افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این خوراکی ها انرژی زا هستند

این خوراکی ها انرژی زا هستند

  • دانه های سویا منابعی غنی از فولات هستند، یکی از ویتامین های B که نقشی اساسی در تبدیل غذا به انرژی دارد. یک فنجان از این دانه ها می تواند به اندازه یک روز، ویتامین به بدنتان منتقل کند. این دانه ها دارای منیزیم و ریبوفلاوین هم هستند که هردوی آنها روی انرژی تاثیر می گذارد.

 

 فرض کنید به میوه فروشی رفته و ناگهان مقدار زیادی هندوانه می بینید که بالای آنها تابلویی با عنوان ” تقویت کننده انرژی شگفت انگیز! ” نصب شده است. یا اینکه در تلویزیون به جای تبلیغ نوشیدنی های انرژی زا تبلیغ توت فرنگی را ببینید! این غذاها و بسیاری از غذاهای دیگر که تبلیغ نمی شوند، ارزش داشتن چنین برچسبی را روی خود ندارند.
برای تامین انرژی، برخی از غذاهای کاملی که به صورت طبیعی سرشار از آهن، پروتئین و اسید چرب های ضروری هستند توصیه می کنیم. در ادامه می خواهیم به شما غذاهایی را معرفی کنیم که با خوردنشان به صورت طبیعی، انرژی سالم دریافت خواهید کرد.
هندوانه
۹۳ درصد این میوه ی توپی شکل را آب تشکیل داده است. بسیاری از مردم نمی دانند غذاهای آبدار می توانند بیش از ۲۰ درصد مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنند. در خانم های جوان حتی مقداری کم آبی بدن با خستگی در ارتباط است، چون آب برای تمام عملکردهای بدن ضروری است. یک فنجان و نیم هندوانه، می تواند به اندازه یک لیوان آب به بدن برساند و همچنین به صورت طبیعی حاوی ویتامین A، B6 و C است که همه اینها در نوع خود انرژی بخش هستند.
بادام
یک چهارم فنجان از این آجیل می تواند ۳۰ درصد منیزیم مورد نیاز بدن در روز را تامین کند. متاسفانه بسیاری از افراد به اندازه کافی این ماده معدنی را جذب نمی کنند.
کمبود منیزیم می تواند منجر به خستگی شود، چون بدن از آن برای تولید ATP استفاده می کند. ATP مولکول هایی هستند که انرژی را بین سلول ها منتقل می کنند. بادام همچنین منبعی غنی از ویتامین های B نظیر فولات و ریبوفلاوین است که کمک می کنند کالری را تبدیل به سوخت کنید.
کشمش
هنگام دویدن صبحگاهی تنها کافی است چند عدد کشمش بخورید تا ببینید چه انرژی زیادی را به پاهایتان منتقل می کنند. ورزشکاران کشمش را به خاطر کربوهیدرات و الکترولیتی که سریع وارد بدن می کند دوست دارند. در یک تحقیق مشخص شد کشمش به اندازه ای مقاومت دونده ها را بالا می برد که یک میان وعده طراحی شده برای ورزشکاران این کار را می کند.
دانه های سویا
دانه های سویا منابعی غنی از فولات هستند، یکی از ویتامین های B که نقشی اساسی در تبدیل غذا به انرژی دارد. یک فنجان از این دانه ها می تواند به اندازه یک روز، ویتامین به بدنتان منتقل کند. این دانه ها دارای منیزیم و ریبوفلاوین هم هستند که هردوی آنها روی انرژی تاثیر می گذارد.
ساردین
هیچ وقت این ماهی های کوچک و غنی را امتحان نکرده اید؟ وقتش است که امتحانشان کنید. ساردین ها منابع غنی آهن هستند که برای انتقال اکسیژن به سراسر بدن، بسیار ضروری اند. اکسیژن عضلات شما را تغذیه می کند تا آنها را به حرکت دربیاورد.
تحقیقات نشان داده خانم هایی که ذخایر آهن کمی دارند، حتی اگر کم خونی نداشته باشند نسبت به کسانی که به اندازه کافی ذخیره آهن دارند انرژی و استقامت پایین تری خواهند داشت. به علاوه این کوچولوها حاوی CoQ10 هستند، یکی از بازیگران اصلی نیروگاه سلول ها یعنی میتوکندری.
توت فرنگی
شاید فکر کنید ویتامین C فقط در پرتقال پیدا می شود، اما وجب به وجب توت فرنگی سرشار از این ویتامین است. در یک تحقیق محققان به افرادی که سعی داشتند وزن کم کنند، ویتامین C دادند. این افراد در مقایسه با کسانی که ویتامین C دریافت نمی کردند در یک تمرین ۶۰ دقیقه ای تردمیل، کمتر احساس خستگی کردند.

غذاهای حاوی ویتامین C همچنین کمک می کند بدنتان آهن بیشتری جذب کند زیرا یکی از خواص آهن مقابله با خستگی است. یک فنجان توت فرنگی، ۸۹ میلی گرم ویتامین C در خود دارد که این مقدار از نیاز روزانه تان بیشتر است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *