افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

انار یک میوه خوشمزه برای تصویه خون

119347_RFgPRTo8

انار یک میوه خوشمزه برای تصویه خون : امروز در سایت پزشکین می خواهیم اطلاعاتی در رابطه با انار در اختیار شما عزیزان قرار دهیم این میوه یک میوه پر خاصیت بوده و می توان آن را یک تصویه خون عالی در نظر گرفت.

فصل سرما آمده و با خودش ميوه‌هاي جديدي آورده؛ از خرمالو و انواع مركبات گرفته ت انار. انار، ميوه‌ خوش‌خوراکي است كه خيلي از خانواده‌ها آن را به اصطلاح دون مي‌كنند و به همراه نمك و گلپر مي‌خورند. انار خوردن در شب يلدا هم سال‌هاي سال است که به يكي از آداب اين شب طولاني سال تبديل شده. احتمالا از هر كسي درباره خواص انار بپرسيد، در پاسخ مي‌گويد که انار خون را تصفيه مي‌كندولي متخصصان تغذيه، فوايد ديگري را هم براي انار ذکر مي‌کنند.

تصفيه خون

مي‌دانيد كه انار يك تصفيه‌كننده خون بوده و براي كبد بسيار مناسب است. به اين دليل از قديم خوردن اين ميوه براي شفافيت پوست توصيه مي‌شده است.

از امام رضا(ع) نقل مي‌کنند که: «انار بخوريد تا دهان‌تان پاكيزه و خوش‌بو شود.» مطالعات متعدد نشان داده که عادت به خوردن اين ميوه مانع تشكيل پلاك‌هاي دنداني و بروز پوسيدگي دندان مي‌شود.

تقويت قلب

نكته مهمي كه بايد درباره انار بدانيم خاصيت حفاظتي آن در برابر بيماري‌هاي قلبي است. انار احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را با كاهش فشار خون، جلوگيري از اكسيد شدن LDL و تشكيل پلاك در ديواره عروق پايين آورده و ريسك ابتلا به گرفتگي عروق را كم مي‌كند.

رب انار

يكي از فرآورده‌هاي پرمصرف اين ميوه رب انار است؛ فرآورده‌اي كه به بهانه وفور اين ميوه در برخي مناطق مانند يزد و شهرهاي شمالي كشور تهيه مي‌شود. به اين ترتيب كه آب انار را جوشانده و آن را تغليظ مي‌كنند و به عنوان چاشني به خصوص در خورش فسنجان و تهيه زيتون پرورده مورد استفاده قرار مي‌دهند. البته اين رب مي‌تواند ترش و يا شيرين باشد كه با افزودن كمي شكر و يا آب نارنج و يا آب غوره اين مزه‌ها تقويت خواهند شد.

ترکيب انار و گل‌پر

خوردن اين ميوه و آب آن به دليل تركيباتي كه دارد، يبوست‌آور است و خوردن‌اش به همراه هسته مانند يك ملين عمل مي‌كند اما به دليل ايجاد مشكلاتي به هنگام دفع، بهتر است كه يك چهارم آن را با هسته و بقيه‌اش را بدون هسته ميل كنيد. ضمنا از آنجا که اين ميوه نفاخ است، مصرف آن با گياه معطري مانند گل‌پر که طبع گرمي دارد، خاصيت نفاخ بودن را از اين ميوه مي‌گيرد.

خوردن انار يا آب آن به تنهايي سوء‌هاضمه‌آور بوده و سوزش معده به دنبال دارد. به اين دليل خوردن‌اش با گلپر توصيه مي‌شود. يادتان باشد كه خوردن مقدار كمي از انار گلپر زده بعد از غذا به هضم غذا كمك مي‌كند.

ميوه بارداري

خانم‌هاي باردار نيز بهتر است در اين دوران انار ميل كنند زيرا اين ميوه هم علايم ويارشان را كاهش مي‌دهد و هم به رشد جنين كمك مي‌كند.

آش انار

با اين ميوه مي‌توانيد آشي گرم تهيه كنيد به نام آش انار كه يزدي‌ها آن را پخته و بيشتر از همه ميل مي‌كنند. طرز تهيه‌اش به اين ترتيب است كه برنج و لپه را به همراه سبزي آش (جعفري و گشنيز) و كمي سير طبخ كرده و سپس نيم ساعت قبل از برداشتن آش از روي حرارت به آن آب انار يا رب انار مي‌افزايند و به جاي نعناع داغي كه به ساير آش‌ها اضافه مي‌شود، به آن كمي گلپر مي‌زنند.

منبع آنتي‌اكسيدان

اين ميوه سرشار از ويتامين C (يكي از آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي) است و به اين ترتيب، خوردن يك عدد از آن يا ۱۰۰ سي‌سي از آب انار تامين‌كننده ۱۶ درصد از نياز روزانه به اين ويتامين است. ضمنا منبعي از ويتامين B5 و پتاسيم است و تركيبات آنتي‌اكسيداني آن هم از خانواده پلي فنول‌ها، ديگر مواد ارزشمند اين ميوه هستند. مزه گل انار نيز به دليل تانني است كه در پوست‌اش دارد، درست مثل چاي

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *