افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این مواد خوراکی را برای جلوگیری از سکته مصرف کنید

این مواد خوراکی را برای جلوگیری از سکته مصرف کنید

  • تنها نیمی از یک فنجان شامل ۵۰ میلی گرم منیزیم است. این میوه چه به صورت تازه چه خشک حاوی پتاسیم، کلسیم، آهن و مس است. آنتی اکسیدان بسیاری در انجیر وجود دارد که از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند.

 

سکته های قلبی و مغزی از رایج ترین بیماریهای قرن به شمار می رود. با اینکه رعایت بسیاری از مسائل بهداشتی و درمانی در بین مردم رایج شده است اما سالیانه بسیاری از مردم در اثر سکته جان خود را از دست می دهند.

منیزیم یکی از مواد موثر و تاثیر گذار در کاهش سکته می باشد. مصرف این ماده ارزشمند می تواند بیماری های عروق کرونر را تا ۱۰۰% کاهش دهد.

سکته مغزی نیز با مصرف مصرف تا حدود ۲۶ % کاهش پیدا خواهد کرد.

 

اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجات سرشار از منیزیم به شمار می رود. در یک فنجان اسفناج ۱۵۷ میلی گرم منیزم یافت می شود. اسفناج علاوه بر منیزیم فراوان، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری و مهمی دارد که برای بدن بسیار مفید است.

 

برگ چغندر

چغندر و به خصوص برگ آن از جمله مواد مغذی است که آنتی اکسیدان زیادی دارد. یک فنجان برگ چغندر ۱۵۴ میلی گرم منیزم در بر دارد. برگ چغندر در سلامتی چشم، کاهش التهابات، تنظیم قند خون بسیار موثر است.

 

دانه کدو تنبل

دانه های بسیاری وجود دارند که میزان بالایی منیزم دارند. دانه کدو تنبل یکی از این دانه های مهم است. در یک هشتم فنجان دانه کدو تنبل ۹۲ میلی گرم منیزیم وجود دارد.

همان طور که مشاهده می کنید این دانه یکی از منابع بزرگ منیزم به شمار می رود.

این دانه می تواند در ثبات سطح فشار خون و سلامتی قلب بسیار موثر باشد.

 

آوکادو

آوکادو از میوه های پر خاصیت است. این میوه مغذی سرشار از پتاسیم، ویتامینK، ویتامین های گروه   B و چربیهای اشباع نشده است. هر یک عدد آوکادو ۵۸ میلی گرم منیزیم به بدن شما وارد می کند.

مطالعات نشان داده است که آوکادو در کاهش التهاب و بهبود سطح کلسترول خون موثر است.

 

آجیل

آجیل از چندین نوع مختلف مغز تشکیل شده است که هر کدام خواص بی نظیری دارند. بادام یکی از منابع بزرگ منیزم است که در دانه های آجیل سرآمد است.

آجیل منبع بزرگ فیبر و چربی های اشباع نشده است.

 

کاکائو خام

کاکائو نیز یک منبع گیاهی و سرشار از منیزیم است. کاکائو به شما کمک می کند راحت تر تمرکز کنید و قند خون را به انرژی مبدل می سازد. کاکائو خام خواص بیشتر و بهتری نسبت به کاکائو های تبدیل شده به شکلات دارد.

 

موز

هر یک عدد موز بزرگ شامل ۳۷ میلی گرم منیزیم است. موز همچنین سرشار از ویتامین C، ویتامین B6، فیبر و پتاسیم فراوان است. این میوه مغذی در کاهش خطرات بیماری های قلبی و فشار خون بسیار تاثیر دارد.

موز می تواند فشار خون را متعادل کند.

 

لوبیا سفید

در صورتی که نیمی از یک فنجان لوبیا سفید یا لوبیا چیتی را به غذای خود اضافه کنید ۶۰ میلی گرم منیزیم به بدن خود افزوده اید. لوبیا منبع خوبی برای پروتئین و فیبر است که می تواند هضم غذا را تنظیم کند. لوبیا و دیگر حبوبات در پیشگیری بیماری های قلبی و همچنین دیابت تاثیر دارد.

 

انجیر

تنها نیمی از یک فنجان شامل ۵۰ میلی گرم منیزیم است. این میوه چه به صورت تازه چه خشک حاوی پتاسیم، کلسیم، آهن و مس است. آنتی اکسیدان بسیاری در انجیر وجود دارد که از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند.

با استفاده از این مواد غذایی سالم و طبیعی می توانید منیزیم  مورد نیاز بدن را تامین کنید.

منیزیم از مهمترین مواد است که می تواند از سکته های قلبی و مغزی تا حد زیادی پیشگیری کند.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *