افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این علائم خبر از مشکلات قلبی می دهد

این علامت خبر از مشکلات قلبی می دهد

  • آیا بهداشت ضعیف دهان و دندان باعث بیماری های قلبی می شود؟ شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهند مشکلات دندانی ممکن است سلامت قلب تان را تهدید کند.

 

قلب تان اغلب یک سری نشانه های کوچک را نشان می دهد که ممکن است گمراه کننده باشند. متاسفانه تعداد افرادی که بر اثر یک مشکل قلبی جان شان را از دست می دهند زیادند و این در حالی است که برخی از آن ها هرگز از بیماری خود خبر نداشته اند.

پنج علامت زیر منحصرا مربوط به بیماری قلبی نیستند، اما بهتر است که حتما بررسی شوند.

برآمدگی های زرد رنگ روی پوست

گزانتوما یک بیماری پوستی است که در آن چربی ها در زیر پوست جمع می شوند. در میان افراد مسن، این رسوب چربی معمول است و می تواند در اندازه های متفاوت در قسمت های مختلفی از بدن مانند دست ها، پاها و مفاصل ظاهر شود.
نوع خاصی از گزانتوما به نام گزانتِلاسما در پلک بالایی یا پایینی چشم به سمت بینی دیده می شود (تصویر بالا). معنی این پلاک های زردرنگ وجود چربی بالا در خون است و می تواند یک نشانه ی بسیار جدی از بیماری قلبی باشد.

سفتی ستون فقرات

اسپوندیلیت انکیلوزان (AS)یا روماتیسم ستون فقرات یک بیماری التهابی است که در طول زمان می تواند برخی مهره های ستون فقرات را سفت کند.
نشان داده شده است که روماتیسم ستون فقرات با بروز بسیاری از انواع بیماری های قلبی مرتبط است. این موارد شامل، نارسایی قلبی ،حمله قلبی، سکته مغزی، درد قفسه سینه و دیگر خطرات قلبی است.

خونریزی لثه

آیا بهداشت ضعیف دهان و دندان باعث بیماری های قلبی می شود؟ شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهند مشکلات دندانی ممکن است سلامت قلب تان را تهدید کند.
ورم پاها و از جمله مچ پا می تواند نشانه ی بیماری قلبی باشد. عضلات ضعیف قلب و یا نقص قلبی می تواند خود را با تجمع مایعات در بدن آشکار کن
لثه سالم باید به رنگ صورتی و سفت باشد. اما خونریزی لثه می تواند نشان دهنده ی گردش خون ضعیف در بدن باشد.
هنوز هم بیشتر بیماری های قلبی با عوامل خطر سنتی مثل مسواک نزدن مرتبط هستند، اما می توان با رعایت بهداشت دهان و دندان یک گام طولانی در جهت حفظ سلامت قلب برداشت.

میگرن

گاهی میگرن فقط یک سردرد است، اما گاهی بیماری هایی مانند فشار خون بالا و یا بیماری عروق کرونری قلب می توانند با میگرن مرتبط باشند.
میگرن، سردردی است که مشخصه ی آن ضربات شدید است و می تواند با تهوع و استفراغ همراه باشد.
مطالعات نشان می دهند که میگرن پی در پی می تواند نشان دهنده وجود یک مشکل قلبی باشد. رنج بردن از میگرن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی به ویژه در زنان را بالا ببرد.

ورم پا

آیا کفش تان تنگ تر از حالت عادی به نظر می رسد؟ ورم پاها و از جمله مچ پا می تواند نشانه ی بیماری قلبی باشد.
عضلات ضعیف قلب و یا نقص قلبی می تواند خود را با تجمع مایعات در بدن آشکار کند. تجمع مایعات زمانی اتفاق می افتد که قلب قادر به پمپاژ صحیح خون نباشد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *