افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ایمنی بدن نوزادان با این واکسن های جدید

c_%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%ac%d8%af%db%8c-%d8%a8%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%af-avalinha-c

  • دکتر سیاری، معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: اگر دولت یا مجلس برای بودجه سال ۹۶ اعتبارات لازم را بدهند، دو واکسن (روتاویروس و نموکوک) به واکسیناسیون نوزادان کشور اضافه می‌شود.

در سایر کشورهای پیشرفته جهت پیشگیری از ابتلای نوزادان به بیماری های خطرناک به غیر از واکسن های دوره ای که از بدو تولد به نوزاد تزریق می شوند ۲  واکسن جدید اضافه شده که هنوز نوزادان ما از آن محروم هستند روتا ویروس و نموکوک دو بیماری بسیار خطرناک و مهلک هستند که در صورت ایمن کردن فرزندانمان به وسیله واکسن از ابتلای آن ها به این عارضه در آن ها پیشگیری می شود .

 

دکتر علیرضا مرندی گفت: حداقل ۲واکسن جدید وجود دارد که وزارت بهداشت نیز ورود آن را به سیستم واکسیناسیون نوزادان تصویب کرده ولی هنوز اجرا نشده است. بنده نامه‌ای را به وزیر بهداشت نوشتم و از او خواستم که این مصوبه زودتر اجرایی شود و در این مراسم نامه را به دکتر سیاری، معاون بهداشتی وزیر بهداشت تقدیم کردم.

در همین حال دکتر سیاری، معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: اگر دولت یا مجلس برای بودجه سال ۹۶ اعتبارات لازم را بدهند، دو واکسن (روتاویروس و نموکوک) به واکسیناسیون نوزادان کشور اضافه می‌شود. معاون بهداشتی وزارت بهداشت افزود: در مجموع ۱۳واکسن در دنیا برای واکسیناسیون کودکان وجود دارد که تا قبل از انقلاب فقط ۶واکسن از آنها برای واکسیناسیون نوزادان و کودکان وجود داشت اما بعد از انقلاب ۳واکسن دیگر به آن اضافه شد و در طرح تحول سلامت یک واکسن دیگر (واکسن پنتاوالان) نیز به آنها اضافه شد. اکنون هم ۱۰واکسن برای واکسیناسیون نوزادان در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۲واکسن دیگر هم هست که ورود آنها به نظام واکسیناسیون کشور تصویب شده است که شامل واکسن روتاویروس و نموکوک است اما به‌علت اینکه اعتبار کافی نداریم، هنوز نتوانستیم این واکسن‌ها را اضافه کنیم واگر دولت یا مجلس در این‌باره برای بودجه سال ۹۶اعتبارات لازم را بدهند، این دو واکسن را نیز به واکسیناسیون نوزادان کشور اضافه می‌کنیم.

  • جبران عقب‌ماندگی در حوزه کودکان

سیاری همچنین از عقب‌ماندگی در تحقیقات پزشکی در حوزه کودکان گلایه و اظهار امیدواری کرد با افتتاح پژوهشکده تحقیقات کودکان در بیمارستان مفید در آینده این عقب‌ماندگی جبران شود.

افتتاح بزرگ‌ترین بخشICU کودکان کشور با ۱۹تخت، افتتاح ۵۰۰ تخت VIP زایمان در۱۰۰بیمارستان و افزایش ۹۰۰ تخت ICU (تخت مراقبت ویژه) ازجمله ۲۷۰ تخت ICU کودکان و نوزادان تا پایان امسال ازجمله خبرهایی بود که معاون وزیر بهداشت در افتتاح بخش‌های جدید نوزادان و بزرگ‌ترین «PICU» کشور در بیمارستان مفید از آنها خبر داد. محمد آقاجانی افزود: سال گذشته یک هزار و ۱۰۰تخت ICU در بیمارستان‌های دولتی کشور افتتاح شد که شمار این تخت‌ها در کشور به ۶هزار و ۲۰۰تخت رسید. امسال نیز ۱۳۶تخت دیگر تاکنون اضافه شده است و تا پایان امسال ۹۰۰تخت ICU دیگر به این بیمارستان‌ها افزوده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تخت‌های ICU کودکان برای بیماران بالاتر از یک‌ماه که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، استفاده می‌شود، افزود: تعداد تخت‌های‌ ICU کودکان در کشور تا سال ۹۳حدود ۳۰۷تخت بود که در سال ۹۴حدود ۱۳۶تخت به آنها اضافه شد و امسال نیز ۹۰تخت دیگر اضافه می‌شود که بیشترین آن با تعداد ۱۹تخت در بیمارستان مفید است که افتتاح شد و تا پایان امسال هم تعداد تخت‌های PICU یا ICU کودکان در کشور ۷۰درصد افزایش می‌یابد.

آقاجانی همچنین افزود: تعداد تخت‌های ICU نوزادان هم تا سال گذشته ۲هزار و ۲۷تخت در کشور بود که سال گذشته ۵۲۰تخت به این تعداد اضافه شد و امسال نیز ۱۸۰تخت دیگر به آنها اضافه می‌شود.

  • افتتاح ۵۰۰تخت VIP زایمان زنان

راه‌اندازی و افتتاح ۵۰۰تخت VIP زایمان زنان در کشور در ۱۰۰بیمارستان خبر دیگری بود که معاون وزیر بهداشت درباره آن گفت: به‌زودی فضای مناسبی برای زایمان مادران در بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود به‌طوری‌که شوهر نیز می‌تواند در کنار همسر در بیمارستان حضور داشته باشند.

آقاجانی همچنین به کاهش سزارین اشاره کرد و گفت:مسیر افزایش سزارین بعد از طرح تحول سلامت در کشور معکوس شد و طی دو سال و نیم گذشته کاهش ۶.۵درصدی سزارین را در کشور شاهد هستیم.

  • اورژانس مرکز تخصصی کودکان مفید نیازمند بازسازی

روزانه ۸۰۰بیمار کودک به بیمارستان مفید مراجعه می‌کنند ودر واقع این مرکز بیشترین مراجعات در خاورمیانه را دارد بنابراین نیاز است تا این مرکز درمانی گسترش یابد.علی‌اکبر سیاری، معاون وزیر بهداشت با تأیید این موضوع گفت: با مراجعه روزانه ۸۰۰ مراجعه‌کننده در برخی مواقع پزشکان اصلا اتاق معاینه ندارند. به همین سبب قسمت شمالی مرکز تخصصی کودکان مفید را می‌خواهیم برای ایجاد کلینیک ویژه و مکانی برای استقرار همراهان خانواده راه‌اندازی کنیم که البته در این زمینه به کمک خیرین نیاز داریم.

  • روتا ویروس و نموکوک چگونه نوزادان را ایمن می‌کند؟

روتا ویروس، ویروسی قاتل است که بیشتر در کشورهای جهان سوم رواج دارد و بیشتر از وبا آدم می‌کشد. این ویروس به تنهایی عامل اغلب مرگ‌های کودکان زیر دو سال بر اثر اسهال است که تقریبا ۱۳۰ میلیون کودک در جهان را در معرض خطر قرار می‌دهد. بر اساس یک آمار تخمینی، روتا ویروس سالانه بیش از ۶۰۰ هزار کودک را می‌کشد. به تازگی دانشمندان واکسنی خوراکی تهیه کرده‌اند که بر اساس تخمین سازمان بهداشت جهانی، می‌تواند آمار مرگ کودکان بر اثر اسهال را تا ۳۰ درصد کم کند.

واکسن نموکوک نیزعلیه باکتری موسوم به «استرپتوکوک پنومونیه» تزریق می‌شود و کودکان را در برابر عوارض ناشی از سینه‌پهلو، گندخونی (سپتیسمی) و مننژیت واکسینه می‌کند.طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، استفاده از این واکسن می‌تواند بین ۷۱ تا ۹۳ درصد کودکان را در برابر این بیماری‌های جدی مقاوم کند. پیش‌بینی می‌شود با جهانی شدن مصرف این واکسن، تا سال ۲۰۳۰ میلادی از مرگ ۵.۴ میلیون کودک جلوگیری شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *