افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اندام های لاغر بدن را ماساژ دهید تا حجیم شود

exercise-to-gain-weight1

  • معمولاً بعد از ورزش و ماساژ احساس ادرار بیشتر می‌شود زیرا فعالیت‌های بدنی باعث خروج مواد زائد از عضلات و ورود به خون و سپس مثانه می‌شود که  یکی از روش‌های دفع مواد زائد است

 

سید جواد علوی درباره خاصیت‌های ماساژ, اظهار داشت: ماساژ برای حجم دادن مواضعی از بدن که دچار آتروفی یا لاغری بیش از حد هستند با روغن‌های مسمن (چاق کننده) مؤثر است.

به‌گفته وی ماساژ برای کاهش دردهای مهاجر و تحلیل مواد لزج و غلیظ لابه‌لای عضلات مفید است، همچنین ماساژ در بهبود جریان خون در مفاصل، درمان کشیدگی، خشکی و گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد.

این کارشناس طی سنتی افزود: ماساژ می‌تواند به بهبود گردش خون، آرامش عضلات و عملکرد صحیح دستگاه گوارش کمک کند، همچنین موجب دفع برخی از مواد زائد می‌شود.

علوی اضافه کرد: معمولاً بعد از ورزش و ماساژ احساس ادرار بیشتر می‌شود زیرا فعالیت‌های بدنی باعث خروج مواد زائد از عضلات و ورود به خون و سپس مثانه می‌شود که  یکی از روش‌های دفع مواد زائد است.

وی یادآور شد: از خواص دیگر ماساژ می‌توان به تحلیل بادها و نفخ‌ها پس از ماساژ روغن بابونه و بادام شیرین با روش خاص و تمرکز درد در نقاط خاص (مثلاً انتقال دردهای سر به پا) برای کاهش درد اشاره کرد.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: حکما دَلک یا ماساژ را  جایگزین ورزش می‌دانستند و وقتی امکان ورزش برای فرد مهیا نباشد یا عذری داشته باشد،کار تحلیل فضولات که موجب تضعیف بدن می‌شوند با ماساژ امکان پذیر می‌شود.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *