افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور انرژی بدن را افزایش دهیم

1

 

  • مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B که مانند یک نوشابه انرژی زا عمل خواهند کرد شامل ماست، غلات کامل و تخمه آفتاب گردان است. مواد معدنی موجود در آجیل، غلات کامل و فراورده های لبنی با کمک به سوخت و ساز بدن نیز انرژی را افزایش می دهند.

 

 

عوامل بسیاری می تواند موجب از دست رفتن انرژی بدن شما شود اما روش های متعددی نیز برای افزایش سطح انرژی بدن شما در زمانی که انرژی تان به اتمام رسیده و تمرکز کردن برایتان دشوار شده است، وجود دارد.یک راه افزایش دهنده انرژی، حفظ آب بدن است اما نیازی نیست که شما به سراغ کافئین بروید. در ادامه چند روش انرژی زای طبیعی و ساده به شما ارائه می شود. این چند روش انرژی افزای طبیعی، موتور بدن شما را در کل روز روشن نگاه می دارند:

 

۱) یک سیب میل کنید.

سیب دارای قند طبیعی است که می تواند به بدن انرژی بدهد. یک سیب همان اثر یک فنجان قهوه را دارد اما فاقد اثرات جانبی افت انرژی است. هر نوع سیبی (در انواع و اقسامی که در طبیعت وجود دارد)، انرژی زاست. بنابراین شما می توانید سیبی را که بیشتر از همه دوست دارید انتخاب کنید.

 

۲) ۵ یا ۶ بار شنای روی زمین انجام دهید.

ممکن است مصرف انرژی در هنگام خستگی غیرمنطقی به نظر برسد، اما در کمال تعجب انجام چند شنای روی زمین در زمان احساس خستگی برایتان مفید است و انرژی تان را افزایش می دهد. شنای روی زمین، خون را در سراسر بدنتان به جریان می اندازد.با این کار بدن شما اکسیژن را به مغز و بافت ها می رساند و باعث می شود با نشاط و پرانرژی شوید.

 

۳) یک خواب کوتاه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای برای تجدید قوای سیستم های بدن کافی است و به شما در رفع خستگی تان کمک می کند.

 

۴) یک فنجان چای سبز بنوشید.

یکی از دلایلی که مردم احساس می کنند کم انرژی شده اند، این است که بدن آنها واقعا بی آب شده است. آبرسانی به بدن یک روش انرژی زای طبیعی است. بهتر است برای تأمین مجدد مایعات بدنتان یک فنجان چای سبز یا چای سفید که از جوانه های چای تهیه می شود، میل کنید. چای سبز حاوی مقدار اندکی کافئین است و کافئین چای سفید حتی از مقدار کافئین چای سبز نیز کمتر است، اما مایعی است که می تواند باعث تجدید قوایتان شود. حتی نوشیدن آب ساده نیز می تواند در تأمین انرژی شما مفید باشد.

 

۵) بیرون از منزل قدم بزنید.

نور خورشید به شما انرژی می بخشد زیرا شما زیر نور خورشید ویتامینD کسب می کنید و ویتامین D می تواند روحیه و عملکرد ذهنی تان را افزایش دهد. با این حال صورتتان را در معرض نور خورشید قرار ندهید و خود را برنزه نکنید و همیشه خود را از تماس با اشعه مضر UV خورشید دور نگاه دارید. تنها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه هوا خوری و استفاده از نور خورشید در بیرون از منزل باعث می شود که شما شاداب و پرانرژی به سر کار خود بازگردید.

 

۶) به یکی از دوستانتان زنگ بزنید.

روابط اجتماعی یکی دیگر از عوامل انرژی زای طبیعی است. مطالعات نشان داده است مردم می توانند ضمن معاشرت با دوستان خود، با کمک به دیگران و خود را صرف دیگران کردن، سرشار از انرژی شوند. اگر شما احساس بی حوصلگی می کنید یا کم انرژی شده اید، چند دقیقه با فردی که صدایش به شما انرژی می بخشد، تلفنی صحبت کنید. یا یک راه بهتر اینکه برنامه هایی را برای انجام یک کار مثبت برای افراد دیگر ترتیب دهید؛ مثلا کمک داوطلبانه به مراکز عام المنفعه یا کمک به یکی از همسایگان سالخورده.

 

۷) مواد غذایی پرانرژی میل کنید.

منظور نوشیدنی های انرژی زا نیست زیرا نوشابه های انرژی زا در عین تامین انرژی سریع می توانند به محض به اتمام رسیدن اثرشان شما را از پا بیندازند. به جای نوشابه های انرژی زا از مواد غذایی پرانرژی حاوی ویتامین و مواد معدنی ضروری بدن استفاده کنید. ویتامین B۱،B۲ و B۶ می توانند به بدن شما در تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی کمک کنند.

مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B که مانند یک نوشابه انرژی زا عمل خواهند کرد شامل ماست، غلات کامل و تخمه آفتاب گردان است. مواد معدنی موجود در آجیل، غلات کامل و فراورده های لبنی با کمک به سوخت و ساز بدن نیز انرژی را افزایش می دهند.

 

۸) از پله بالا بروید.

مانند شنای روی زمین، بالا رفتن سریع از پله های ساختمان دفترکارتان یک ورزش هوازی به شمار رفته و شما را پرانرژی خواهد کرد. ورزش نه تنها عملکرد بدنتان را بهتر می کند بلکه میزان اکسیژن خونتان را نیز افزایش می دهد و موجب می شود قلبتان تندتر بزند و در نتیجه جریان خون به ماهیچه و بازگشت به ریه ها تقویت شود. ورزش همچنین موجب ترشح آندرفین ( یک ماده شبه هورمونی) می شود و یک احساس خوب جسمی را در شما ایجاد می کند.

 

۹) چند مسئولیتی (چند شغله بودن) را کنار بگذارید.

مردم با قبول چند مسئولیت همزمان، واقعا به خود صدمه می زنند. شما با برعهده گرفتن چند مسئولیت فشار بسیاری را بر خود وارد می کنید و نمی توانید به خوبی زمانی که تنها یک وظیفه برعهده داشتید و توجه کامل تان را بر هر مسئولیت معطوف می کردید، متمرکز شوید. اگر شما فعالیت های روزانه خود را یک به یک انجام دهید، می توانید انرژی بیشتری را صرف هر کدام کنید. این کار می تواند احساس پرانرژی بودن را به شما القا کند.

اکثر روش های انرژی افزای طبیعی ساده هستند و حداکثر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه وقت می گیرند، اما فواید آنها می تواند ساعت ها به طول بینجامد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *