افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این خوراکی ها را جایگزین چیپس و پفک کنید

download (1)

  • این روز‌ها بعضی از کارخانه‌ها، گندمک را به شکل صنعتی تولید می‌کنند، اما درست کردن آن راحت و بی‌دردسر است. کافی است مقداری گندم را بپزید و پس از خشک شدن در یک تابه روغن کنجد یا ذرت بریزید و آن را تفت دهید.

 

باید بدانید تنقلات میان‌وعده، هیچ‌وقت حجم واقعیشان را نشان نمی‌دهند و شما با خوردن بعضی از آن‌ها، دچار انرژی کاذب می‌شوید. بهتر است از همین امروز، خوراکی‌های مقوی‌تری روی می‌زتان بچینید تا می‌ان‌وعده‌های سالم‌تری میل کنید.

خشکبار از دم‌دستی‌ترین میان‌وعده‌ها به‌حساب می‌آید، اما در انتخاب آن‌ها هم باید دقت کنید تا مفیدترین‌هایشان را نوش‌جان کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این موارد غافل نشوید، ضمن آنکه تهیه آن‌ها بسیار آسان‌تر از چیزی است که حتی تصورش را می‌کنید.

کم‌خونی دارید؟ توت بخورید

نوشیدن چای یا قهوه در میانه روز، خستگی را از بدن می‌گیرد، اما اگر با این نوشیدنی‌ها هرروز حجم زیادی از شیرینی و بیسکویت میل می‌کنید، بهتر است سری به فروشگاه خشکبار بزنید و مقداری توت خشک بخرید. توت سفید، سرشار از آهن و ویتامین C است. پس کم‌خون‌ها از خوردن آن غافل نشوند. ضمن آنکه قند طبیعی آن ضرر ندارد و به خاطر داشتن فیبر، ملین خوبی برای دستگاه گوارش به‌حساب می‌آید.

چیپس‌های میوه‌ای

درست است که هیچ‌چیز مثل یک میوه تازه نمی‌تواند به بدنتان ویتامین‌های لازم را برساند، اما میوه خشک هم خالی از لطف نیست. ضمن آنکه یک می‌ان‌وعده سالم و انرژی‌زا به‌حساب می‌آید.

تقریباً این روز‌ها در همه خشکبارفروشی‌ها می‌توانید میوه خشک را پیدا کنید؛ اما اگر زرنگ‌تر از این حرف‌ها هستید، دست‌به‌کار شوید. انواع میوه (برگه زردآلو، هلو، موز، کیوی، سیب، نارنگی و…) را می‌توانید جلوی آفتاب، روی بخاری یا شوفاژ خشک کنید. به‌علاوه می‌توانید با این روش، میزان خشکی آن‌ها را هم با سلیقه خودتان هماهنگ کنید.

کپسولی به نام کشمش!

شاید برای شما هم پیش آمده که هنگام برداشتن در قندان در یک مهمانی، با کشمش‌های خوش‌رنگ مواجه شوید. اینجا خبری از قند نیست. لطفاً چایتان را با کشمش، این کپسول آنتی‌اکسیدانی مقوی، بنوشید.

خوردن کشمش، شما را از پوکی استخوان در امان نگه می‌دارد و آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B به بدنتان می‌رساند. خوردن کشمش، استرس‌هایتان را کم می‌کند و برای فعالیت‌های روزانه‌تان به شما انرژی می‌دهد.

توت سفید، سرشار از آهن و ویتامین C است. پس کم‌خون‌ها از خوردن آن غافل نشوند. ضمن آنکه قند طبیعی آن ضرر ندارد و به خاطر داشتن فیبر، ملین خوبی برای دستگاه گوارش به‌حساب می‌آید.

سویاخور شوید

هیچ می‌دانستید این کوچولوهای سفید ترد، سرشار از پروتئین و انواع ویتامین هستند؟ دانه‌های سویا با طعم‌های مختلف می‌تواند می‌ان‌وعده خوبی برای شما و فرزندانتان باشد. سویا، سرشار از کلسیم است و علاوه بر آن، به جذب این ماده حیاتی در بدنتان هم کمک می‌کند. آجیل سویا، بدن شما را در برابر عفونت‌ها مقاوم می‌کند و یک خوراکی مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌رود.

کنجد، فقط برای روی سنگک نیست!

شما از همان‌هایی هستید که به عشق کنجد روی نان سنگک در صف طولانی نان منتظر می‌مانید؟ پس بهتر است این دانه مقوی را در موارد دیگر هم استفاده کنید. کنجد، بهترین می‌ان‌وعده برای دانش‌آموزان و ورزشکاران است.

کنجد، سرشار از زینک است و شما با خوردن آن، از مصرف قرص‌های این ماده بی‌نیاز می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم مخلوط کنجد و شاهدانه را حتماً امتحان کنید. ضمن آنکه می‌توانید ارده (کنجد نرم و ساییده) به همراه عسل را به‌عنوان یک وعده مقوی و خوشمزه به برنامه غذاییتان اضافه کنید.

لطفاً چایتان را با کشمش، این کپسول آنتی‌اکسیدانی مقوی، بنوشید. خوردن کشمش، شما را از پوکی استخوان در امان نگه می‌دارد و آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B به بدنتان می‌رساند. خوردن کشمش، استرس‌هایتان را کم می‌کند و برای فعالیت‌های روزانه‌تان به شما انرژی می‌دهد.

به یاد برنجک‌های قدیم

مادربزرگ‌ها همیشه یک‌مشت از آن را توی جیبمان می‌ریختند. برنجک خانگی، یک میان وعده مناسب برای بچه‌هایی است که در سن رشد قرار دارند. برای درست کردنش کافی است چند پیمانه برنج را به مدت چند ساعت خیس کنید. بعد از خشک شدن به‌طور کامل، در یک تابه روغن کنجد یا ذرت بریزید و آن را کمی تفت بدهید تا پف کند. دانه‌های برنجک به همراه گردو می‌تواند ترکیب خوشمزه و مفیدی باشد. همین حالا دست‌به‌کار شوید.

گندمک، جرقه‌های خانگی

این روز‌ها بعضی از کارخانه‌ها، گندمک را به شکل صنعتی تولید می‌کنند، اما درست کردن آن راحت و بی‌دردسر است. کافی است مقداری گندم را بپزید و پس از خشک شدن در یک تابه روغن کنجد یا ذرت بریزید و آن را تفت دهید.

در آخر می‌توانید کمی عسل یا شکر به آن اضافه کنید. بیشتر بچه‌ها دوست دارند گندمک را با شیر بخورند. در این صورت، بهتر است شیر را به‌جای شکر با عسل شیرین کنید تا خواص بیشتری به عصرانه‌شان افزوده شود.

فشارخون دارید؟ شاهدانه بخورید

شاهدانه، مصداق بارز مثل «فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه است». شاید فکرش را هم نکنید که این دانه کوچک، پر از خواص مختلف برای گوارش شماست. شاهدانه، ضد انگل معده است و برای درمان یبوست به کار می‌آید.

خوردن شاهدانه، تأثیر ضدافسردگی دارد و سیستم ایمنی بدنتان را هم افزایش می‌دهد. پس همیشه یک ظرف شاهدانه روی میز خود بگذارید و بین روز مصرف کنید. ضمن آنکه این دانه خوشمزه، به حفظ سلامت پوست و موی شما هم کمک می‌کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *