افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اگر این ۶ علائم گوارشی را دارید به پزشک مراجعه کنید

اگر این 6 علائم گوارشی را دارید به پزشک مراجعه کنید

  • شما به احتمال زیاد رنگ مدفوع خود را به رنگ قرمز و یا سیاه و سفید دیده اید. هنگامی که ضایعات از راست روده ی شما می آید سبب خونریزی می شود، که این اصلاً طبیعی نیست.

 

دستگاه گوارش شامل مری، معده، روده ی بزرگ، لوزالمعده و کبد می شود. علائم مشکلات گوارشی ممکن است زمانی بروز کنند که شما انتظارش را نداشته باشید.

بهتر است این علائم را جدی گرفته تا از بروز مشکلات جدی در گوارش خود پیشگیری کنید.

۶ علائم مشکلات گوارشی

یک توده در شکم خود دارید:

درد با آب آشامیدنی می تواند نشانه ای از یک مشکل گوارشی باشد. اگر مشکلات بلع و از طرف دیگر سرفه، گرفتگی صدا، سکسکه و یا احساس پری معده داشته باشید، این علائم می توانند نشانه ی سرطان مری باشند.

نفخ شکم:

نفخ شکم نرمال می باشد، نفخ بیش از حد با عوارض جانبی ناخوشایند مرتبط است و زمانی نگران کننده است که با درد شکم، تغییر در عادات روده یا کاهش وزن بدون علت همراه باشد.

شلوار شما به طور ناگهانی خیلی تنگ می شود:

اگر شما طی چند روز زیپ شلوار خود را به سختی بالا بکشید علت چربی شکم نیست و این به مشکل شایع گاز ارتباط دارد و فقط می تواند یک نتیجه از پرخوری و یا بلع بیش از حد هوا باشد. اما نفخ ناگهانی که بدون هیچ دلیل مشخصی اتفاق می افتد و توسط علائمی مانند درد یا خون در مدفوع همراه است، ممکن است نشانه ی یک مشکل در بدن شما باشد. به عنوان مثال می تواند یک مشکل هضم لبنیات و یا بیماری ریفلاکس و سندروم روده ی تحریک پذیر، کیسه ی صفرا، یبوست و بیماری سلیاک باشد.

شلوار شما ناگهان گشاد می شود:

کاهش وزن می تواند نشانه ای از بسیاری از مشکلات سلامتی شما باشد. دستگاه گوارش یک جای خوب برای جست و جوی علت است. اولین چیز حذف سرطان روده ی بزرگ، لوزالمعده و معده است. دلایل دیگر ممکن است شامل شرایطی مانند بیماری سلیاک یا بیماری کرون، که با توانایی بدن شما برای جذب مواد مغذی تداخل ایجاد می کند، نیز باشد.

اجابت مزاج سیاه و سفید:

شما به احتمال زیاد رنگ مدفوع خود را به رنگ قرمز و یا سیاه و سفید دیده اید. هنگامی که ضایعات از راست روده ی شما می آید سبب خونریزی می شود، که این اصلاً طبیعی نیست. خونریزی قرمز روشن که تنها بر روی کاغذ توالت می ببینید، ممکن است از بواسیر متورم رگ های خونی در پایین روده باشد که می تواند صدمه دیده و ایجاد خارش کند. پزشک شما در ابتدا برای شما آنتی هموروئید تجویز می کند. اما اگر خونریزی مداوم داشته باشید نیاز به بررسی بیشتر دارد.

پمپاژ آهن در بدن شما متوقف می شود:

آهن کمک می کند تا سلول های قرمز خون به بافت های بدن اکسیژن شما برسانند. هنگامی که آهن بدن شما در حال کاهش باشد تمام بدن شما آن را احساس می کند که اغلب باعث احساس خستگی، سردرد، زردی پوست، شکنندگی ناخن ها، ریزش مو و ضعف عمومی می شود. با یک آزمایش خون ساده می توانید سطح آهن خود را بررسی کنید. اگر کم خونی در شما ایجاد شده باشد ممکن است نیاز به یک متخصص گوارش داشته باشید. کم خونی و فقر آهن اغلب می تواند با توجه به مزمن بودن (از دست دادن خون نهان در دستگاه گوارش) از چیزهایی مانند سرطان روده بزرگ، سرطان معده، زخم معده، بیماری التهابی روده یا رگ های خونی سطحی به نامآنژیودیسپالزی باشد.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *