افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این علائم نشان می دهد که کلیه های شما مشکل دارد

images (1)

می خواهید کلیه خود را تست کنید ببینید دچار مشکل هستید یا خیر ؟ می خواهید بدانید کلیه های سالم دارید یا خیر ؟ در این جا روی برخی علائم بیماری تحقیقاتی انجام شده که نشان می دهد

همه انسان ها دو عدد کلیه دارند که حدودا به اندازه یک مشت هستند. عملکرد این اندام های بدن بسیار مهم است زیرا باید مواد زائد خون را تصفیه کرده و همراه با مایعات اضافی به شکل ادرار دفع کنند. به علاوه نقشی اساسی در تنظیم فشار خون نیز دارند و مسئول تولید برخی هورمون هایی که بدن برای عملکرد مطلوب به آنها نیاز دارد نیز هستند.

در نتیجه، کمترین آسیب به این اندام های حیاتی می تواند کیفیت زندگی فرد را تا حد چشمگیری کاهش دهد. اما مشکل اصلی اینجاست که علائم ناراحتی های کلیوی زمانی بروز می کند که بیماری کاملا پیشرفت کرده است. افرادی که زمینه ابتلا به این بیماری را دارند باید تحت معاینات دوره ای باشند تا تشخیص به موقع صورت گیرد.

خوشبختانه متخصصان علائمی را کشف کرده اند که می تواند زنگ خطر ابتلا به بیماری های کلیوی را به صدا درآورد. از آنجا که بعضی از این علائم مشابه دیگر مشکلات جسمانی است اما توصیه می شود در صورت بروز آنها حتما با متخصص مشورت شود.

  • تغییرات ادرار

کلیه ها مسئول تولید ادرار هستند و به همین دلیل تغییرات آن می تواند اولین نشانه هشدار ابتلا به بیماری کلیوی باشد. در ابتدا نحوه دفع ادرار تغییر می کند و معمولا فرد نیاز مکرر به رفتن دستشویی خصوصا طی شب دارد. همچنین گاه احساس می کند که باید فورا به دستشویی برود اما قادر به دفع ادرار نیست. در این صورت، همچنین تنگی در قسمت پایین لگن خاصره نیز احساس می شود. رنگ بسیار تیره یا روشن ادرار، بوی شدید، حالت کف آلود و وجود خون در ادرار از جمله علائم بیماری های کلیوی است.

  • احتباس آب در بدن

به دلیل مشکلاتی که کلیه ها در هنگام عملکرد خود دارند، مایعات در بافت های بدن جمع می شوند و در قوزک پا، ساق پا، صورت و دست ها تورم ایجاد می کنند. همچنین احساس سنگینی و ورم شکمی نیز در بسیاری مواد احساس می شود.

  • احساس خارش

مواد سمی خون از طریق کلیه ها از بدن دفع می شوند. در صورت ابتلا به بیماری های کلیوی، فرد از جوش های پوستی و مورمور شدن رنج می برد که حتی ممکن است تا سطح ماهیچه ها و استخوان ها نیز احساس شود.

  • خستگی

یکی از مهم ترین کارکردهای کلیه تولید هورمونی به نام اریتروپوئیتین است. این هورمون با تولید گلبول های قرمز از بدن محافظت می کند که نقش آنها انتقال اکسیژن از طریق جریان خون است.

به تدریج که ضعف و نارسایی در کلیه ها ایجاد می شود، تولید این هورمون نیز کاهش می یابد و خستگی از نظر جسمی و روحی زودتر بروز می کند. در نتیجه، افراد مبتلا به ناراحتی های کلیوی برای انجام کارهای روزمره احساس کمبود انرژی دارند، بیشتر از حد عادی می خوابند و حساس تر هستند.

البته این مشکل با کم خونی و دیگر علل مرتبط با کمبود آهن نیز شناخته می شود.

  • تغییر در درک مزه ها و بوی بد دهان

تجمع مواد زائد در خون، درک مزه مواد غذایی را تغییر می دهد. در این صورت، فرد طعمی شبیه به فلز را به خصوص هنگان خوردن گوشت احساس می کند. به علاوه، بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری از بوی بد دهان رنج می برند که به سختی برطرف می شود. در نتیجه تمایل فرد به غذا خوردن نیز کاهش می یابد زیرا لذتی به همراه ندارد.

  • درد پشت

درد پشت یکی از رایج ترین مشکلات سلامتی است که نحوه بد نشستن، فعالیت های خیلی سنگین و استرس از جمله علل آن هستند. با این حال، نباید از بیماری های کلیوی نیز غافل شد به خصوص اگر درد در قسمت پایین پشت یا پهلوها احساس شود.

به خاطر داشته باشید که همه این علائم باید جدی گرفته شود به خصوص اگر دو مورد به طور مداوم بروز کند و به رغم درمان های دیگر بهبودی نیابد. توصیه می شود هر چه زودتر به پزشک مراجعه گردد.

پزشکین : این علائم نشان می دهد که کلیه های شما مشکل دارد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *