افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این افراد به کبد چرب مبتلا می شوند و راه درمان طبیعی آن

63bf7be1a1c88d94539122a5bade5fcb

  • کبد چرب نشانه ای از سندروم متابولیسم است. این  سندروم به معنای آن است که عمدتا سوخت چربی و قند در سلول های بدن مختل شده بنابراین این مواد در کبد انباشت و به کبد چرب تبدیل می شود.

 

کبد دومین عضو بزرگ در بدن انسان است و مسئول به اصطلاح رد کردن تمام مواد غذایی و نوشیدنی مصرف شده از صافی است که این بدان معناست که کبد فاکتورهای مضرر مواد غذایی را گرفته و آنها را به صورتی بدون ضرر وارد سیستم های دیگر بدن می کند.
اکرم پورشمس فوق تخصص گوارش و کبد گفت: کبد چرب نشانه ای از سندروم متابولیسم است. این  سندروم به معنای آن است که عمدتا سوخت چربی و قند در سلول های بدن مختل شده بنابراین این مواد در کبد انباشت و به کبد چرب تبدیل می شود.
پورشمس با بیان اینکه درصد بسیار کمی از کبدهای چرب سرطانی می شوند، اذعان کرد: رسوب چربی در سلول های کبدی می تواند منجر به التهاب در آن شود و وجود التهاب مزمن در هر جای بدن آن عضو را مستعد سرطان می کند.
این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه کبد چرب با دیابت و چاقی ارتباط دارد، اظهار داشت: افراد مبتلا به کبد چرب می توانند با انجام فعالیت فیزیکی و اختصاص زمان برای ورزش سلامت خود را به دست بیاورند و نباید به دنبال آن باشند که  فقط با دارو بخواهد به درمان کبد چرب بپردازد.
 وی عنوان کرد: درصد بسیار کمی از کبدهای چرب سرطانی می شوند و بیشترین ارتباط  کبد چرب با وضعیت قلبی افراد است، یعنی اگر در آزمایش سنوگرافی مشخص شود که فرد به کبد چرب مبتلا است بدون اینکه آنزیم های کبدی اش بالا باشد، عمده ترین خطری که وی را تهدید می کند بیماری های قلبی است.
پورشمس تصریح کرد: کبد چرب در ۹۰ درصد موارد هیچ علائمی ندارد و معمولا بدون علامت است. چاقی، پارامترهای مختلف سندروم روده تحریک پذیر، کم تحرکی و دیابت همه منجر به ایجاد این عارضه می شوند.
این فوق تخصص گوارش و کبد اظهار داشت: بسیار اهمیت دارد که فرد حداقل سه بار در هفته یک تا ۱.۵ ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشد و این فعالیت فیزیکی باید از سرعت لازم برخوردار باشد تا برای بدن مفید باشد یا روزانه نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه هرنوع فعالیت فیزیکی سریع میتواند در کاهش عوارض این بیماری سودمند باشد.
چه کسانی کبد چرب می گیرند؟
-کسانی که دیابت و بیماری قند نوع یک یا دو دارند اما بدنشان انسولین را پس می زند حتی اگر انسولین تزریقی باشد، دچار کبد چرب می شوند .
-مصرف داروهای شیمیایی خاص اثر سوء بر روی کبد دارد. مخصوصاً آنتی بیوتیک ها چرک خشک کن ها بدون تجویز متخصص، بدون آنکه عفونت یا چرک داخلی ثابت بشود از پیش خودشان می خورند و متأسفانه در کشور ما زیاد است.
-کسانی که مصرف چربی زیاد دارند سرخ کردنی، تف دادنی، بو دادنی چند بیماری می آورد حتی سوزش چشم و خارش چشم و یکی هم ایجاد کبد چرب است.
-آن دسته از افرادی که تخم مرغ نیمرو و یا آب پز زیاد می خورند چند بیماری می آورد که یک از آنها کبد چرب است. حتی نفریت و ورم تحال هم می آورد.
-افرادی که که خود درمانی های غلط دارند و کاهش وزنشان را سریع انجام می دهند در معرض ابتلا به کبد چرب قرار دارند، مثلاً در هفته بیش از دو کیلو وزنشان را کاهش می دهند. این کار هم عوارض سوء دارد علاوه بر سکته، کبد را هم چرب می کند.
درمان فوری کبد چرب با روش های طبیعی و استفاده از میوه ها مزایایی نسبت به مصرف داروها دارد که اصلی ترین آنها تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست.
درمان کبد چرب با توصیه های طب سنتی و تغذیه
۱- اولین توصیه اصلاح تغذیه و شیوه زندگی است.کاهش مصرف گوشت چربی و مواد قندی و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات توصیه کلی بسیار مفید است.
۲- جایگزینی گوشت با سویا جایگزینی شام با سالادی شامل هویج، کلم، کاهو، ترب، تربچه، سرکه، سیب، آبغوره، پرهیز از آب خوردن بین غذا، استفاده بیشتر از سیر، پیاز، سبزیجات تازه، لیموترش و سیب در رژیم غذایی روزانه بسیار مفید است.
۳-هر روز خوردن یک مشت برگ زرد آلو
۴- خوردن ۷ برگ کاسنی یا یک استکان عرق کاسنی
عرقیات گیاهی برای درمان کبد چرب
۱-نوشیدن دم کرده گل مریم نیز اثربخش است.کاهش تدریجی وزن و ورزش روزانه می تواند به گونه چشمگیری در درمان کبد چرب مفید باشد. البته توجه داشته باشید کاهش ناگهانی وزن ممکن است این مشکل را تشدید کند.
۲-سکنجبین عنصلی را که همان پیاز دشتی و پیاز موش است و عرب ها عنصل می گویند در سکنجبین می جوشانند و آبش را صاف می کنند و روزی یک الی دو قاشق پلو خوری به فاصله ۱۲ ساعت مصرف می کنند.
۳-عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از آنجا که طبعی سرد و تر دارند موجب کاهش میزان کلسترول خون می شوند و در عین حال به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک می کنند.
منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *