افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

انتخاب یک فست فود خوب

sala12

اگر می خواهید یک فست فود خوب انتخاب کنید که ضرر کمتری داشته باشد حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.. امروز در سایت پزشکین اطلاعاتی در رابطه با یک فست فود خوب در اختیار شما خواهیم گذاشت.

در میان فست فودها ژامبون معمولی از ژامبون تنوری بهتر است چون در اثر تنوری كردن، ممكن است تركیب‌های حلقوی در ژامبون ایجاد شود که این ترکیب‌ها سرطان‌زا هستند.

فست‌فودها، چه خوب چه بد، چه خوشمان بیاید چه خوشمان نیاید، واقعیت دنیای امروز هستند و رژیم غذایی ما را تغییر داده‌اند. در بسیاری از مواقع حتی بر خلاف میل باطنی خود باز هم مجبور به استفاده از این غذاها هستیم اما اگر می‌خواهید فست‌فود كم‌خطرتری بخورید، با این مطلب همراه شوید.

منوی فست‌فود، جذاب و رنگارنگ است و طیف وسیعی از خوراكی‌ها را دربرمی‌گیرد. این منو آنقدر متنوع است كه گاهی در انتخاب غذای مناسب سردرگم می‌شویم. متخصصان تغذیه در مورد این منوها چه نظری دارند؟ اگر شما یك متخصص تغذیه بودید چه فست‌فودی را انتخاب می‌كردید؟ این موارد را با دكتر مسعود كیمیاگر، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی در میان گذاشته‌ایم و به اتفاق وی، فست‌فودها را زیر ذره‌بین برده‌ایم. فراموش نكنید كه توصیه‌های دكتر كیمیاگر، برای افراد كاملا سالم است و افرادی كه از بیماری‌های خاص رنج می‌برند، باید رژیم غذایی خاص خود را داشته باشند.

۱ -ساندویچ‌های برگر
به‌طور كلی همبرگرها به مراتب از سوسیس‌ها و كالباس‌ها بهتر هستند زیرا مواد نگهدارنده ندارند ولی باید سعی كنیم برگرهایی انتخاب كنیم كه از نوع مرغوب باشند.

۲ -پیتزای مخصوص
پیتزای مخصوص، پیتزایی است كه همه چیز در‌ آن به چشم می‌خورد. بنابراین حجم و كالری بالایی دارد كه باعث چاقی می‌شود. از سوی دیگر ماده‌ اصلی این پیتزاها، سوسیس و كالباس است كه مورد تایید متخصصان تغذیه نیست. فلفل سبز، گوشت‌قرمز و سبزیجاتی كه در این پیتزاها به كار می‌رود از موارد خوب این دسته از پیتزاهاست. یك پیتزای مخلوط تقریبا ۱۲۰۰ كالری انرژی دارد. بنابراین باید در مصرف آن محتاط بود تا به چربی دور شکم‌مان اضافه نشود.

۳ -دوبل‌ برگر
میزان استاندارد مصرف روزانه گوشت بین ۸۰ تا ۱۰۰ گرم است ولی دوبل برگر تقریبا ۱۸۰ گرم گوشت دارد. این گوشت اضافی در بدن تجمع پیدا می‌كند و باعث چاقی و دیگر مشكل‌ها می‌شود. اگر كسی گرسنه است بهتر است نان بیشتری بخورد و از مصرف بیشتر گوشت پرهیز كند.

۴ -پیتزای پپرونی
ماده اصلی پیتزای پپرونی، سوسیس است كه به دلیل داشتن چربی، نمك و مواد نگهدارنده، مصرف آن به هیچ‌وجه به صلاح نیست.

۵ -پیتزای مرغ و قارچ – پیتزای قارچ و گوشت
با یك درجه تخفیف نسبت به پیتزای سبزی‌ها، بهترین نوع پیتزا به شمار می‌آید. فقط افرادی كه نسبت به مصرف گوشت‌ قرمز محدودیت یا حساسیت دارند باید در مصرف این نوع پیتزا محتاط باشند. اما به‌طور كلی چون مصرف گوشت بخشی از یك رژیم غذایی سالم است، فرد می‌تواند گوشت مورد نیاز روزانه خود را از این طریق به دست بیاورد.

۶ – قارچ برگر
قارچ یك نوع شكم پركن است و برای افرادی كه گرسنه هستند، یك انتخاب مناسب است. بعضی‌ها به اشتباه قارچ را جایگزین گوشت می‌دانند، این در حالی است كه قارچ به هیچ عنوان جای گوشت را نمی‌گیرد و این شعار را بیشتر تولیدكنندگان قارچ رواج می‌دهند.

 ۷-پیتزای سبزی‌ها
بی‌نظیرترین نوع پیتزا است و برای كسانی كه به دنبال یك فست‌فود نسبتا سالم هستند، بهترین انتخاب به شمار می‌آید.

۸ – پیتزای چیپس و پنیر
بدترین نوع پیتزا است. زیرا چیپس از وحشتناك‌ترین خوراكی‌هایی است كه بشر اختراع كرده است. به دلیل تركیب‌های مضری كه در اثر سرخ كردن سیب‌زمینی ایجاد می‌شود و چربی و ترانس بالایی كه دارد خوردن حتی یك حلقه سیب‌زمینی سرخ شده خیانت نابخشودنی در حق بدن است. پایه پیتزا خود ناسالم است و چیپس و پنیر آن را ناسالم‌تر می‌كند و به اصطلاح گل بودن و به سبزه نیز آراسته شدن است.

۹ -چیزبرگر
اگر فرد مشكل چربی و اضافه وزن نداشته باشد، نسبت به همبرگر معمولی به خصوص برای جوانان غذای كامل‌تری به حساب می‌آید. زیرا چیزبرگر می‌تواند برای جوانانی كه كمتر لبنیات مصرف می‌كنند، تامین‌كننده كلسیم باشد. یك ساندویچ چیزبرگر دارای هر ۴ گروه غذایی یعنی پروتئین، لبنیات، غلات و سبزی‌ها است.

۱۰ – ساندویچ هات‌داگ
به دلیل اینكه سوسیس ساندویچ هات‌داگ در روغن سرخ نمی‌شود و معمولا آن را كبابی می‌كنند، نسبت به ساندویچ سوسیس كه در روغن سرخ می‌شود، انتخاب بهتری است.

۱۱ – ساندویچ‌های ژامبون
كالباس‌ها نیز دارای مواد نگهدارنده و چربی فراوان هستند و همان مشكلات سوسیس‌ها را دارند. علاوه بر این، ساندویچ‌ها دو مشكل دیگر نیز دارند؛ اول اینكه خیارشور فراوان دارند كه می‌تواند سبب افزایش فشارخون، سرطان و مشكل‌های دیگر شود و دوم اینكه در آنها از نان سفید استفاده می‌شود كه مصرف آنها توصیه نمی‌شود. بهتر است در ساندویچ‌ها به جای خیارشور از گوجه، كلم، كاهو و دیگر سبزیجات استفاده شود.

۱۲ – مرغ‌های سوخاری و بریانی
تلاش ما باید این باشد كه از موادی كه با روغن داغ سرخ می‌شوند دوری كنیم. بنابراین مرغ‌های بریانی یك غذای سالم و مقوی محسوب می‌شوند. مرغ سوخاری هم باید با حداقل روغن و در روغن مناسب سرخ شود. معیار بدی روغن هم این است كه یا سیاه شود یا دود از آن بلند شود یا بدبو شود.

۱۳ – ژامبون تنوری
ژامبون معمولی از ژامبون تنوری بهتر است چون در اثر تنوری كردن، ممكن است تركیب‌های حلقوی در ژامبون ایجاد شود که این ترکیب‌ها سرطان‌زا هستند.

۱۴ – ساندویچ سوسیس
سوسیس‌ها به دلیل دارا بودن نمك، چربی و مواد نگهدارنده برای سلامت فرد مضر هستند و مصرف زیاد آنها توصیه نمی‌شود. مواد نگهدارنده باعث تولید نیتروزآمین در بدن می‌شوند كه سرطان‌زابودن آنها اثبات شده است. این مواد دارای آثار تجمعی هستند و اگر مرتبا استفاده شوند، در درازمدت می‌توانند باعث سرطان شوند.

۱۵ – ساندویچ كباب‌تركی
سالم‌ترین ساندویچ‌ها به‌شمار می‌آیند به شرط‌ اینكه هنگام سرو به آنها سس مایونز اضافه نشود و بدون خیارشور سرو شوند. در مجموع كباب تركی مرغ از كباب تركی گوشت بهتر است.

۱۶ – ساندویچ رست‌بیف- استیك
جزو ساندویچ‌های خوب طبقه‌بندی می‌شوند و ایراد آنها این است كه در روغن سرخ می‌شوند.

 
۱۷ – سیب‌زمینی سرخ‌كرده
بدی‌ها و مضرات سیب‌زمینی سرخ‌كرده تمامی ندارد. در اثر سرخ كردن سیب‌زمینی علاوه بر اسیدهای چرب ترانس دو تركیب آكریلامید و پروكسید نیز در سیب‌زمینی تولید می‌شود كه سرطان‌زا و برای كبد نیز مضر هستند.

۱۸ – زیتون
زیتون یكی از بهترین‌ میوه‌ها است و روغن آن نیز مفید است. زیتون یكی از خوراكی‌های اصلی در بهترین رژیم غذایی دنیا، یعنی رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و گفته می‌شود كه به همین دلیل است كه ایتالیایی‌ها عمر طولانی‌ دارند و این كشور جایی برای زندگی پیرمردها است. زیتون دارای اسید اولیك است و ماده غذایی خیلی خوبی به‌شمار می‌آید به شرط اینكه خیلی شور نباشد.

۱۹ -قارچ سوخاری – میگوی سوخاری
ایراد سوخاری‌ها این است كه خیلی سرخ می‌شوند و آرد فراوانی دارند. ولی نكته مهم این است كه خاصیت میگوی سوخاری به دلیل اینكه در یك پوشش قرار می‌گیرد و غیرمستقیم حرارت می‌بیند، نسبت به میگوی معمولی بیشتر حفظ می‌شود.

۲۰ – دوغ، نوشابه، آب‌میوه و دلستر
پادشاه این دسته از نوشیدنی‌ها دلستر است زیرا سرشار از ویتامین‌های خانواده B است و بعد از آن نیز دوغ قرار می‌گیرد. دلیل اینكه دلستر از دوغ بهتر است به نمك زیاد دوغ مربوط می‌شود. اگر دوغ كم‌نمك باشد بهترین نوشیدنی‌ به حساب می‌آید. بعد از این دو هم آب‌میوه قرار می‌گیرد و نوشابه و مضرات آن هم كه كاملا روشن است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *