افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

التهاب کلیه و درمان آن با داروهای گیاهی

گیاهان داروها بهترین روش درمانی می باشد در این مطب پزشکی التهاب کلیه و درمان آن با داروهای گیاهی و شمارا با داروهای گیاهی آشنا می کنیم که اثرات مفیدی در درمان مشکلات کلیوی و پاکسازی بدن دارد .

 التهاب کلیه ها یا نفریت یک بیماری بسیار رایج است که در غالب موارد به دلیل وجود مواد سمی و تبدیل آنها به عفونت، سطح بالای اسید اوریک و یا یک بیماری زمینه ای ایجاد می شود.

به طور کلی، این بیماری با مصرف آنتی بیوتیک مناسب و تحت نظر پزشک تقریبا به خوبی درمان می شود. البته در دوران درمان باید مراقب تغذیه و توجه به عادات صحیح زندگی نیز داشت. روش های طبیعی نیز می تواند تاثیر زیادی در درمان التهابات کلیه داشته باشد.

  • دمنوش گزنه

مهم ترین خاصیت گیاه گزنه تصفیه مواد سمی و محافظت از کلیه هاست. می توان برای پاکسازی خون و کاهش تجمع مواد سمی در کلیه ها هر روز از دمنوش گزنه استفاده کرد.

برای تهیه این دمنوش ۵۰۰ میلی لیتر آب را جوش بیاورید و سپس ۵ گرم گزنه را به آن اضافه نمایید. یک لیوان از آن را صبح و یک لیوان را بعد از ظهر بنوشید.

  • آب هویج

نوشیدن روزانه یک لیوان آب هویج در کنار داروهای تجویز شده توسط پزشک به مقابله با التهاب کلیه ها کمک می کند. هویج سرشار از ویتامین است و باعث تقویت و پاکسازی کلیه ها می شود.

هویج را در مخلوط کن به خوبی له کنید. سپس ۱ لیوان آب، آب نصف لیمو و در صورت تمایل کمی عسل به آن اضافه نمایید. روزانه در حال ناشتا این آبمیوه را بنوشید تا بیماری کاملا برطرف شود.

  • آب زغال اخته

زغال اخته یک میوه بسیار پر خاصیت و سرشار از آنتی اکسیدان است. آب این میوه یک پاک  کننده طبیعی است که به از بین بردن باکتری ها و درمان بیماری های سیستم ادراری کمک می کند .

اگر بتوانید آب طبیعی میوه را تهیه کنید ارجحیت دارد زیرا آبمیوه های صنعتی حاوی مقدار زیادی شکر و مواد افزودنی هستند که خواص آن را کاهش می دهند.

  • دمنوش زنجبیل

زنجبیل حاو ی عناصری است که مانند داروهای ضد التهاب عمل می کند. در نتیجه می تواند درمان طبیعی و بسیار مؤثر برای بهبود التهاب کلیه ها باشد و مانع از بروز علل زمینه ساز این بیماری می شود.

برای تهیه دمنوش کافی است نصف قاشق زنجبیل را در یک لیوان آب دم کنید.

  • کرستین

کرستین نوعی فلاونوئید و ترکیب ضد التهاب طبیعی است در بعضی میوه ها و سبزیجات وجود دارد. این ماده برای کاهش باکتری ها وتسهیل روند پاکسازی بدن بسیار مفید است. اگر از نفریت رنج می برید حتما پیاز ، سیر، سیب، گلابی، گیلاس، کلم دکمه ای، اسفناج و انبه را در برنامه تغذیه خود بگنجانید.

  • انگور قرمز

انواع انگور به ویژه انگور قرمز سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های A وC است. این ترکیبات برای درمان التهاب و بیماری های سیستم ادراری و کلیه ها عالی خواهد بود. پوست دانه های انگور را جدا نکنید زیرا حاوی بسیاری از خواص انگور است.

  • دمنوش جعفری

گرچه طعم این دمنوش چندان دلچسب نیست اما یک درمان پاک کننده است که به فعال شدن عملکرد کلیه ها و مقابله با التهابات و بیماری ها کمک می کند.

۱ لیتر آب را جوش بیاورید وسپس ۱ قاشق جعفری به آن اضافه کنید و بگذارید دم بکشد. می توانید از مقدار عسل به عنوان شیرین کننده نیز استفاده نمایید. این دمنوش را در یک بطری شیشه ای بریزید و در محلی خنک دور از نور خورشید نگه دارید. در طول روز از آن بنوشید. بهتراست درمان سه روز متوالی ادامه داشته باشد.

  • ورزش در هوای آزاد

ابتلا به بیماری کلیوی باعث خستگی و حتی ناتوانی می شود. با این حال، توصیه می شود بیمار هر روز کمی در هوای باز تحرک داشته باشد. پیاده روی در پارک تمرین بسیار مناسبی است. هوای تازه و طبیعت برای درمان بیماری و تسریع دوران نقاهت بسیار مناسب است. سعی کنید خیلی خود را خسته نکنید و در زمان های کوتاهی استراحت داشته باشید.

پزشکین : التهاب کلیه و درمان آن با داروهای گیاهی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *