افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

انواع ماسک میوه برای پوست

ar4-632

ماسك ميوه را بايد بعد از اينكه پوست صورت را از مواد آلوده و چربي‌ها و سلول‌هاي مرده پاك كرديد استفاده كنيد. البته يادتان هم باشد كه پس از انجام بخور، آن هم فقط با آب، ماسك‌ها تاثير بهتري دارند.در این مطلب شما را با انواع ماسک های میوه آشنا می کنیم:

بخور صورت

براي بخور صورت مي‌توانيد از دستگاه‌هايي كه در داروخانه‌ها به فروش مي‌رسد استفاده كنيد. اما اگر تمايلي به خريد دستگاه نداشتيد، آب را در يك قابلمه جوش بياوريد و پس از آن با ملافه‌اي روي سر خود بياندازيد و صورتتان را روي بخار آب بگيريد. ۵ تا ۷ دقيقه بخور صورت با بخار آب كافي است.

طرز استفاده از ماسك ميوه

براي اينكه ميوه به خوبي جذب پوست شود بهتر است از ورقه‌هاي نازك ميوه يا از ميوه رنده شده استفاده كرد كه در اين صورت مواد درون ميوه راحت‌تر و سريعتر جذب پوست مي‌شوند.

بهتر است براي اينكار ميوه را همراه پوستش كه خواص ديگري نيز درون آن وجود دارد، استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه اگر از ميوه هسته‌دار يا دانه‌دار استفاده مي‌كنيد، هسته‌ها و دانه‌هاي آن را از ميوه جدا كنيد. اين كار را بايد بر روي تمام قسمت‌هاي پوست صورت و به طور هماهنگ و يكدست انجام دهيد و بهتر است در اين زمان آسوده و فارغ از هر كاري با اعصابي راحت دراز بكشيد و استراحت كنيد. پس از گذشت مدت زمان لازم (كمتر از يك ساعت) بهتر است مواد را از روي صورت پاك كرده و صورت را با آب نيمه‌گرم فقط در حدي كه مواد از روي صورتمان پاك شوند، بشوييم.

انواع ماسك‌‌هاي ميوه

ماسک خرما

یک عدد خیار با پوست، یک تکه سیب‌زمینی خام با پوست، یک قاشق غذاخوری جوانه ماش، دو قاشق غذاخوری ماست پرچرب و یک عدد خرمای بدون هسته را با هم در مخلوط کن بریزید و ميكس كنيد. بعد بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه ماسک روی صورت بماند و سپس با آب ملایم بشویید. این ماسک یک التیام‌دهنده موثر است و افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند از این ماسک یک تا دوبار در ماه استفاده کنند

ماسک آناناس

يك چهارم از یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی در بیاید. سپس به اندازه ۳ قاشق غذاخوري الکل طبي و ۳ قاشق روغن آفتابگردان به آن بیفزایید. حال روزی یک بار، هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، این مخلوط را به صورت ماسک روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک تأثیر جالبی بر جوش‌های غرور به ویژه گلوله‌های چربی زیر پوستی دارد.

ماسک هلو

یکی از بهترین ماسک‌های پوست صورت را می‌توانید از هلو تهیه کنید. کافی است سه یا چهار هلوی تازه را بشویید و هسته آنها را خارج کنید. لازم نیست پوست هلوها را بکنید. هلوها را له کنید و با یک زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملا مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید. این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار مؤثر است.

ماسک گلابی

یک گلابی رسیده را خرد کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده بسیار مفید است.

ماسک لیموترش

آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم‌مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و روی پوست صورت خود بمالید و ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه بعد آن را بشویید. این ماسک برای پوست‌های خشک مفید است.

ماسک پرتقال

یک پرتقال را پوست بکنید. هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های آن را جدا کنید و روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش‌های غرور جوانی مؤثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.

ماسک سیب

نصف سیب را رنده کرده و با یک قاشق چایخوری ماست و یک قاشق چایخوری آرد جو دوسر و ۲ قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوست تان بمالید. این ماسک همانند پیلینگ عمل می‌کند و به پاکسازی پوست می‌پردازد. برای نتیجه مطلوب هفته‌ای یکبار از آن استفاده کنید.

ماسک آلوی قرمز

برای تهیه ماسک آلوی قرمز، کافی است هسته آلوی قرمز را درآورید و سپس آلوها را له کنید و چند قطره روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید و خوب مخلوط كنيد و سپس به مدت ۲۰ دقیقه آن را روی پوست بمالید و آنگاه با پنبه آغشته به گلاب آن را پاک کنید.

ماسک هویج

ماسک هویج نیز بوسیله آب هویج تهیه می شود. برای این منظور مقداری آب هویج را با ماست مخلوط کنید و با انگشت روی پوست بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

ماسک خیار

دو عدد خیار را در آب بپزید و بعد از اينكه كاملا سرد شد، آن را له کنید و بصورت ماسک روی صورت بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. اين ماسك براي پوست‌هاي خشك، معمولي و چرب مناسب است.

ماسک زردآلو

چند عدد زردآلوی رسیده را له کنید و چند قطره روغن بادام شیرین روی آنها بچکانید. سپس خوب آنها را مخلوط کرده و ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با آب نیم گرم بشویید و با گلاب ماساژ دهید.

ماسك موز

خميري از موز به همراه ماست و يا به تنهايي ماسك بسيار مؤثري براي برطرف كردن لك صورت است. براي از بين بردن لكه هاي دستانتان، يك تكه موز كال را روي آن بماليد. به علاوه مي‌توانيد چند قطره روغن نارگيل يا زيتون و يا كمي عسل روي خمير موز رسيده بريزيد و كرم مناسب دست يا صورت تهيه كنيد.

ماسك گوجه فرنگي

يك گوجه فرنگي را دو نصف كنيد و دو نيمه را با حركتي دايره وار روي صورت بماليد و بگذاريد ۱۰ تا ۱۵ دقيقه بماند. سپس صورتتان را بشوييد. يك قاشق غذاخوري آب ليمو، ۲ قاشق غذاخوري خامه و ۳ قاشق آب گوجه فرنگي را با هم مخلوط كنيد و نيم ساعت قبل از حمام آن را روي پوست صورتتان بماليد. اين كرم براي پوست چرب بسيار مفيد است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *