افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اگر مبتلا به قند خون هستید هر ۶ ماه به چشم پزشکی بروید

  • معمولا در افراد مبتلا به دیابت به علت خونریزی و پارگی شبکیه ضرورت دارد چکاب چشمی پیوسته انجام شود، زیرا سهل انگاری در بیماران دیابتی می تواند موجب بروز نابینایی شود.

 

رئیس جامعه اپتومتری ایران، بر ضرورت معاینه چشم افراد دیابتی که بیش از ۵ سال سابقه بیماری دارند، تاکید کرد.

محمدرضا محمد علیها در آستانه برگزاری سمینار پاراکلینیک در اپتومتری، گفت: بیماران مبتلا به دیابت که بیش از ۵ سال از بیماری آنها می گذرد، حتما باید هر ۶ ماه توسط یک اپتومتریست معاینه چشم شوند.

وی افزود: معمولا در افراد مبتلا به دیابت به علت خونریزی و پارگی شبکیه ضرورت دارد چکاب چشمی پیوسته انجام شود، زیرا سهل انگاری در بیماران دیابتی می تواند موجب بروز نابینایی شود.

رئیس جامعه اپتومتری با بیان اینکه یک پنجم جمعیت بالای ۴۰ سال کشور از دیابت رنج می برند افزود: باتوجه به افزایش چاقی وکم تحرکی در کشور زمینه بروز دیابت روز به روز افزایش می یابد که این رویه تهدیدی برای سلامتی بینایی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت اپتومتریست ها در حوزه پاراکلینیک است و تنها به تجویز و یا ساخت عینک محدود نمی شود، گفت: تست میدان بینایی، تست شبکیه، بروز یا افزایش زمینه آب مروارید و ارتباط بیماریهای چشمی با سایر بیماریهای سیستمی از جمله وظایف اپتومتریست ها است.

رئیس جامعه اپتومتری ایران افزود: همایش پاراکلینیک در اپتومتری با همکاری گروه اپتومتری دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و جامعه اپتومتری با هدف تشخیص به موقع بیماران و ارجاع به چشم پزشک برگزار می شود.

سمینار پاراکلینیک در اپتومتری از فردا پنج شنبه ۷ بهمن ۹۵ در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز می شود.

این ششمین سمینار جامعه اپتومتری با عنوان پاراکلینیک در اپتومتری است.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *