افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این مواد خوراکی آفت دهان را تشدید می کند

این مواد خوراکی آفت دهان را تشدید می کند

n00227023-t

 

آفت دهان بر اثر برخی حساسیت های غذایی ایجاد می شود در این جا شما را آشنا می کنیم با این مواد خوراکی آفت دهان را تشدید می کند در ادامه مطلب.

آفت ها همان ضایعات کوچک در ناحیه ی دهان، کام و زبان هستند که درد زیادی برای فرد ایجاد می کنند. با وجود این که نمی توان از بین رفتن آن ها را تسریع کرد اما بهتر است بدانید که مصرف برخی مواد غذایی باعث تشدید آفت می شود.

مصرف برخی مواد غذایی باعث تشدید آفت می شود؛ بنابراین بهتر است تا حد امکان از مصرف این مواد غذایی پرهیز کرد. با ما باشید تا این مواد غذایی را بیشتر معرفی کنیم.

گردو، بادام و پسته: چربی زیاد

مغزها و دانه های روغنی مانند فندق، گردو، بادام، پسته، بادام هندی، گردوی برزیلی جزو مواد غذایی هستند که در زمان بروز آفت دهانی ممنوع هستند. این مواد غذایی باعث بروز آلرژی های غذایی جزئی می شوند؛ البته مشکل به همین جا ختم نمی شود. در حالت کلی آجیل ها خیلی چرب هستند و این مسئله حالت اسیدیته ی معده را افزایش داده و باعث بروز آفت می شوند. آجیل ها باعث بروز ۸ درصد آفت ها شده و ۱۵ درصد آن ها را تشدید می کنند. توصیه می کنیم از مصرف مغزهای بسته بندی شده و شور و بو داده بپرهیزید چون مشکل را چندین برابر خواهد کرد. اگر نمی توانید از این مواد غذایی چشم پوشی کنید قبل از مصرف در آب بخیسانید و پوستشان را جدا کنید.

میوه های اسیدی مانند لیموترش، مرکبات و به خصوص آناناس، کیوی و گوجه فرنگی در صورت بروز آفت توصیه نمی شود. گوجه فرنگی بین یکی از عوامل بروز دهنده ی آفت ها قرار دارد. این ماده ی غذایی علت بروز ۲۰ درصد آفت ها و تشدید ۲۸ درصد موارد است.

پنیرهای سفت

پنیر گرویر یکی از عوامل رایج ایجاد کننده ی آفت است. در واقع این پنیر باعث بروز واکنش های حساسیت زای ناشی از ترکیبی به نام تیرامین می شود که در محصولات تخمیر شده وجود دارد. به عقیده ی متخصصان تغذیه پنیر در بین مواد غذایی آفت زا قرار دارد؛ در واقع پنیر می تواند باعث بروز ۲۰ درصدی آفت شده و حتی آن را به میزان ۲۸ درصد تشدید کند. پنیر همچنین یک ماده ی غذایی اعتیادزا است؛ یعنی این که بدن بدون توجه به طعم آن نسبت به مصرف آن عادت کرده و معتاد می شود. به نظر می رسد پنیر پارمزان بیشترین تأثیر را دارد. بنابراین توصیه می کنیم در صورت بروز آفت از مصرف پنیرهای سخت مانند پنیر کاممبر، بری یا گودا و غیره اجتناب کنید.

سرکه آفت را دردناک می کند

اگر دچار آفت دهان شده اید بدانید که ادویه ها و چاشنی ها باعث تشدید ضایعات نه تنها در سطح دهان، زبان و کام بلکه در سطح گوارشی می شوند. برای تشکیل آفت ها معمولاً یک زمینه لازم است. این مسئله قبل از هر چیزی از اختلال گوارشی ناشی می شود. به عقیده ی متخصصان، آفت های ایجاد شده در ۸ نفر از ۱۰ تن ربطی به مشکلات دهانی ندارد بلکه ریشه در اختلال متابولیک بدنی دارد. در بین ادویه ها، کاری و فلفل ممنوعیت بالایی دارد. البته باید حواستان به سرکه، خیارشور و حتی خردل نیز باشد. این مواد غذایی و ادویه ها باعث تشدید درد ناشی از آفت ها می شوند.

لیموترش، گوجه فرنگی، آناناس: میوه های اسیدی

اگرچه دلیل آفت ها کمابیش در هاله ای از ابهام قرار دارد اما با این حال ارتباطی بین مصرف مواد غذایی اسیدی و بروز آن ها وجود دارد. میوه های اسیدی مانند لیموترش، مرکبات و به خصوص آناناس، کیوی و گوجه فرنگی در صورت بروز آفت توصیه نمی شود. گوجه فرنگی بین یکی از عوامل بروز دهنده ی آفت ها قرار دارد. این ماده ی غذایی علت بروز ۲۰ درصد آفت ها و تشدید ۲۸ درصد موارد است. توجه داشته باشید که پوست میوه ها حاوی گرانول یا پرزهایی است (هلو) که می توانند باعث تحریک بدن شوند. مصرف زیاد مواد غذایی ترش و اسیدی همچنین باعث بروز رفلاکس اسید معده می شود که تشدید کننده مشکل آفت است. برای ایجاد تناسب pH بدن لازم است که مواد غذایی آلکانی مانند سبزیجات سبز را وارد برنامه ی غذایی تان بکنید.
مغزها و دانه های روغنی مانند فندق، گردو، بادام، پسته، بادام هندی، گردوی برزیلی جزو مواد غذایی هستند که در زمان بروز آفت دهانی ممنوع هستند. این مواد غذایی باعث بروز آلرژی های غذایی جزئی می شوند.

شکلات سیاه باعث تشدید آفت می شود

افرادی که به طور مکرر دچار آفت می شوند می دانند که مصرف شکلات باعث تشدید مشکل می شود. شکلات نه تنها می تواند عاملی برای بروز آفت شود بلکه در تشدید آن نیز مؤثر است. با وجود این که شکلات در بین مواد غذایی مفید جای دارد اما باید بدانید که در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی می شود. این ماده ی غذایی به میزان ۱۲ درصد باعث بروز آفت شده و ۲۲ درصد آن را تشدید می کند. از این گذشته شکلات یک ماده ی غذایی چرب است. بدن برای هضم مواد غذایی چرب، اسید بیشتری تولید می کند و ممکن است این حالت اسیدیته بالا بیاید. در نتیجه بهتر است برای پیشگیری از بروز این مشکل و یا تشدید آن از مصرف شکلات صرف نظر کنید.

آبمیوه ها و اسیدی شده معده

آبمیوه ها باعث اسیدی شدن بدن می شوند و اسید کلروهیدریک معده را بالا می برند. این مسئله نیز منجر به بروز آفت می شود. یادتان باشد که در زمان بروز آفت ها از مصرف آبمیوه ها بپرهیزید چون باعث افزایش درد ناشی از این ضایعات می شوند. همچنین باید بدانید که الکل و قهوه ی خیلی غلیظ نیز باعث تحریک مخاط دهان به خصوص در بین افراد مستعد می شود.

گلوتن: التهاب روده ها و آفت

گلوتن همان پروتئین موجود در گندم است. نتایج بررسی های علمی حاکی از این است که بین التهاب روده و بروز آفت ها به شیوه ای مزمن ارتباط وجود دارد. بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن یکی از بیماری های گوارشی رایج است. افرادی که از این مشکل رنج می برند علاوه بر علائم گوارشی با مشکلات دیگری مانند خستگی، کم خونی و همچنین آفت های مکرر نیز مواجه می شوند. این افراد بیشتر در برابر تحریکات، حساس هستند. در این صورت آفت ها یکی از علائم حساسیت است.

 

 

پزشکین : این مواد خوراکی آفت دهان را تشدید می کند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *