افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اگزما در ناحیه تناسلی زنان و درمان آن

Eczema

  • متاسفانه راش‌های پوستی قرمز و زبر می‌توانند روی ناحیه تناسلی نیز تاثیر منفی بگذارند. شایع‌ترین نوع پسوریازیس که روی واژن خانم‌ها تاثیر می‌گذارد، پسوریازیس معکوس نام دارد.

 

اگزما در ناحیه های تناسلی چگونه ظاهر میشود ایین عارضه با چه روش هایی قابل درمان خواهد بود روش های مختلف برای پیشگیری از این عارضه را برایتان آورده ایم

هیچ خانمی نمی‌تواند خارش در ناحیه واژن را تحمل کند و اگر این التهاب با راش‌های پوستی یا لکه‌های غیرعادی همراه باشد، احتمال وجود بیماری پوستی را نمی‌توان رد کرد.

یکی از بیماری‌های پوستی خاصی که سلامت واژن را تهدید می‌کند، اگزما است. هر کسی که با اگزما در قسمت‌های دیگر بدن‌اش مواجه شده باشد، خیلی خوب می‌داند که التهاب و خشکی پوست ناشی از آن واقعا آزاردهنده است. اگزما در ناحیه واژن می‌تواند با قرمزی پوست آن و بثورات خارش‌دار همراه شود. متخصصان معتقدند که بروز بیماری پوستی اگزما عموما به اختلال در سیستم ایمنی بدن برمی‌گردد و نمی‌توان عامل مشخصی را برای بروز آن مشخص کرد. برخی محصولات مثل صابون‌ها، پاک‌کننده‌ها و… می‌توانند التهاب پوستی را در این شرایط تشدید کنند و درنهایت بیماری را بدتر کنند.

اگر با چنین حالت‌هایی مواجه شدید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. معمولا استفاده از استروئیدهای موضعی یا عوض کردن محصولات بهداشتی و آرایشی، می‌تواند به تسکین درد و ناراحتی ناشی از اگزما کمک کند. استروئیدهای موضعی، نوعی سرکوب‌کننده سیستم ایمنی هستند که به سیستم ایمنی کمک می‌کنند.

بیماری پوستی دیگر،‌ پسوریازیس است. متاسفانه راش‌های پوستی قرمز و زبر می‌توانند روی ناحیه تناسلی نیز تاثیر منفی بگذارند. شایع‌ترین نوع پسوریازیس که روی واژن خانم‌ها تاثیر می‌گذارد، پسوریازیس معکوس نام دارد. درحالی که هیچ درمان قطعی‌ای برای پسوریازیس وجود ندارد،‌ کرم‌های موضعی استروئیدی و غیراستروئیدی می‌توانند به تسکین درد ناشی از آن کمک کنند. البته با توجه به حساس بودن پوست واژن، نباید از کرم‌هایی استفاده کرد که قدرت و غلظت زیادی دارند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *