افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اگر این نشانه ها را دارید جز افراد باهوش هستید

androidonlinenewsimage

  • تحقیقات نشان می دهد که موسیقی در توسعه ذهن کودکان بسیار موثر است. نمرات آزمون هوشی کلامی کودکان بین ۴ تا ۶ سال پس از یک ماه گوش فرا دادن به موسیقی افزایش یافت.

 

بیشتر مردم می کوشند تا با رفتارهایشان به دیگران نشان دهند که جز افراد با هوش هستند. در حالیکه بیشتر افراد تیز هوش به خودی خود نمی دانند که در این رده قرار گرفته اند.

این یک عمل ثابت شده است که انسانهای با هوش از تیز هوشی خود مطلع نیستند و شاید خود را احمق فرض کنند. بنابراین اگر شما از میزان درایت عقلی خود مطمئن نیستید با این نشانه ها می توانید به آن پی ببرید.

به این علائم توجه کنید شاید شما هم از تیز هوشی خود بی اطلاع هستید.

تاثیر موسیقی

تحقیقات نشان می دهد که موسیقی در توسعه ذهن کودکان بسیار موثر است. نمرات آزمون هوشی کلامی کودکان بین ۴ تا ۶ سال پس از یک ماه گوش فرا دادن به موسیقی افزایش یافت.

جالب ایت بدانید کودکانی که در حین آموزش درس به موسیقی نیز گوش می دهند با افزایش IQ مواجه می شوند.

فرزند ارشد

اگر شما کودک بزرگ خانواده هستید شاید یکی از خصوصیات افراد تیز هوش را دارید. طی تحقیقات به عمل آمده وضعیت سلامت و بررسی تولد در میزان IQ بی تاثیر نیست. نتایج نشان می دهد که معمولا فرزندان ارشد متوسط ضریب هوشی ۱۰۳ فرزندان دوم ۱۰۰ وفرزندان سوم ۹۹ است.

هر چه میزان اختلاف سنی بین فرزندان کمتر باشد میزان ضریب هوشی نیز اختلاف کمتری خواهد داشت.

تغذیه از شیر مادر

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می شوند رشد بهتر و همچنین دقت بالاتری خواهند داشت. کودکانی که از شیر مادر استفاده کرده اند در آزمونهای IQ حدود ۷ امتیاز بالاتر از دیگر کودکان داشته اند.

رابطه عمیقی بین شیر مادر و میزان درصد IQ وجود دارد.

افراد چپ دست

بزهکاری و جرم و جنایت در بین افراد چپ دست به وفور یافت می شود. این پدیده حداقل بین مردان بیشتر صدق می کند. اما این پدیده مانع از نشانه تحقیقات نمی شود.

محققان در آزمونهای تفکر بین افراد چپ دست پی برده اند که افراد چپ دست بیشتر واگرا بوده اند. این افراد مهارت بیشتری دارند و خلاقیت های ذهنی بهتری نسبت به افراد راست دست دارند.

افراد قد بلند

 

افراد قد بلند نیز یکی از خصوصیات تیزهوشان را دارا هستند، کودکانی که قد بلند یا حداقل بلند تر از دیگران هستند درصد IQ بیشتری دارند هر چند که این دلیل فیزیکی هیچ ربطی به مسئله ذهنی ندارد.

ولی بیشتر کودکان بلند قد موفق به کسب پول بیشتری نسبت به دیگر دوستان خود هستند.

آموزه های کودکی

بیشتر کودکانی که در سنین پایین شروع به یادگیری های زودتر از سن خود دارند. نسبت به دیگر کودکان تیز هوش تر خواهند بود. خواندن و نوشتن در سنین کم می تواند در این عامل بسیار دخیل باشد.

خواندن در سن پایین سبب رشد نیروی کلامی و غیر کلامی می شود. کودکانی که قبل از سن مدرسه آموزشهای لازم جهت خواندن و نوشتن را می بینند در آزمونهای ضریب هوشی موفق تر هستند.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : این اتفاق ها در کودکی مانع موفقیت در بزرگسالی می شود …

اضطراب

بدن انسان همواره در حال رشد می باشد. افرادی که دچار اضطراب هستند از دیگر افراد دقیقتر زندگی می کنند. این سبب می شود به مسائل و اطراف خود دقیقتر باشند.

نشخواری فکری یا فکر مداوم در مورد جنبه های موقعیت های اطراف سبب بالا رفتن هوش غیر کلامی می شود. البته وسواس فکری را باید از این مسئله جدا بررسی کرد.

 

انسانهای شوخ طبع

افرادی که توانایی هوشی بالایی دارند معمولا به وسیله طنز با مسائل رو به رو می شوند. شاید بتوان گفت در اصطلاح روزمره آنها را بامزه تلقی می کنند و این یکی از جنبه های هوش استدلالی این افراد است.

 

انسانهای کنجکاو

 

کنجکاوی را با فضولی یکی نشمرید. افراد باهوش از بر هر مسئله تازه و جدیدی که برایشان رخ می دهد به راحتی نخواهند گذشت. این انسانها در هر رشته و کاری که قرار دارند کنجکاو به دست آوردن علم و دانش دقیقتری هستند.

تلاشهای راحت

انسانهای معمولی برای انجام کارهای سخت تنبلی می کنند. این درحالیست که افراد باهوش و ذکاوت تلاش می کنند اما نه زیاد.

آنها راه حلهای درست و راحت را پیدا می کنند. برای رسیدن به اهدافشان نیاز به سخت کار کردن ندارند.

آنها با توجه به استعداد خاصی که دارند به راحتی به هدف می رسند. این گونه افراد تلاش می کنند اما نه به سختی.

 

این نشانه های و خصلتها چندی از خصلتهای افراد با هوش با IQ بالا می باشد.

داشتن این نشانه ها نمی تواند دلیل بر ذکاوت فردی باشد اما می تواند نشانه هایی از وجود یک نیرو بیشتر در ذهن انسان باشد.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *