افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

انجیر و اثرات شفابخش آن

انجیر و اثرات شفابخش آن

  • معروف است که خوردن سه عدد انجیر یا بیش‌تر در روز خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن را کاهش می‌دهد. این میوه حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها، کاروتنوئیدها و ویتامین‌های آ، ث و‌ای است که باعث بهبود قدرت بینایی می‌شوند.

 

انجیر میوه‌ای فصلی و بومی یونان و افغانستان است و به خانواده‌ی توت تعلق دارد. این میوه یک دهانه یا چشم دارد، که به رشد آن توسط افزایش ارتباط با محیط زیست کمک می‌کند. انجیر در رنگ‌های مختلف در دسترس است: زرد، بنفش، قرمز، سیاه، و سبز. دارای پوست صاف و گوشت آبدار همراه با دانه‌های کوچک ترد است.

این نوشتار را بخوانید تا بیش‌تر با مزایای این میوه‌ی خوشمزه و آبدار برای مو و پوست و سلامتی آشنا شوید.مزایایی که انجیر برای سلامتی دارد:

۱. سلامت قلب:

انجیر منبع بسیار خوبی از پتاسیم است، یک ماده‌ی معدنی که به کنترل سطح فشار خون کمک می‌کند. فیبر محلول، پکتین، موجود در این میوه آزادانه در بدن حرکت می‌کند و از کلسترول جلوگیری می‌کند. ثابت شده‌است که برگ انجیر سطح تری‌گلیسیرید را در بدن کاهش می‌دهد، و از حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی جلوگیری می‌کند. انجیر خشک حاوی فنول، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش می‌دهند.

۲. کاهش وزن:

انجیر منبع خوبی از فیبر غذایی، است اما کالری کمی دارد. غذاهای پر فیبر شما را سیر نگه می‌دارند، و در عین حال فشار گرسنگی را کاهش می‌دهند. این میوه به عنوان یک ملین طبیعی عمل می‌کند، و به این ترتیب به فرآیند‌ی از بین بردن مواد زاند از روده‌ها کمک می‌کند. هر چه میزان سم پایین‌تر باشد، کاهش وزن‌تان راحت‌تر صورت خواهد گرفت.

۳. بهبود سلامتی دستگاه گوارش:

چنان‌چه گفته شد، حضور فیبر در انجیر باعث می‌شود که به عنوان یک ملین طبیعی عمل کند. بنابراین، انجیر برای کسانی که از یبوست رنج می‌برند مفید است. همچنین معروف است که این میوه، جنبش روده‌ی تحریک‌پذیر را درمان می‌کند. پروبیوتیک‌های داخل آن باکتری‌های خوب موجود در روده را حمایت می‌کنند، و گوارش را بهبود می‌دهند.

۴. دشمن سرطان:

معروف است که برگ انجیر جلوی رشد سلول‌های سرطانی را می‌گیرد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انجیر، رادیکال‌های آزاد و دیگر مواد سرطان‌زا را در بدن از بین می‌برند و به این شکل از سرطان جلوگیری می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که این میوه جلوی سرطان پستان را پس از یائسگی می‌گیرد.

۵. جلوگیری از دژنراسیون ماکولا:

معروف است که خوردن سه عدد انجیر یا بیش‌تر در روز خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن را کاهش می‌دهد. این میوه حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها، کاروتنوئیدها و ویتامین‌های آ، ث و‌ای است که باعث بهبود قدرت بینایی می‌شوند.

۵. خواص ضد دیابتی:

برگ انجیر این توانایی را دارد که مقدار انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی را کاهش دهد. پتاسیم موجود در انجیر به تنظیم مقدار قند جذب شده بعد از وعده‌های غذایی کمک می‌کند.

۶. مفید برای داشتن استخوان‌های قوی‌تر:

انجیر منبع خوبی از کلسیم است و این عنصر برای تراکم استخوان ضروری است. علاوه بر این، پتاسیم موجود در انجیر با کاهش ناگهانی کلسیمِ ناشی از برنامه‌ی غذایی حاوی نمک بالا مقابله می‌کند، و به این ترتیب از نازک شدن سریع استخوا‌ن‌ها جلوگیری می‌کند.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *