افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این عوامل مهم ترین علل عوامل بروز سرطان در بدن هستند

download

سرطان بیماری هست که همه روزه پژوهشگران در حال کشف علت و عواملی که باعث بروز این بیماری خطرناک می شود می باشند در این جا نتیجه آخرین پژوهش را بیان می کنیم ، این عوامل مهم ترین علل عوامل بروز سرطان در بدن هستند .

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان(IARC)اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت داده های حاصل از مطالعات مختلفی که بر روی علل سرطان ها انجام شده را جمع آوری کرده و یک لیست ۱۱۶ آیتمی از عوامل منجر به سرطان را منتشر نموده است.

در این فهرست داروهای ضد بارداری جزو عوامل مقصر دیده می شود.

سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و در سال ۲۰۱۲ تخمین زده شد ۸.۲ میلیون نفر در اثر بیماری های ناشی از سرطان جان خود را از دست داده اند هرچند به گفته کارشناسان این عدد تا سالهای آینده به بیش از ۷۰ درصد افزایش می یابد.

سیگار کشیدن علت شماره یک سرطان است و ۲۰ درصد مرگ های ناشی از این بیماری بر اثر استعمال دخانیات است. علاوه بر این ۷۰ درصد مرگ های سرطانی در دنیا ناشی از سرطان ریه پیشرفته است.

و اما در فهرست عوامل مقصر ابتلا به سرطان می توان به ترتیب به موارد زیر برخورد کرد:

استعمال دخانیات، لامپ های خورشیدی، تولید آلومینیوم، آرسنیک در آب آشامیدنی،شومینه، مبلمان و کابینت سازی، دود دست دوم، تاسیس آهن و فولاد، تولید رنگ قرمز، موجهه شغلی با اسیدهای غیر آلی شامل اسید سولفوریک، صنعت لاستیک، نوشیدنی های الکلی، تولید گازهای گلخانه ای در محیط داخلی ناشی از احتراق زغال سنگ، دیزل، روغن های معدنی، ماهی دوده شده و شور، گرد و غبار چوب، گوشت های فراوری شده، آزبست، بنزن، قرص های پیشگیری از بارداری، هورمون درمانی و اشکال ترکیبی آن حاوی استروژن و پروژسترون، استروژن درمانی بعد از یائسگی، هلیکوباکتر پیلوری، عفونت مزمن با ویروس هپاتیت ب، عفونت مزمن با ویروس هپاتیت سی، ویرس نقص ایمنی انسانی، ویروس پاپیلومای انسانی، اشعه ماوراء بنفش خورشید، ترکیبات نیکل، و بالاخره آلودگی و ذرات معلق در هوا.

 

پزشکین : این عوامل مهم ترین علل عوامل بروز سرطان در بدن هستند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *