افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

املاح معدنی موجود در لوبیا سویا

  • براساس سازمان بهداشت جهانی، در حدود ۸۰ درصد از جمعیت جهان کمبود آهن دارند. آهن برای انتقال اکسیژن به سلول های بدن ضروری است. مصرف نصف فنجان از لوبیا سویا پخته شده ۲۵ درصد از آهن توصیه شده روزانه را برای بدن فراهم می کند.

 

 

از مزایای استفاده از لوبیاسویا چه میزان اطلاع دارید این دانه گیاهی حاوی خواص بیشماری برای سلامتی مان است از املاح معدنی موجود در این محصول گیاهی می توانیم به آهن،فسفر ،منیزیم و سایر ویتامین ها و املاح معدنی اشاره کرد .

لوبیا سویا در بسیاری از محصولات و موادغذایی کاربرد دارد. مصرف نصف فنجان از لوبیا سویا پخته شده حاوی ۱۵۰ کالری، ۱۴ گرم پروتئین، ۵ گرم فیبر و ۱۰ گرم چربی بوده، اما فقط یک گرم از آن چربی اشباع نشده است. پروتئین موجود در لوبیا سویا حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری برای ساخت یک پروتئین کامل می باشد. لوبیا سویا همچنین مقدار زیادی ویتامین و موادمعدنی دارد.


آهن

براساس سازمان بهداشت جهانی، در حدود ۸۰ درصد از جمعیت جهان کمبود آهن دارند. آهن برای انتقال اکسیژن به سلول های بدن ضروری است. مصرف نصف فنجان از لوبیا سویا پخته شده ۲۵ درصد از آهن توصیه شده روزانه را برای بدن فراهم می کند. آهن موجود در لوبیا سویا از نوع آهن غیر هِم بوده که جذب آن به اندازه ی آهن منابع حیوانی نیست. شما می توانید جذب غذاهای حاوی آهن از جمله گوشت، مرغ یا لوبیا سویا را با مصرف منابع غنی از ویتامین C مانند آب پرتغال افزایش دهید.


فسفر

بدن از فسفر برای تولید DNA، ترمیم سلول ها، بافت ها و ساخت استخوان ها و دندان های قوی استفاده می کند. کلیه نیز به این ماده معدنی برای کمک به دفع مواد زائد و متعادل کردن دریافت سایر ویتامین ها و موادمعدنی از جمله منیزیم، ید، روی و ویتامین D نیاز دارد. مصرف نصف فنجان از لوبیا سویا ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به فسفر را تامین می کند.


منیزیم

منیزیم برای عملکرد درست قلب، اعصاب، ماهیچه و سیستم ایمنی مورد نیاز است. این ماده معدنی در بسیاری از واکنش های بیوشیمایی و همچنین در تنظیم فشارخون و سطوح قند خون کاربرد دارد. منیزیم همچنین به حفظ استحکام استخوان ها و تبدیل غذا به انرژی در بدن کمک می کند. مصرف نصف فنجان از لوبیا سویا پخته شده ۲۰ درصد از منیزیم توصیه شده در روز را برای بدن فراهم می کند. دریافت منیزیم کافی از طریق رژیم غذایی ممکن است در کمک به کاهش خطر فشارخون بالا، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی موثر باشد.


سایر ویتامین ها و موادمعدنی

لوبیا سویا همچنین مقداری از سایر ویتامین ها و موادمعدنی را برای بدن فراهم می کند. نصف فنجان لوبیا سویا حاوی ۱۵ درصد از نیاز توصیه شده به ریبوفلاوین، ۱۰ درصد از نیاز توصیه شده به ویتامین B۶، کلسیم، فولات و تیامین، ۸ درصد از نیاز توصیه شده به روی و ۲ درصد از نیاز توصیه شده به نیاسین و ویتامین C در روز می باشد.

 

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *