افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این ۵ اشتباه در زندگی زناشویی خطرناک هستند

  • دورس می‌گوید، “ازدواج لزوما زحمت زیادی را ایجاب نمی‌کند، اما “توجه” در آن یک امر ضروری است. غفلت هیچ حاصلی ندارد، و این امر در مورد ازدواج نیز صدق می‌کند.” او هشدار می‌دهد که صرف زمان کم با یکدیگر- مثلا کم‌تر از ۳۰ دقیقه در روز- باعث می‌شود شما فقط در سطح ظاهری رابطه‌تان کار کنید و این نمی‌تواند یک رابطه‌ را ماندگار کند

 

 

 

اگر برای زندگی زناشویی خود اهمیت قائل هستید و به هیچ قیمتی نمیخواهید آنرا از دست بدهید پس باید مراقب این اشتباهات باشید:

صرفا یک اشتباه به قیمت از دست دادن زندگی زناشویی‌تان تمام نخواهد شد، ولی به‌گفته‌ی کارشناسان ما، ارتکاب یکی از این اشتباهاتِ ازدواجی، می‌تواند زندگی زناشویی‌تان را به‌کام‌تان تلخ کند. در این مقاله مهم‌ترین خبط و خطاهای معمول که باید از آن‌ها در زندگی زناشویی دوری کنید – و بهترین تمریناتِ سالمی که می‌توان به جای آن‌ها انجام داد – آمده‌است.

۱. موافقت کردن با چیزهایی که واقعا نمی‌خواهید انجام بدهید.

لزلی دورس، مشاور ازدواج و نویسنده‌ی کتاب “طرح اولیه برای داشتن یک ازدواج طولانی-مدت” می‌گوید، “موافقت با انجام کاری که راغب به انجام آن نیستید- من این کار را “سازش” می‌نامم- بذر رنجش و ناراحتی را می‌کارد، و رنجش قاتل هر رابطه‌ای است.” دورِس به دنبال آن‌چه خود “سیاست توافق مشترک” می‌نامد، توصیه می‌کند از پذیرفتن چیزهایی که بعدها باعث ایجاد رنجش در شما می‌شوند بپرهیزید. او ادامه می‌دهد” دست به هیچ‌کاری نزنید تا زمانی که هر دو با آن موافق باشید. برای هر قدمی که رو به جلو برمی‌دارید، باید دو رای “آری” داشته باشید. اگر یکی از آرا “نه” باشد یا باید دست از ایده‌ی خود بردارید یا آن‌قدر صحبت کنید که دلایل نه بودن رای طرف مقابل‌تان حل شود. لازمه‌ی این کار، صادق بودن هر دوی شما هم با خودتان و هم با یکدیگر است.

۲.دائما شمار کارها و کمک‌های همدیگر را نگه می‌دارید.

دورس می‌گوید، نگه ‌داشتن حساب کارهایی که یکی از شما در رابطه‌تان انجام می‌دهید، کاملا اشتباه است. “چنین کاری باعث می‌شود که شما به جای این‌که شریک هم باشید، در جایگاه دو رقیب قرار بگیرید. به این ترتیب بیش‌تر روی کارهایی که طرف مقابل‌تان انجام نمی‌دهد، تمرکز خواهید کرد؛ علاوه بر این دائما وارد بحث خواهید شد زیرا هر کدام‌تان از نقش خود دفاع می‌کنید و نقش طرف مقابل‌تان را دست‌کم ‌می‌گیرید. بنابراین دورس شما را تشویق می‌کند به جای این‌که ازدواج را یک تعهد ۵۰/۵۰ تصور کنید، آن را طوری ببینید که قرار است هر کدام از شما تعهدی ۱۰۰% در قبال‌اش داشته باشید. او می‌گوید: “شما بدون شرط گذاشتن روی رفتار طرف مقابل‌تان با هم عهد بستید، بنابراین این را درک کنید که شما یک تیم هستید. یکی از اعضای تیم، نمی‌تواند پیروز شود اگر باقی اعضا شکست بخورند. شما در شکست و پیروزی با هم هستید.”

۳. به طور منظم با هم وقت نمی‌گذرانید.

دورس می‌گوید، “ازدواج لزوما زحمت زیادی را ایجاب نمی‌کند، اما “توجه” در آن یک امر ضروری است. غفلت هیچ حاصلی ندارد، و این امر در مورد ازدواج نیز صدق می‌کند.” او هشدار می‌دهد که صرف زمان کم با یکدیگر- مثلا کم‌تر از ۳۰ دقیقه در روز- باعث می‌شود شما فقط در سطح ظاهری رابطه‌تان کار کنید و این نمی‌تواند یک رابطه‌ را ماندگار کند. او توصیه می‌کند که، “حتما حداقل ۳۰ دقیقه در روز را بدون این‌که مزاحمت یا مانعی داشته باشید، با هم بگذرانید. این کار باعث می‌شود که نسبت به یکدیگر و آن‌چه که هنگام جدایی از هم انجام می‌دهید، کنجکاو باشید. اگر همچنان به قرار گذاشتن (یعنی زمانی که با هم تنها باشید و هدف‌تان فقط تفریح و لذت باشد) ادامه بدهید، رابطه‌تان خوب و لذت‌بخش خواهد ماند و یک تازگی اساسی به رابطه‌تان اضافه خواهد‌ شد.

۴. رفتار توام با مهربانی و احترام در قبال یکدیگر ندارید.

شاید غم‌انگیز باشد اما دورس می‌گوید، “آدم‌ها اغلب با غریبه‌ها بهتر رفتار می‌کنند تا با همسرشان، زیرا وقتی با یک نفر ۲۴ ساعت شبانه-روز و ۷ روز هفته زندگی می‌کنید، شانه خالی کردن از بار کلمات احترام‌آمیزی مثل لطفا و متشکرم بسیار راحت‌تر است. اما این رفتار، خوشایند یا محترمانه نیست. دورس توضیح می‌دهد که “قاعده باید این باشد که هر بار چیزی برای خودتان می‌خرید از همسرتان هم بپرسید که آیا چیزی لازم دارد، بکوشید زمانی که خواب است، سکوت را رعایت کنید، و رعایت حال او را به عنوان یک انسان بکنید.”

۵. زندگی زناشویی برای‌تان یک اولویت نیست.

زندگی زناشویی ندرتا تنها چیزی است که باید مواظب تداوم آن باشید. دورس می‌گوید، “و از میان همه موضوعات و آدم‌هایی که برای در اختیار داشتن وقت شما با هم رقابت می‌کنند، آن‌هایی موفق می‌شوند که از نظر شما بیش‌ترین اهمیت را داشته باشند- فرزندان، شغل‌تان، تلفن همراه‌تان. آسان است که به رابطه‌تان اهمیت کمی بدهید، به خصوص زمانی که مشکلات جدی ندارید. اما رفتارهای زناشویی‌تان می‌بایست به خوبی یا حتی بهتر از رفتار دوران نامزدی‌تان باشد، چنان‌چه انتظار دارید ازدواج‌تان از این رقابت جان سالم به در ببرد. دورس می‌گوید، به جای این‌که رابطه‌ی زناشویی‌تان را در اولویت آخر قرار دهید، باید ابتدا برای آن زمان تعیین کنید. او می‌گوید: “شما با چگونگی صرف زمان‌تان به آدم‌ها می‌گویید که چه چیزی برای شما اهمیت دارد. اگر برای زندگی زناشویی‌تان زمان صرف نکنید، این پیام را به دیگران القا می‌کنید که همسرتان برای شما مهم نیست. شاید ایجاد یک تعادل پایدار بین کار، خانه و خودتان چالش‌برانگیز باشد اما شدنی است و همین‌طور برای سلامت زندگی زناشویی بلند-مدت شما ضروری است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *