افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این افراد واکسن آنفولانزا نزنند

635037890857126273

با نزدیک شدن به فصل سرما و بروز سرماخوردگی و آنفولانزا خیلی از افراد در همان اول فصل خود را واکسیناسیون می کنند در این جا لازم است بدانید خیلی از افراد به واکسن حساسیت دارند در این پست بیان می کنیم این افراد واکسن آنفولانزا نزنند .

واکسن آنفلوآنزا برای همه سنین بسیار مفید و تاثیرگذار است اما لازم به ذکر است برای افردی که دچار آلرژی نسبت به پروتئین موجود درتخم مرغ هستند توصیه نمی شود؛چون موجب ایجاد حساسیت در آنان خواهد شد!

محمدحسین سلطان زاده  در مورد واکسن آنفولانزا اظهارداشت: واکسیناسیون از طریق تزریق به قسمت بالایی بازو انجام می‌گیرد. بزرگسالان تنها سالی یک بار به واکسیناسیون نیاز دارند که از زمان تزریق دو هفته طول می کشد تا شخص را در مقابل آنفولانزا حفاظت می‌کند.

وی با بیان اینکه فصل ابتلا به آنفولانزا بیشتر در اواخر پاییز است و پزشکان واکسیناسیون را در اوایل پاییز توصیه می کنند.افزود: کودکان زیر ۱۲ سال که برای اولین بار واکسینه می شوند نیاز به دو بار تزریق،‌ در فواصل ۴ تا ۶ هفته دارند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد اینکه چه افرادی باید مقابل آنفولانزا واکسینه شوند، افزود: این واکسن برای تمام افراد‌ به ویژه سالخوردگان توصیه می شود.واکسیناسیون چنین افرادی که در آسایشگاه سالمندان و در مکان‌هایی به مدت طولانی اقامت دارند نیز توصیه می‌شود.

سلطان زاده با اشاره به اینکه واکسن انفولانزا از یک نوع ویروس زنده ضعیف شده که در تخم مرغ رشد می کند، تهیه می‌شود.ادامه داد: واکسن آنفولانزا کاملا بی خطر است. اما در افرادی که حساسیت به پروتئین‌های تخم مرغ دارند می تواند حساسیت ایجاد کند. فردی که می داند به تخم مرغ آلرژی دارد،‌ نباید این واکسن را تزریق کند.

وی در ادامه گفت: گاهی اوقات محل تزریق دردناک می‌شود و گاهی عارضه شبیه انفلوانزا خفیف ،‌۱۲ ساعت پس از تزریق شروع شده و تا ۴۸ ساعت به طول می انجامد.

واکسن ابتلا به بیماری انفولانزا را تا حدود ۶۰ درصد کاهش می‌دهد

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  افزود: اگر شخصی از سلامتی مناسبی برخوردار باشد واکسیناسیون ، امکان ابتلا به بیماری انفولانزا را تا حدود ۶۰ درصد کاهش می دهد. در افراد ضعیف تر درجه حفاظت واکسن کمتر است ولی اگر تزریق صورت گیرد،‌ شدت انفولانزا کمتر می شود.

سلطان زاده اظهارداشت: با توجه به اینکه ویروس  آنفولانزا هر سال شکل ژنتیکی خود را تغییر می دهد،‌ گفت: اثرات مثبت واکسیناسیون تنها برای یک فصل (‌زمستان)‌باقی می ماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی سعی دارد تا خصایص ژنتیکی ویروس را که هر ساله تغییر می کند تشخیص دهد تا واکسن جدید، بر پایه همین پیش بینی ها تهیه شود.

 

پزشکین : این افراد واکسن آنفولانزا نزنند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *