افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این دودها برای بدن مفید است

248432_635834353077984995_s

  • دود کردن کُندر و اسپند گرم کنندۀ مغز، تقویت حافظه و ضدآلزایمر، نشاط‌آور، ضدعفونی کنندۀ محیط و پاک‌سازی هوا است، همچنین دود کردن صبحگاهی کُندر در منزل، سنت حضرت رضا (علیه السلام) بوده است.

از قدیم رسم بوده که برای گرفتاری از بلا،دوری از چشم خوردن،نابودی چشم حسود و … از دود استفاده میکردند و باید بگوییم دودهای مفید و خوب زیادی هستند که از آن ها استفاده میشود.این دودها نه تنها برای بدن ضرر ندارند،بلکه مفید هم هستند.دودهای مفید زیادی وجود دارند که در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرند که ما در ادامه شما را با این دودها آشنا مینماییم.

سید جواد علوی درباره برخی اعمال درمانی اظهار داشت: بُخور و دود کردن کُندر و اسپند و به کار بردن عطرهای طبیعی همه از روش‌های درمانی هستند که در طب سنتی و اسلامی کاربرد زیادی دارد.

به‌گفته وی بُخور گیاهانی مانند بابونه، استوخدوس، نعنا، آویشن، گل محمدی و گل‌ها و گیاهان معطر هر کدام به‌تناسب در پاک‌سازی و شفافیت پوست، ایجاد آرامش و نشاط، رفع سرماخوردگی، سینوزیت و … توصیه می‌شود.

این کارشناس طب سنتی افزود: دود کردن کُندر و اسپند گرم کنندۀ مغز، تقویت حافظه و ضدآلزایمر، نشاط‌آور، ضدعفونی کنندۀ محیط و پاک‌سازی هوا است، همچنین دود کردن صبحگاهی کُندر در منزل، سنت حضرت رضا (علیه السلام) بوده است.

علوی بیان کرد: لباس‌های تهیه شده از مواد نفتی و شیمیایی به‌خصوص لباس زیر، باعث حساسیت پوستی و ایجاد الکتریسیته مضر در بدن می‌شود و زمینه‌ساز بیماری‌های متعدد پوستی و عفونی می‌شود.

وی ادامه داد: اما لباس‌های نخی لطیف و آرامش‌بخش است و از ایجاد عفونت به‌خصوص در بانوان نیز پیشگیری می‌کند. توجه به لباس‌های طبیعی ایرانی حمایت از تولید ملی است.

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: پودر دندان‌شوی ترکیبی از کف دریا، نمک دریا و برخی گیاهان دیگر که خواص آن عبارتند از سفید کنندۀ دندان، جرم‌گیر دندان، پیشگیری از عفونت‌های لثه، پیشگیری از خونریزی‌های لثه و از بین برندۀ بد دهان ناشی از بیماری‌های حفره دهان است، همچنین برای شستشو و بهداشت دهان و دندان و تقویت لثه می‌توان از سرکه، یا از ترکیب نمک و عسل با نسبت یک به پنج استفاده کرد.

علوی خاطرنشان کرد: عطرهای طبیعی مانند گلاب، عصارۀ طبیعی گل‌هایی نظیر عطر بهارنارنج، استوخدوس، بالنگ، رزماری و … که هر کدام برای بیماری‌های خاص کاربرد دارند، بهره گرفت؛ زیرا عطر و ادکلن صنعتی به‌دلیل دارا بودن الکل و مواد محرک شیمیایی روی سیستم عصبی تأثیر ناگواری می‌گذارند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *