افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

انجام ورزش پس از زایمان

5147225371316222165912355221727252197203

خانم های عزیز شما علاوه بر این که در دوران بارداری نیاز به ورزش دارید پس از آن هم نیز باید به ورزش ادامه دهید در این پست انجام ورزش پس از زایمان را بیان می کنیم .

زایمان فرآیندی پیچیده و طاقت‌فرسا است و صرف‌نظر از طبیعی یا سزارین بودن آن، فشار زیادی را به مادر وارد می‌كند. به همین علت این روز‌ها پزشكان بر بازتوانی پس از زایمان تاكید فراوان دارند تا خانم باردار پس از وضع حمل هر چه زودتر بتواند به وضعیت طبیعی خود بازگردد. در این بین نقش ورزش در رسیدن به این امر مهم، بسیار حیاتی است.

حركت اول:

حركت ساده، اما در عین حال مهمی را برای شما انتخاب كرده‌ایم.

پس از دراز كشیدن روی زمین، زیر پاها را با دو دست گرفته و سعی كنید پاها را به هم نزدیك كنید. این حركت ساده را ۳۰ مرتبه در ۳ مرحله با فاصله یك دقیقه انجام دهید.

حركت دوم:

این حركت هم شباهت بسیاری به حركت قبلی دارد، با این تفاوت كه در این حركت عضلات نزدیك‌كننده و دوركننده لگن تقویت می‌شوند. نقش این عضلات حفظ قوام رحم در دوران سالمندی است كه فرد در این دوران دچار افتادگی رحم نشود.

این حركت را مطابق شكل به صورت زیگزاگی برای هر دو پا انجام دهید. ۱۵ مرتبه در ۳ مرحله با فاصله یك دقیقه برای این حركت كافی است.

حركت سوم:

پس از گرم شدن عضلات لگن سراغ مشكل‌ترین بخش این جلسه می‌رویم كه می‌بایست به دقت، مطابق شكل این حركت را انجام دهید.

برای انجام این حركت ابتدا روی زمین به پهلو دراز بكشید و یك بار پای راست را بالا بكشید و پس از كامل كردن ۱۵ تایی حركت، آن را برای پای چپ اجرا كنید.

همان‌طور كه گفته شد این حركت را ۱۵‌‌مرتبه و در ۳ مرحله با فاصله یك دقیقه یك بار برای پای چپ و یك بار برای پای راست انجام دهید.

خانم ها با انجام ورزش های پس از زایمان بدن خود را قوی و از بروز خیلی بیماری ها جلوگیری کنید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *