افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این داروی گیاهی شپش سر را درمان می کند

این داروی گیاهی شپش سر را درمان می کند

  • شپش، از خون انسان تغذیه کرده و بزاق آن حاوی موادی است که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند، خارش شدید و بدون علت سر از نشانه های ابتلا به بیماری شپش سر عنوان شده که بر اثر خارش شدید گاهی اوقات ممکن است عفونت پوستی و زرد زخم ناحیه پشت سر و پشت گوش هم ایجاد شود.

 

بیماری شپش (پدیکلوزیس)، بیماری شایع در مراکز پرتراکم از جمله مدارس، ورزشگاه‌ها، پادگان‌ها، پرورشگاه‌ها و خوابگاه ها است، این بیماری در فصل زمستان با توجه به نحوه پوشش افراد(پوشیدن لباس بیشتر و استفاده از شال و کلاه)، امکان شیوع آن به صورت اپیدمی بیشتر می شود.
براساس اعلام پزشکان و کارشناسان بهداشت و درمان، شپش سر، شایع ترین بیماری در میان کودکان بین ۴ تا ۱۱ سال به خصوص دانش آموزان است که دراین میان سهم دختران در ابتلا به این بیماری بیشتر از پسران است.
شپش، حشره انگلی است که رنگ آن از خاکستری تا قرمز(به دلیل مکیدن خون) متغیر است،این حشرات توانایی پرواز یا جهیدن یا نفوذ به درون پوست سر را ندارند اما شش پای آنها برای چسبیدن به موها تکامل یافته است.
شپش، از خون انسان تغذیه کرده و بزاق آن حاوی موادی است که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند، خارش شدید و بدون علت سر از نشانه های ابتلا به بیماری شپش سر عنوان شده که بر اثر خارش شدید گاهی اوقات ممکن است عفونت پوستی و زرد زخم ناحیه پشت سر و پشت گوش هم ایجاد شود.
دکترعلیرضا فیروز در گفتگو با خبرنگار افزود:شرکت دانش بنیان مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی موفق به تولید یک داروی گیاهی جهت درمان شپش سر با نام تجاری نو-لایس (No-Lice) حاوی عصاره اکالیپتوس همراه با یک شانه مخصوص جهت جمع آوری این انگل شده است.
رییس مرکز آموزش و پژوهش پوست وجذام دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارکرد: نولایس به شکل محلول می باشد و فقط به ۱۰ دقیقه زمان برای اثربخشی روی موها نیاز دارد. پس از آن بیمار می تواند موهای خود را شسته و با شانه مخصوص انگل مرده را جدا کند.
وی ادامه داد: این دارو برخلاف بسیاری از داروهای موجود در بازار گیاهی بوده و قابل استفاده برای کودکان بین ۶ ماه تا ۶ سال و همچنین بزرگسالان است.
وی گفت: شرکت دانش بنیان ژرف اندیشان نوید سلامت( ژانوس) مستقر در مرکز آموزش و پژوهش بیماریهای پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به اخذ مجوز دانش بنیان از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شده است که هدف آن تبدیل دانش و تجربه دانشگاهی به فرآورده های درمانی در جهت رفع نیازهای جامعه پزشکی است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *