افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت ها در واقع پین های باریکی هستند از جنس تیتانیوم که سازگار با بدن انسان می باشندو به عنوان جایگزینی برای ریشه دندان استفاده می گردند که بدین منظور آنرا داخل  استخوان فک کار می گذارند.
در  حدود ۳ تا ۴ ماه زمان لازم است تا با رشد و نمو استخوان ترمیم در اطراف ایمپلنت انجام شود و قابلیت انجام اعمالی مشابه دندان را داشته باشد .مکان گذاشتن ایمپلنت و نوع سیستم مناسب تنها بوسیله معاینه و با در نظر گرفتن سایر شرایط  مشخص می گردد.

saq

موارد کاربرد ایمپلنت

ـ ایمپلنت جایگزین مناسب برای دندانهای از دست رفته در هر قسمت از دهان می باشد و یکی از اثرات وجود ایمپلنت در فک جلوگیری از تحلیل استخوان در ان ناحیه می باشد .
ـ ایمپلنت جانشین مناسب  برای بریج های دندانی  است .
ـ ایمپلنت لقی  پروتزهای دندانی را برای همیشه برطرف می کند.

مزایای  ایمپلنت

ایمپلنت شبیه ترین درمان به دندان  طبیعی میباشد،
ایمپلنت نیاز  به تراش دندانهای مجاور  را برطرف نموده است.
ایمپلنت مانع تحلیل  و از دست رفتن استخوان می شود.
ایمپلنت پایه  با ثباتی برای جایگزینی دندان می باشد.

طرح  درمان

بعد ازمعاینه دهان و لثه و دندانها و بررسی رادیو گرافی  و اسکن و سوابق بیماری و سلامتی فرد و داروهای مصرفی در صورت نیاز بیمار، جرمگیری و درمان بیماریهای مخاطی و لثه ای و رفع  دندانهای پوسیده  که در این مرحله انجام می پذیرد.
طبق روش سنتی جراحی ایمپلنت پس از باز کردن لثه و آماده سازی محل، ایمپلنت در محل جایگزین می شود.
ولی طبق روشهای نوین دیگر نیازی به برش لثه و باز کردن آن(که دارای  تبعا تی از قبیل درد و تورم می باشد) نیست.

در این روش  با کمک تکنولوزی کامپیوتری ( CAM / CAD )  و استفاده از Surgical Stent  (یا همان راهنمایی جایگذاری ایمپلنت ) بدون باز کردن بافت لثه کاشت ایمپلنت انجام می  پذیرد و بهبودی پس از آن بسیار سریع انجام می پذیرد .

این روش در مانی مطابق با اخرین متدهای روز دنیا که مورد تایید دانشگاههای معتبر دندانپزشکی میباشد انجام میپذیرد .در این روش با تلفیق فنا وریهای نوین از قبیل (  CAD-CAM )  و  (surgical guide ) پروسه ای ایجادمیشود که  مزیت ان  ارامش واسایش بیماران است

saqq

نحوه مراقبت و نگهداری از ایمپلنت

مراقبت از ایمپلنتها در دهان مشابه  دندان  طبیعی است یعنی با استفاده مرتب و منظم از مسواک و نخ  دندان و دهانشویه و مراجعات دوره ای جهت باز بینی  دندانپزشک – ایمپلنت ها سالیان سال بعنوان یک طرح موفق عمل خواهند کرد کما اینکه مطالعات گوناگون  نشان میدهد کسانی  که در ۲۵سال گذشته کاشت ایمپلنت انجام داده اند همچنان از آنها بخوبی استفاده می کنند و فقط در موارد نادری که بیماران دارای بیماریهای سیستمیک شدید مثل دیابت کنترل نشده و یا مصرف بیش از حد مشروبات الکلی ویا مصرف بیش از اندازه دخانیات داشته اند با مشکلاتی مواجهه بوده اند ولی بر خلاف پیوند بافتهای نرم مانند کلیه، ریه و قلب  ، بدن ایمپلنت  را پس نمی زند  چون ایمپلنت  از جنس تیتانیوم ساخته شده  و با بافت استخوانی کاملاً سازگار است و طی مرور زمان با  آن یکپارچه میشود.

LAMINATE

لامینت یک طرح درمان جادویی  برای  بهتر کردن ظاهر صورت و لبخند شماست .
در دنیای امروز زیبایی از اهمیت زیادی بر خوردار است ، بطوریکه یک  ظاهر زیبا و جذاب هم از نظر اجتماعی و فردی و هم از نظر اقتصادی  حایز اهمیت  است چرا که افرادیکه ظاهر  جذاب تری  دارند در  امور اقتصادی نیز موفقترند .
در این راستا یک لبخند زیبا تأثیر شگرفی درجذابیت ظاهری شما دارد و برای رسیدن به آن کافی است با یک درمان معمولی مثل بلیچینگ (سفید کردن دندان ) و لامینیت ونیربه آن دست یابید .
لامینیت یک پوشش نازک از جنس سرامیک می  باشد که با حداقل تراش بروی دندانهای شما تعبیه میگردد شما را صاحب لبخند زیبا و جادویی می کند .

موارد  استفاده  از لامینیت

_ بلند  کردن  دندانهای کوتاه و تصحیح طرح  لبخند
_پوشش بد رنگیهای دندان و تصحیح بد شکلی ها بدون ارتودنسی
_ بستن فاصله های دندانها در نواحی مختلف
_تصحیح طرح لبخند شما با  استفاده از پوشش های سرامیکی همراه با تغییر فرم دندانها ، افزایش زیبایی ،شفافیت آنها میباشد

بهر حال زیبایی شناسی در ترمیم  دندانها و بوجود آوردن لبخندد زیبا  بسیار مهم میباشد همچنان که فرم بینی در زیبایی صورت تاثیر میگذارد . با توجه به فرم صورت و شکل لبها باید دندانها شکل داده شوند  تا لبخندی زیباتر بوجود آید.
بعضی از صورتها با دندانهای مربع شکل  و بعضی دیگر با دندانهای  مثلثی و یا بیضی زیباتر میشوند و در بعضی موارد با ایجاد  تغییر در حد و مرز دندان ولثه زیبایی بوجود می آید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *