افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این نوع داروهای مسکن بر کمردرد اثر ندارد

  • تحقیقات قبلی نشان داده است که یکی دیگر از مسکن های مشترک (استامینوفن) بسیار مفید است. این یافته نشان می دهد که مصرف بیش از حد مسکن، درد را حداقل در کوتاه مدت کاهش می دهد.

 

یک بررسی جدید نشان می دهد مسکن  هایی مثل آسپرین و ناپروکسن به افراد مبتلا به کمر درد کمک نمی کنند. محققان تخمین زده اند که مصرف این داروهای  ضد التهابی غیر استروئیدی فقط بر شش درصد از افراد مصرف کننده اثر گذار است.

در همین حال تحقیقات قبلی نشان داده است که یکی دیگر از مسکن های مشترک (استامینوفن) بسیار مفید است. این یافته نشان می دهد که مصرف بیش از حد مسکن، درد را حداقل در کوتاه مدت کاهش می دهد و برخی دیگر ممکن است مشکلات گوارشی را افزایش دهند.

یکی از پژوهشگران می گوید: استراتژی های مؤثر و امن تر دیگری برای مدیریت درد ستون فقرات وجود دارد. آن ها چنین می گویند: درد پشت و گردن، علت اصلی درد بیماران در سراسر جهان می باشد. محققان برای بررسی، ۳۵ مطالعه را در مورد مسکن ها برای درمان کمر درد، مورد بررسی قرار داده اند. مطالعات داروهای ایبوپروفن، ناپروکسن، مهار کننده ها و دیکلوفناک را مورد بررسی قرار دادند. طبق مطالعات استفاده از مسکن ها تنها اثر کوچکی در کاهش درد و بهبود عملکرد بیماران داشتند. این اثرات ممکن است برای بیماران مبتلا به درد ستون فقرات قابل درک نباشند.

این پژوهشگران همچنین دریافتند افرادی که از مواد مخدر استفاده می کنند، در مقایسه با کسانی که از این داروها استفاده می کنند تا دو و نیم برابر دچار عوارض گوارشی می شوند. این بررسی تنها شامل بررسی افرادی بود که به طور متوسط ۷ روز مواد مخدر مصرف کرده بودند، انجام شده بود.

متأسفانه هیچ مطالعه ای در بررسی اثرات مسکن ها برای درد ستون فقرات در میان مدت (۳ تا ۱۲ ماه) و بلند مدت (۱۲ ماه) وجود ندارد. یکی از پزشکان تخمین زده است که مسکن ها ممکن است حتی بی اثرتر از این بررسی ها هم باشند ( با کمتر از یک نفر از ده بیمار).

بیماران با درد خود چه کنند؟

طبق گفته ی یک پزشک، اغلب دارو ها تجویز می شوند حتی اگر مزایای زیادی نداشته باشند. بیمارانی که درد پشت داشتند، با برخی از انواع درمان های مکمل مانند یوگا، ماساژ و کشش بهتر شده  و شادتر بودند. بیماران باید با پزشک خود درباره ی مصرف این داروها با توجه به مزایای کم آن ها و داشتن عوارض جانبی آن ها مشورت کنند.

تحقیقات نشان می دهد بیماران از استفاده مسکن های مخدر مانند اکسی کونتین برای برطرف کردن درد کمر خود اجتناب می کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد درمان های فیزیکی و درمان هایی روانی به عنوان درمان شناختی رفتاری برای این بیماران بسیار مفید است.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است:

باید بدانیم در مرحله اول مردم باید از کمر درد خود پیشگیری کنند. داشتن یک زندگی سالم، ورزش کردن و درگیر نشدن در فعالیت های فیزیکی سنگین یک راه بسیار مهم برای پیشگیری از درد های ناتوان کننده ی کمر و ستون فقرات می باشد.

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *