افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این عوامل محرک میگرن هستند

این عوامل محرک میگرن هستند

  • این عوامل می‌تواند بوهای بسیار غلیظِ عطرهای مختلف، در کلیساها، ادارات و خانه‌هایی باشد که برای بسیاری از افرادی که میگرن دارند می‌تواند عامل تحریک‌کننده محسوب شود.

دو نوع سردرد اصلی وجود دارد: سردردهای تنشی و سردردهای میگرنی. معمولا سردردهای میگرنی سرآغاز علائم عصبی به نام «پیش‌حمله» است. این علائم ممکن است چند ثانیه تا چند ساعت پیش از سردردمیگرنی اصلی ادامه داشته باشد. حملات میگرنی می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله انواع غذاها، درخشش نور، انواع عطرها و بوها و از همه مهم‌تر اضطراب باشد. البته در افرادی که میگرن دارند نمی‌توان تمام عوامل محرک را جزو عوامل شایع محسوب کرد. در این‌جا می‌خواهیم به برخی از این عوامل محرک اشاره کنیم.
اضطراب
که منجر به بروز سردردهای تنشی و میگرنی می‌شود. در بین افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می‌برند، این شایع‌ترین دلیل بروز آن بوده و عوامل دیگری مانند تشویش، نگرانی و شوکه شدن را هم به همراه دارد.
قاعدگی
یا هر نوع تغییر استروژن می‌تواند عامل شایع بروز میگرن در زنان باشد. این یکی از عوامل سخت و آزاردهنده‌ی میگرن در زنان است.
الکل
الکل و نیز مصرف زیاد کافئین عوامل شایعی هستند. از طرفی ترکِ یکباره‌ی قهوه هم می‌تواند عامل محرک دیگری باشد.
غذاها
هر غذایی که شامل آسپارتام (قند خیلی زیاد) باشد می‌تواند باعث تحریک میگرن شود. در واقع آنها اکسی‌توکسین‌های سلول‌های مغزی هستند که هر کسی باید از مصرف آن پرهیز کند. گوشت‌های فرآوری‌شده با انواع نیترات‌ها هم جزو این دسته هستند.
عوامل محیطی
این عوامل می‌تواند بوهای بسیار غلیظِ عطرهای مختلف، در کلیساها، ادارات و خانه‌هایی باشد که برای بسیاری از افرادی که میگرن دارند می‌تواند عامل تحریک‌کننده محسوب شود.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *