افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این افراد قهوه ننوشند

download

  • وقتی که بدن با یک ویروس یا هر عفونت دیگری مبارزه می‌کند، میزان آب بدن باید همیشه در سطح مطلوب حفظ شود تا سیستم ایمنی بدن بتواند فعالیت موثرتری داشته باشد. در غیر این صورت، روند بهبودی دچار اختلال می‌شود

 

متخصصان به دوستداران قهوه توصیه می‌کنند که در صورت ابتلا به هر نوع بیماری، خصوصا مشکلات مربوط به معده، نوشیدن قهوه را تا بهبودی کامل کنار بگذارند. کافئین موجود در قهوه شدیدا ادرارآور است و به همین دلیل می‌تواند میزان ادرار را تا حد زیادی افزایش بدهد و درنهایت باعث کم‌آبی بدن شود.

دکتر کریستین آرتور، متخصص داخلی در مرکز پزشکی Orange Coast Memorial در کالیفرنیا، می‌گوید: «وقتی که بدن با یک ویروس یا هر عفونت دیگری مبارزه می‌کند، میزان آب بدن باید همیشه در سطح مطلوب حفظ شود تا سیستم ایمنی بدن بتواند فعالیت موثرتری داشته باشد. در غیر این صورت، روند بهبودی دچار اختلال می‌شود».

مصرف کافئین برای افرادی که بعد از ابتلا به بیماری‌های مختلف دچار اسهال یا استفراغ می‌شوند، شرایط بدتری را ایجاد می‌کند. بنابراین، پرهیز از مصرف قهوه برای این بیماران واقعا ضروری است. درواقع، هم مشکلاتی مانند اسهال یا استفراغ و هم دریافت کافئین، باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند. مصرف کافئین در چنین شرایطی، ‌فقط کمبود آب بدن را تشدید می‌کند. به‌گفته دکتر آرتور، کافئین می‌تواند عضله‌های دستگاه گوارش را تحریک کند و درنتیجه شدت اسهال را افزایش بدهد.

منبع : سلامتیسم

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *