افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

انگل آسکاریس باعث افزایش بارداری در زنان

download (2)

 

 

یک روشی عجیب که محققان را شگفت زده کرد پس از نه سال پژوهش روی موضوع بارداری در زنان به این نتیجه عجیب دست یافته اند که انگل آسکاریس باعث افزایش بارداری در زنان اطلاعات بیشتر درباره این موضوع را بخوانید در ادامه مطلب .


بر اساس مطالعه‌ای که به مدت ۹ سال روی ۹۸۶ زن بومی در بولیوی انجام شد، آن عده‌ای که برای مدت طولانی مبتلا به انگل «آسکاریس لومبریکوئیدس» (Ascaris lumbricoides) بودند، فرزندان بیش‌تری به دنیا آورده‌اند.

امید می‌رود که مطالعات بیش‌تر درباره‌ی این کرم‌های انگلی بتواند راه را برای ساخت داروهای موثر بر بارداری هموار کند.

آسکاریس لومبریکوئیدس نوعی «کرم حلقوی» (Roundworm) است. مطالعات محققان مشخص کرد که این کرم به مرور زمان تغییراتی در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند که احتمال حاملگی را در زنان افزایش می‌دهد. نتایج این یافته‌ها می‌تواند کمک بزرگی در جهت درمان و بهبود باروری زنان و داروهای مرتبط با آن باشد.

در این منطقه از بولیوی که چیمین (Tsimané) نام دارد، هر خانواده به طور میانگین دارای ۹ فرزند است و این در حالی است که ۷۰ درصد ساکنین این‌جا به انگل کرم حلقوی مبتلا هستند. (باید اذعان داشت که یک سوم جمعیت دنیا به این انگل مبتلا هستند.)

نوعی دیگری از عفونت کرم انگلی هم رایج است که از «کرم قلاب‌دار» (Hookworms) ایجاد می‌شود و اثری متضاد دارد؛ به این ترتیب که باعث نازایی و کم‌زایی زنان می‌شود.

پروفسور آرون بلک‌ول (Aaron Blackwell)، از دانشگاه کالیفرنیای سانتا باربارا که از محققان این برنامه‌ی مطالعاتی است، دراین‌باره گفت: “اثرات این عفونت بسیار گسترده است. ابتلا به این انگل در زنان، به مرور دستگاه ایمنی آن‌ها را تغییر می‌دهد. این کرم‌ها حالت دفاعی سیستم ایمنی بدن نسبت به جنین را ضعیف می‌کنند و به این ترتیب احتمال حاملگی را افزایش می‌دهند. اگرچه این تنها ابتدای راه است و باید آزمایش‌ها و مطالعات خیلی بیش‌تری انجام شود تا بتوان از این روش به عنوان یک راه‌حل علمی در درمان باروری افراد استفاده کرد.”

عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی سعی می‌کنند با تولید مثل انفجاری و ازدیاد تعدادشان، از سیستم ایمنی راهی به بیرون پیدا کنند؛ به عبارتی، آن‌ها سیستم ایمنی را دور می‌زنند.

عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی سعی می‌کنند با تولید مثل انفجاری و ازدیاد تعدادشان، از سیستم ایمنی راهی به بیرون پیدا کنند؛ به عبارتی، آن‌ها سیستم ایمنی را دور می‌زنند. کرم‌های انگلی اما تکنیک متفاوتی دارند؛ آن‌ها برعکس عمل می‌کنند، به این ترتیب که با تولید مثل و رشد آرام و پیوسته‌ی خود سعی می‌کنند بر سیستم ایمنی غلبه کنند. به همین دلیل فردی که به این کرم‌ها مبتلا می‌شود، در مقابل آلرژی آسیب‌پذیرتر است و واکسن روی او دیرتر و ضعیف‌تر اثر می‌گذارد.

پروفسور «آلن پیسی» (Allan Pacey) از دانشگاه «شفیلد» (Sheffield) گفت: “بسیار مایه‌ی تعجب است که چه‌طور این کرم‌های حلقوی می‌توانند باروری انسان را تحت تاثیر قرار بدهند. تا حالا داروهای متعددی برای باروری ساخته شده‌اند که عملکرد چندان موفقی نداشته‌اند. امید می‌رود که مطالعات بیش‌تر درباره‌ی این کرم‌های انگلی بتواند راه را برای ساخت داروهای موثر بر بارداری هموار کند.”

 

پزشکین : انگل آسکاریس باعث افزایش بارداری در زنان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *