نیست؛ بلکه حجم زیادی از بدن آن ها را نیز چربی تشکیل می دهد. به همین علت معمولا طعم گوشت ماهی های پرورشی نیز مطلوب نیست. با مصرف ماهی پرورشی تمام این ترکیبات شیمیایی به همراه مقدار زیادی چربی به بدن وارد می شود و می تواند عامل موثری برای ابتلا به سرطان باشد.

۳- روغن های هیدروژنه
روغن های ترانس، از جمله روغن های هیدروژنه فاقد ارزش غذایی هستند. روغن های ترانس و چربی های اشباع شده (از جمله روغن های حیوانی) موجب افزایش LDL یا کلسترول بد می شوند. در حالی که روغن های ترانس میزان HDL یا کلسترول خوب را نیز در جریان خون کاهش می دهد. بدین ترتیب موجب افزایش احتمال بیماری های قلبی و سکته می شوند. این روغن ها دیواره رگ ها را مسدود می کنند و مانع جذب مواد غذایی و خروج مواد زاید، میکروب های مضر و پاتوژن های نامطلوب از خون می شوند. بدین ترتیب احتمال تشکیل تومورها و ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.

۴- ذرت بوداده در مایکروفر
با وجود این که بسته های ذرت مخصوص مایکروفر حاوی مواد اولیه سالم از جمله ذرت، روغن زیتون و نمک هستند و به نظر می رسد ذرت بوداده با مایکروفر از سایر انواع آن سالم تر است، بسته بندی این ذرت ها حاوی یک ماده شیمیایی موسوم به پرفلوئورواکتانوییک اسید است که با ناباروری زنان ارتباط دارد و به دلیل افزایش خطر ابتلا به سرطان کلیه، کبد، پانکراس و مثانه شناخته شده است.

۵- نوشیدنی های الکلی
مصرف نوشیدنی های الکلی علاوه بر این که عامل اصلی ابتلا به سرطان مری، سر، گردن، کبد و روده بزرگ است، موجب افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه نیز می شود. هنگام شکستن ترکیبات الکل در بدن ، ماده ای موسوم به استالدهید تولید می شود که به بافت دی ان ای و پروتئین ها آسیب می زند

 

پزشکین : این ۵ ماده خوراکی سرطان را افزایش می دهد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *