افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این مواد را به پوست صورت نزدیک نکنید

این مواد را به پوست صورت نزدیک نکنید

  • اگر چه استفاده زیاد از لوسیون برای بدن نتایج خوبی دارد، اما استفاده از این لوسیون‌ها روی پوست صورت ضرر‌های زیادی را ایجاد می‌کند، زیرا مواد موجود در آن سنگین‌تر و حاوی عطر هستند و باید برای پوست صورت از محصولات ملایم‌تر استفاده شود.

 

استفاده از برخی محصولات بر روی صورت می‌تواند منجر به ضرر‌های جدی را به این بخش از بدن وارد کند.

بسیاری از مواد طبیعی که در آشپزخانه‌ها پیدا می‌شوند، دارای خواص عالی برای پخت و پز هستند و جالب اینکه از آن‌ها برای مصارف دیگر مانند ساخت ماسک‌های موثر خانگی نیز می‌توان استفاده کرد. با این وجود بعضی از آن‌ها خواصی دارند که نه تنها برای زیبایی پوست مفید نیستند، بلکه باعث ایجاد مشکل هم می‌شوند و بهتر است از آن‌ها دوری کنید.

اولین چیزی که بیشترین تاثیر را بر دیگران می‌گذارد، صورت است. حتما می‌دانید که از مواد زیادی مانند آواکادو یا روغن نارگیل می‌توان به عنوان ماسک صورت استفاده کرد، اما گاهی اوقات مصرف برخی از مواد بر روی پوست صورت نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه می‌تواند مضر هم باشد؛ ما در اینجا موادی را که باید به شدت از زدن آن‌ها به پوست صورت‌تان خودداری کنید، ارائه کرده‌ایم.

لوسیون بدن
اگر چه استفاده زیاد از لوسیون برای بدن نتایج خوبی دارد، اما استفاده از این لوسیون‌ها روی پوست صورت ضرر‌های زیادی را ایجاد می‌کند، زیرا مواد موجود در آن سنگین‌تر و حاوی عطر هستند و باید برای پوست صورت از محصولات ملایم‌تر استفاده شود.

دئودورانت (ضد تعریق)
برخی مردم برای پیشگیری از عرق کردن صورت، کمی دئودورانت به صورت می‌مالند، اما این محصول فقط باید برای نواحی مانند زیر بغل مورد استفاده قرار بگیرند، زیرا مصرف ضد تعریق‌ها بر روی پوست صورت باعث انسداد غدد عرق می‌شود که در نهایت لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست ایجاد می‌کند.

شکر یا نمک
شکر و نمک از بهترین لایه بردار‌ها برای بدن هستند، اما استفاده از آن برای پوست صورت می‌تواند مضر باشد، زیرا پوست صورت نازک‌تر از پوست سایر نقاط بدن است و مصرف این مواد بر روی پوست صورت حتی ممکن است باعث ایجاد خراش شود.

اسپری مو
همانطور که از نامش پیداست، اسپری مو برای مو ساخته شده است. از آنجا که این محصول حاوی مواد شیمیایی است، برای پوست صورت به شدت ضرر دارند؛ بنابراین هنگام زدن آن به موهایتان، صورت‌تان را به طور کامل بپوشانید.

مرطوب کننده همراه با کلاژن
از آن جایی که مولکول‌های کلاژن بزرگ هستند، بنابراین استفاده از این کرم مرطوب کننده بر روی پوست صورت توصیه نمی‌شود.

 

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *