افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این بازی ها تابستانی برای کودکان جذاب هستند

این بازی ها تابستانی برای کودکان جذاب هستند

  • همه بچه‌ها آب‌بازی را دوست دارند. بازی با آب هم شاد و سرگرم کننده است و هم مهارت‌های حرکتی و سیستم پردازش حسی کودک را تقویت می‌کند. از نوزادی می‌توانید ساعاتی را برای آب‌بازی بچه‌ها در نظر بگیرید.

 

اگر فرزندتان جزو کودکانی است که خیلی تمیز و مرتب است و طاقت هیچگونه کثیفی را ندارد، خیلی خوشحال نباشید. چون بازی‌هایی که حواس مختلف کودک از جمله لامسه را درگیر می‌کنند، تحت عنوان بازی‌های حسی (sensorial activities) شناخته می‌شوند.

گل‌بازی و شن‌بازی؛ زمانی برای کثیف‌کاری 
این بازی‌ها که معمولا خیلی تمیز و مرتب نیستند، باعث تقویت حواس اصلی کودکان می‌شوند و به ایجاد یکپارچگی حسی در آنها کمک می‌کنند.

پس توصیه می‌شود حتما در طول هفته، زمانی را برای انجام بازی با گل یا شن در شرایط کنترل شده برای کودکتان در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که اختلال در سیستم پردازش حسی بچه‌ها معمولا با اختلالات خلقی و تمرکزی در آنها همراه هست. نگران کثیفی لباس‌های کودکتان نباشید. بگذارید راحت باشد و بدون دلهره و نگرانی از عصبانیت شما بابت کثیف شدن لباس‌ها بازی کند.

آب‌بازی
همه بچه‌ها آب‌بازی را دوست دارند. بازی با آب هم شاد و سرگرم کننده است و هم مهارت‌های حرکتی و سیستم پردازش حسی کودک را تقویت می‌کند. از نوزادی می‌توانید ساعاتی را برای آب‌بازی بچه‌ها در نظر بگیرید.

البته برای بهبود کیفیت این بازی می‌توانید انواع اسباب‌بازی‌ها (متناسب با سن کودک) را در اختیار کودک بگذارید. برای بچه‌های زیر سه سال حتما از وسایلی استفاده کنید که امن باشند و قطعات ریز نداشته باشند. مثل توپ، حیوانات پلاستیکی، درب‌های بطری بزرگ، ملاقه و…. برای بچه‌های بالای دو سال، حتما از وسایلی مثل کاسه، ملاقه، قیف، آبپاش و… استفاده کنید تا در حین بازی، مهارت‌های حرکتی ظریف دست کودک نیز تقویت شود.

رنگ بازی
کودکان از حدود یک سالگی می‌توانند با انگشت نقاشی کنند. البته یادتان باشد که قرار نیست تابلوی هنری بسازند یا حتی چیز خاصی را بکشند. آنها فقط رنگ بازی می‌کنند. بعد از اینکه کودک را به بازی با رنگ علاقه‌مند کردید، کم‌کم می‌توانید از قلمو هم استفاده کنید. استفاده از ابزار (مثل قلمو) برای انجام هر کار، یکی از مراحل رشد و تکامل در بچه‌هاست.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *