افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این گیاه راه درمان خلط گلو

%d8%ae%d9%84%d8%b7-%da%af%d9%84%d9%88

  • افراد باید سعی کنند در هنگام شب از خوردن سردیجات مانند لبنیات همچون ماست، دوغ و شیر و نیز ترشیجات، ماهی، کاهو، گوجه فرنگی خام، خیار پرهیز کنند زیرا این مواد سرد میزان خلط‌های صبحگاهی را افزایش می‌دهد

 

جلال‌الدین حسینی متخصص طب سنتی اظهار داشت: یکی از شایع‌ترین علت وجود خلط به خصوص در ناحیه حنجره و گلو، عفونت‌ها و مخاط‌هایی است که از حفره‌های سینوسی به سمت حلق جریان پیدا می‌کند.
وی اضافه کرد: عفونت‌های این چنینی که نزله نامیده می‌شود، معمولا در ساعات ابتدایی صبح بیشتر است و هرچه به میانه روز پیش می‌رویم از میزان آن کاسته می‌شود.
حسینی عنوان کرد: خلط می‌تواند منبعی برای ورود عفونت به بدن باشد و با افزایش حجم خلط احتمال ورود عفونت به گلو و ریه‌ها افزایش یافته و در بلندمدت سبب ابتلا به بیماری‌های قلبی و آسم و تنگی نفس شود که انباشته شدن خلط در معده سبب لزج شدن مخاط معده و نیز بدبو شدن دهان می‌شود که کهنه شدن خلط درمان سرماخوردگی را به تعویق می‌اندازد.
این متخصص طب‌ سنتی در خصوص درمان‌های طبیعی برای خلط سینه و گلو گفت: برای درمان‌ طبیعی خلط دو نوع اقدام باید صورت گیرد که در مرحله اول باید اقدامات پرهیزی و سپس درمان با مواد و گیاهان دارویی صورت گیرد.
وی اظهار داشت: در اقدامات پرهیزی برای درمان خلط افراد باید سعی کنند سحیر خیز باشند و در ساعت ۵ تا ۸ صبح بیدار باشند زیرا که در این ساعات حجم خلط بدن افزایش می‌یابد اما سحرخیزی در این ساعات سبب کاهش غلظت خلط بدن می‌شود.
حسینی افزود: افراد باید سعی کنند در هنگام شب از خوردن سردیجات مانند لبنیات همچون ماست، دوغ و شیر و نیز ترشیجات، ماهی، کاهو، گوجه فرنگی خام، خیار پرهیز کنند زیرا این مواد سرد میزان خلط‌های صبحگاهی را افزایش می‌دهد.
این متخصص طب سنتی گفت: برای درمان خلط بدن به وسیله مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی می‌توان از گیاهانی همچون آویشن، پونه، گل ختمی، گل پنیرک که آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی هستند به صورت دمنوش برای درمان خلط استفاده کرد.
حسینی بیان کرد: برای درمان خلط به وسیله گیاهان دارویی می‌توان از بخور آویشن و پونه، نعنا فلفلی، دمنوش و بخور اکالیپتوس، جوشانده مخلوط آویشن و پونه و پنیرک روزی سه مرتبه می‌تواند در درمان خلط به خصوص خلط‌های صبحگاهی بسیار موثر است.
حسینی اظهار داشت: برای درمان موثر خلط می‌توان جوشانده مخصوص حلیله زرد و گل ختمی استفاده کرد به این صورت که حلیله زرد و گل ختمی را آسیاب کرده و از یک و نیم قاشق غذاخوری از مخلوط آسیاب شده این دو گیاه را در داخل یک لیوان آب جوش ریخته و در آن را بسته و به مدت یک شب تا صبح بماند تا این دو گیاه ته نشین شده و تاثیر ضد خلطی خود را بر روی آب لیوان بگذارد و فردا صبح آن را میر کنند.
وی افزود: افرادی که نفخ معده و شکم نداشته و دچار سردرد هم نمی‌شوند، می‌توانند برای درمان خلط از پیاز خام استفاده کنند و همچنین مصرف هویج و زنجبیل هم برای درمان خلط بدن بسیار موثر است.
منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *