افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

امنیت شغلی پرستاران ارتقای کیفیت خدمات مراقبتی

آموزش تئوری به تنهایی دردی از پرستاری دوا نمی کند

معاون آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری کشور، گفت: آموزش های تئوری به تنهایی دردی از پرستاری دوا نمی کند.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ فاطمه علایی صبح سه شنبه در همایش فصلی مدیران پرستاری تهران، به موضوع اعتباربخشی اشاره کرد و افزود: اعتباربخشی به منظور امنیت و ایمنی بیماران و ارتقای کیفیت خدمات مراقبتی اجرا می شود که لازم است همکاران پرستار برای افزایش کیفیت خدماتی که به بیماران ارائه می دهند، خودشان نیز از نظر امنیت شغلی در شرایط مطلوبی و مناسبی قرار داشته باشند.

وی با توجه به پایش ها و نتایج اعتباربخشی که در سال های اولیه اجرای این طرح انجام شده است، افزود: این موضوع کمک می کند که با سنجه های جدیدی، اعتباربخشی عملیاتی تر شود.

علایی با تاکید بر اینکه اعتبار بخشی در تمام مرسوم است، تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری تلاش دارد با همکاری اساتید و مدیران پرستاری و سایر همکاران بالین، وضعیت اعتباربخشی را بهبود ببخشد، بطوریکه از ۳۰ دوره آموزشی، ۱۱ مورد مربوط به موضوع اعتباربخشی است.

وی، آموزش را موجب ارتقای آگاهی پرستاران برای اجرای هرچه بهتر اعتباربخشی دانست و گفت: پژوهش ها نشان می دهد عدم آگاهی همکاران از اعتباربخشی، صدماتی را به روند اجرای آن وارد می کند. از همین رو، لازم است موضوع برگزاری دوره های بازآموزی اعتباربخشی، مورد توجه همکاران پرستار قرار گیرد.

معاون آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری کشور با عنوان این مطلب که معتقدم بدون همکاری آموزش و درمان، اجرای موفق طرح اعتباربخشی امکان پذیر نیست، تاکید کرد:تئوری به تنهایی دردی از پرستاری دوا نمی کند و لازم است این آموزش ها در بالین بکار گرفته شود.

وی با بیان این مطلب که مرکز آموزش سازمان نظام پرستاری پتانسیل بالایی برای دریافت پیشنهادات دارد، گفت: تلاش می کنیم با بهره گیری از پیشنهادات همکاران، حرفه پرستاری را ارتقاء دهیم.

علایی با عنوان این مطلب که حرفه پرستاری با چالش هایی مواجه است، افزود: شیفت های متعدد، سختی کار، کمبود نیرو، برخوردهای نامناسب در بیمارستان ها و…، از جمله چالش های پیش روی حرفه پرستاری است که می بایست با کمک معاونت پرستاری وزارت بهداشت، برای حل آنها چاره اندیشی شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *