افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

انواع ماسک های زیبایی

ماسک ها موادی هستند که معمولا” لز محصولات طبیعی تهیه می شوند و برای پاکیزه کردن ،خروج مواد زائد از منافذ پوستی،نرم و لطیف کردن،افزایش جریان خون و تغذیه پوست بکار می روند.هر ماسک را باید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار داد و سپس آن را بوسیله شستشوی کامل با آب پاک کرد.می توان به جای شستشو با آب،ماسک را بوسیله پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک نمود.بهترین زمان برای استفاده از ماسک هنگام غروب است و ۲ بار در هفته کافی است.

در اینجا به برخی از انواع ماسک های رایج و مفید اشاره می کنیم:

faw

۱) ماسک پرتقال: یک پرتقال را پوست بکنید،هسته و پوست های نازک پره های آن را جدا کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.این ماسک برای درمان جوش های غرور جوانی(آکنه) موثر است ولی در کسانی که پوست خشک دارند نباید مصرف شود.

۲) ماسک آناناس: این میوه تاثیر جالبی بر جوش های غرور و بویژه گلوله های چربی زیر پوستی (جوش های کیستیک) دارد.برای تهیه ماسک آناناس کافی است یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا بصورت مخلوط غلیظی در آید.
سپس به اندازه وزن آن ،به آن الکل میوه بیفزایید و یک لیوان روغن آفتابگردان را نیز به مخلوط حاصل اضافه کنید.اکنون می توانید روزی یک بار هر بار بمدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه،این مخلوط را به صورت ماسک بر روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

۳) ماسک گلابی: این ماسک نیز برای پوست های چرب بسیار مفید است.استفاده از این ماسک را بویژه برای کسانی که سوراخ های پوستی آنها واضح و نازیبا شده توصیه می کنیم.برای تهیه ماسک گلابی کافی است یک گلابی رسیده را خرد کنید وبر روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید.

۴) ماسک خیار: ۱ یا ۲ خیار را رنده کنید و بصورت ماسک بر روی پوست صورت خود قرار دهید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک نمایید.ماسک خیار تاثیر زیادی در ایجاد طراوت و شادابی و لطافت پوست دارد.

۵) ماسک سیب: یک سیب را پوست بکنید و آن را نصف کنید و یک نصفه آن را خرد کنید و با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و خوب بهم بزنید.سپس آن را بر روی صورت و گردن بمالید.آنگاه با نوک انگشتان خود،پوست را ماساژ دهید.
برای این کار از پایین گردن ،ماساژ را شروع کنید و بطرف بالا بیایید.سپس از سمت راست گردن و صورت به طرف سمت چپ و بالعکس ماساژ دهید.آنگاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی بزنید تا جریان خون پوست بیشتر شود.اکنون کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و ۲۰ دقیقه بعد آن را بشویید.این ماسک باعث جلوگیری و درمان چروک صورت می شود و موجب طراوت و تقویت پوست می گردد.

۶) ماسک زره تخم مرغ: به کسانی که پوست خشک دارند توصیه می کنیم از این ماسک استفاده کنند تا پوست آنها نرم و لطیف شود.زرده تخم مرغ مملو از چربی و کلسترول است و چربی پوست را تامین می کند.برای تهیه ماسک زرده تخم مرغ کافی است یک زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سیب و چند قطره روغن بادام یا زیتون یا آفتابگردان مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.سپس آن را بوسیله آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید.

۷) ماسک هلو: برای تهیه این ماسک کافی است ۳ یا ۴ هلوی تازه و رسیده را بشویید و هسته آن را خارج کنید.لازم نیست پوست هلو را بکنید.اکنون هلوها را له کنید و با یک زرده تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم کاملا مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کنید.این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار موثر است.

۸) ماسک آلوی قرمز: هفت یا هشت عدد آلوی قرمز تهیه کنید و هسته آن را خارج نمایید .سپس آن ها را با افزودن ۱۰ قطره روغن بادام کاملا” با یکدیگر مخلوط کنید تا بصورت یک مخلوط خمیری در آید.آنگاه این مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب بشویید.این ماسک بویژه در کسانی که منافذ پوستی آنها مثلا” پوست روی بینی،باز و زشت منظره شده موثر است و پوست را زیبا می کند.استفاده ازاین ماسک را برای کسانی که پوست چرب دارند توصیه می کنیم.

۹) ماسک لیمو ترش: این ماسک برای پوست های خشک مفید است .برای تهیه این ماسک ،آب یک لیمو ترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و بروی پوست بمالید و ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه بهد آن را بشویید.

۱۰) ماسک سفیده تخم مرغ: سفیده یک تخم مرغ را با همان مقدار الکل طبی (الکل سفید) مخلوط کنید و آن را با نوک انگشتان خود بر دارید و بر روی پوست صورت خود بگذارید و ماساژ دهید.روش ماساژ باید از پایین به بالا و از راست به چپ و چپ به راست باشد.آنگاه چند لحظه صبر کنید تا ماسک خشک شودو ۲ دقیقه بعد،آن را بشویید.این ماسک باعث از بین رفتن چین و چروک پوست می شود.

۱۱) ماسک های طبیعی دیگر: علاوه بر ماسکی که گفته شداز ماسک توت فرنگی،کلم،عسل،ماست،گوجه فرنگی،موز و مواد دیگر نیز برای ایجاد شادابی و طراوت پوست استفاده می شود.اصول استفاده از این ماسک ها مشابه اصولی است که گفته شد.

۱۲) ماسک های صناعی: علاوه بر ماسک های طبیعی که نام برده شد،در انستیتو های زیبایی یا داروخانه ها ماسک هایی به فروش می رسد که اثرات مفیدی دارند و از نظر بهداشتی،تمیز تر از ماسک های خانگی هستند.این ماسک ها حاوی سه ماده اصلی هستند:خاک چینی،بنتونایت و خاک رس.
علاوه بر این سه ماده که هسته اصلی ماسک را تشکیل می دهند،مواد دیگری از قبیل پاک کننده ها،آب اکسژنه(برای سفیدی پوست) و مواد قابض(برای تنگ کردن سوراخ های پوست) به این ماسک ها افزوده می شود.در ماسک های ضد چروک معمولا” هورمون های زنانه نیز وجو دارند که موچب طراوت و تازگی پوست می شوند.توجه داشته باشید که بعضی افراد نسبت به این ماسک ها حساسیت دارند و پس از استفاده دچار قرمزی و التهاب پوستی می شوند.در این موارد نباید از ماسک استفاده شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *