افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این مواد خوراکی دشمن عفونت بدن است

این مواد خوراکی دشمن عفونت بدن است

images2

محققان بیان کرده اند عفونت عوارض زیادی برای بدن دارد و باعث تخریب سلول های بدن می شود در این جا طب سنتی بیان می کند این مواد خوراکی دشمن عفونت بدن است .

عفونت و التهاب سرچشمه بسیاری از بیماری ها است. بنابراین اگر بدن ما از التهاب در امان باشد دچار بسیاری از بیماری ها نیز نخواهد شد. عفونت و التهاب می تواند خسارات زیادی به سلول های بدن و حتی DNA سلول ها وارد کند.

التهاب یک روش پاسخ سیستم ایمنی بدن است که در موارد عادی مقداری از این نوع التهاب نه تنها بد نیست بلکه خیلی هم خوب است و یک پاسخ دفاعی در برابر عوامل خارجی به شمار می آید و شما را وادار به درمان جراحت و آسیب و ریکاوری بدن می کند. اما التهاب مزمن بسیار برای سلامتی مضر می باشد و متاسفانه در سکوت و آرام آرام بدن را تضعیف می کند. یکی از بزرگترین تهدیدات سلامتی التهابات مزمن هستند که می توانند منجر به بسیاری از بیماری های جدی مانند بیماری های قلبی و عروقی شوند.

نادیده گرفتن عفونت می تواند مانند راه رفتن با پای شکسته و بدون درمان به جای استراحت دادن به پا باشد!

علت التهاب می تواند ناشی از سبک زندگی ناسالم مانند سیگار کشیدن، عدم ورزش کردن، مصرف غذاهای ناسالم، آلرژی، استرس های طولانی و همیشگی و … باشد. در این نوع سبک زندگی سیستم ایمنی بدن در سطح هشدار قرار می گیرد و سیل عفونت به بدن ما جاری می شود و متاسفانه کاری از سیستم دفاعی بدن بر نمی آید و در طولانی مدت منجر به بسیاری از بیماری های مزمن می گردد.

خوشبختانه امروزه همه ما راه های بروز عفونت و راه های جلوگیری و درمان آن را می دانیم. تنها کاری که باید انجام دهیم یک انتخاب صحیح است. این انتخاب چیزی جز سبک زندگی سالم نیست. در این سبک زندگی باید یک رژیم غذایی سالم داشته، استرس را کاهش داده و ورزش کنیم و از مصرف دخانیات اجتناب نماییم.

رژیم های سرشار از میوه ها و سبزیجات و چربی های سالم یک راه خوب برای مبارزه با عفونت است. این رژیم ها دارای ترکیباتی مفید از جمله آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها و چربی های سالم هستند که تاثیرات مثبتی بر روی سلامتی و حذف عفونت دارند.

توت

به طور کلی میوه های رنگارنگ دارای میزان بالایی از آنتی اکسیدان و دیگر ترکیبات مفید هستند. زغال اخته و تمشک از جمله این میوه ها هستند که دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدان و پلی فنول ها هستند که نه تنها به کاهش التهاب کمک می کنند بلکه در پیشگیری از سرطان نیز بسیار موثرند.

کاکائو

کاکائو با داشتن سطح بالایی از پلی فنول ها به سلامت قلب کمک شایانی می کند. هم چنین کاکائو با کاهش مواد شیمیایی التهابی در کاهش التهاب نیز موثر است. کاکائوی تلخ بهترین انتخاب می تواند باشد.

چای سبز

چای سبز یک جایگزین عالی برای چای و قهوه است. چای سبز حتی بر روی DNA های بدن ما اثر می گذارد و با کاهش فعالیت آنزیم COX-2 که موجب ترشح مواد التهابی می شود از بروز عفونت در بدن جلوگیری می نماید. نحوه دم کردن چای سبز و مصرف آن بسیار مهم است.

انگور قرمز

این میوه عالی و خوشمزه باعث کاهش فعالیت آنزیم های COX-1 و COX-2  می شود و از بروز عفونت جلوگیری می نماید. همچنین با جلوگیری از تولید بیش از حد اکسید نیتریک مانع از تخریب سلولی و عفونت سلول ها می شود.

کلم بروکلی

خانواده کلم ها مانند گل کلم و برگ کلم حاوی ترکیباتی هستند که تولید اکسید نیتریک در بدن را کنترل می کنند. همچنین موادی در این سبزیجات وجود دارد که در درمان عفونت و کمک به دفع سموم بدن بسیار موثر هستند.

زردچوبه

این ادویه عالی و خوشمزه و بسیار رایج دارای ترکیبات کورکومین است که فعالیت آنزیم COX را تحت کنترل در آورده و در جلوگیری از بروز عفونت بسیار عالی و کاراست.

زنجبیل

این ادویه دارای ترکیباتی به نام جینجرول است که تولید ترکیبات اکسید نیتریک در بدن را مهار کرده و به کاهش التهاب منجر می شود.

سیب

خوردن یک سیب در روز می تواند برای سلامتی بدن بسیار مفید باشد. سیب حاوی آنتی اکسیدان است و همچنین دارای ترکیبات پلی فنول می باشد که در مهار فاکتور های التهابی بسیار موثر است. همچنین ترکیبات پلی فنولی موجود در سیب پروتئین التهابی در بدن را سرکوب می کنند.

مرکبات

مرکبات علاوه بر دارا بودن مقادیر بالای ویتامین C و مواد مغذی دیگر اثرات ضد التهابی بسیار بالایی دارند. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات بیوفلاونوئید موجود در مرکبات اثرات ضد التهابی بالایی بدون هیچگونه عوارض جانبی دارند.

روغن زیتون

ترکیباتی در روغن زیتون وجود دارد که اثرات ضد التهابی بسیار قوی دارند. این ترکیبات که oleocanthal نامیده می شوند اثرات ضد التهابی مانند ایبوپروفن دارند.

علاوه بر رژیم غذایی سالم، ورزش کردن و کاهش استرس نیز در جلوگیری از بروز التهابات نقش موثری دارند. پس با تغییر زندگی خود از انواع التهابات و عوارض ناشی از ان مانند سرطان و دیگر بیماری ها در امان بمانید.

پزشکین : این مواد خوراکی دشمن عفونت بدن است

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *