افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این افراد در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند

download (6)

  • انجام آزمایش غربالگری و ماموگرافی از سنین ۴۰ سالگی به بعد و هر ۲ سال یکبار می تواند با درصد بالایی از سرطان سینه در میان زنان میانسال جلوگیری کند.

 

سرطان سینه مسئله ای است که این روزها بسیاری از خانم ها را درگیر خود کرده است. تعداد مبتلایان به این گونه سرطان در سراسر جهان رو به افزایش است. اما عده ای، نسبت به سایر زنان، بیشتر در معرض ابتلا به چنین بیماری ای هستند. در این مطلب مصاحبه ی کوتاهی با نوش آفرین ستاری درمورد اصلی ترین عوامل بروز سرطان سینه انجام شده است که در ادامه به گزارش آن خواهیم پرداخت. 

نوش آفرین ستاری متخصص زنان و زایمان گفت: از مهمترین و اصلی ترین عامل بروز این بیماری “ژنتیک” است که ریشه در خانواده و نسل های قبلی بیمار دارد، آلودگی هوا، غذای چرب، تغذیه ناسالم و نداشتن فعالیت ورزشی نیز نقش موثری در ابتلا به سرطان سینه دارند

ستاری افزود: احساس وجود توده یکی از مهمترین علائم سرطان سینه محسوب می شود و لازم است خانم ها نسبت به هرگونه توده حساسیت نشان داده و به پزشک کنند تا بر مبنای معاینه های کلینیک ،غربالگری ، ماموگرافی تشخیص قطعی صورت گیرد.

وی در خصوص چگونگی پیشگیری بیماری ابراز داشت: یک رژیم غذایی سالم مانند مصرف ریزمغذی گیاهی که در میوه ،سبزیجات و غلات وجود دارد و استفاده از مواد غذایی که دارای درصد بالایی از فیبر گیاهی هستند، همچنین نگه داشتن وزن در حالت طبیعی از عوامل کاهش بروز سرطان سینه به شمار می آیند.

این متخصص زنان در پایان اظهار داشت: انجام آزمایش غربالگری و ماموگرافی از سنین ۴۰ سالگی به بعد و هر ۲ سال یکبار می تواند با درصد بالایی از سرطان سینه در میان زنان میانسال جلوگیری کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *