افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این گونه از بیماران قلبی که جراحی بای پس انجام داده اند در منزل مراقبت کنید

این گونه از بیماران قلبی که جراحی بای پس انجام داده اند در منزل مراقبت کنید

heart failure

 

اگر پرستاری از فردی که انجام عمل قلب باز کرده را به عهده دارید در منزل یک سری توصیه های پزشکی را در این باره در اختیار شما می گذاریم همراه ما باشید با این گونه از بیماران قلبی که جراحی بای پس انجام داده اند در منزل مراقبت کنید

مراقبت در منزل بعد از جراحی بای پس: مراقبت بعد از عمل جراحی بای پس با هدف کاهش عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی است و شامل استراتژی هایی جهت کمک به بیماران و اعضای خانواده برای ترک سیگار، کنترل فشار خون بالا، بهبود سطح کلسترول، آغاز ورزش منظم، و کاهش سطح استرس است. برخی از این استراتژی ها با تغییر عادات زندگی میسر است و البته گاهی نیاز به استفاده از برخی داروها به آن اضافه می شود.

برخی بیماران معمولا ۵ روز بعد از جراحی ترخیص می شوند ولی اگر عوارض جانبی رخ داده باشد، نیاز به بستری طولانی مدت تر است به هر حال قبل از ترک بیمارستان مهم این است که خانواده بیمار تحت آموزش های مراقبت از او در منزل قرار گیرند به عنوان مثال بیماران شش تا هشت هفته بعد از جراحی نباید اجسام سنگین بلند کنند همچنین شانه بیمار نباید جنبش زیاد داشته باشد.

بسیاری از افراد بعد از جراحی بای پس در برنامه های جامع توانبخشی قلبی باید شرکت کنند. مزایای بالقوه توانبخشی شامل بهبود در عملکرد قلب، کاهش ضربان قلب در حالت استراحت و در طول ورزش و کاهش خطر مرگ در اثر عوارض ناشی از بیماری های قلبی است.

در توانبخشی قلبی به عنوان یک رویکرد چند عاملی اجزای متعددی از قبیل ورزش، روش های کاهش سطح استرس و افسردگی وجود دارد.

ورزش: نشان داده شده که ورزش مداوم منجر به بهبود سلامت کلی قلب و عروق می شود. ورزش در بیماران بعد از جراحی تحت تست ورزش باید صورت گیرد. تقریبا هر بیماری بعد از جراحی می تواند با خیال راحت ورزش کند اما شدت و مدت آن با توجه به شدت بیماری قلبی فرد متفاوت است.

ورزش های هوازی مانند پیاده روی، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، قایقرانی و بالارفتن از پله با فرکانس سه تا ۵ بار در هفته به بیماران توصیه می شود. مهم این است که در هر جلسه ۵ تا ۱۰ دقیقه برای گرم کردن بدن، ۲۰ دقیقه برای فاز تهویه و ۵ تا ۱۰ دقیقه برای خنک کردن بدن زمان در نظر گرفته شود. علاوه بر این یکی از مهمترین اجزای نسخه ورزش این بیماران شدت آن است. این موضوع بر اساس ضربان قلب بیمار محاسبه می شود.

با گذشت زمان بسیاری از بیماران می توانند سطح ورزش و تمرین را افزایش دهند.

رژیم غذایی: به دنبال ورزش برخورداری از یک رژیم مفید غذایی زیر نظر متخصص تغذیه برای ثابت نگه داشتن وزن ایده آل و پایین نگه داشتن سطح کلسترول ضروری است.

ترک سیگار: سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب و حمله قلبی را افزایش می دهد. این در حالی است که ترک سیگار اثر معکوس دارد و یک سال بعد از ترک خطر مرگ ناشی از بیماری های عروق قلب به نصف کاهش می یابد. در برنامه های توانبخشی قلبی از طریق برچسب های نیکوتین، آدامس، اسپری بینی و یا دارو، نسبت به ترک سیگار در بیماران اقدام می شود.

درمان فشار خون و کلسترول بالا: بعد از جراحی بای پس برای کنترل فشار خون و کلسترول بالا، داروهایی تجویز می شود.

مدیریت دیابت و درمان های روانی اجتماعی برای کاهش میزان استرس و افسردگی از برنامه های دیگر توانبخشی بیماران بعد از جراحی بای پس است. روان درمانی فردی و گروهی و تمرینات گروهی مهارت های بیماران از جمله روش های کاهش استرس در برنامه های توانبخشی است.

پزشکین : این گونه از بیماران قلبی که جراحی بای پس انجام داده اند در منزل مراقبت کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *