افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

افسردگی را مرور کنیم

 

  • نور درمانی معمولاً برای افرادی که ویتامین D کافی به دست نمی آوردند بسیار مفید است. شما می توانید نور لازم را به واسطه لامپ های مخصوص و بسیار شفاف به دست آورید

با آغاز برف و سرما و زود فرا رسیدن تاریکی برای بسیاری از افراد افسردگی به همراه دارد که در این فصل بسیار زیاد است اگر با ما همراه باشید برای شما تدابیری اندیشیده ایم که برای حل این مشکل بسیار کار ساز است این مطالب تدابیر ضد افسردگی است . این افسردگی اختلال خلقی فصلی یا SAD نام دارد.  بروز افسردگی در طول ماه های اواخر پاییز و اوایل زمستان است وقتی نور خورشید کمتر در دسترس است. ریتم روزانه بدن  به دلیل  کمبود نور خورشید کاهش می یابد

برای غلبه بر نشانه های این بیماری ، به ویژِه به عنوان یک بدنساز جدی در حرفه بدنسازی از توصیه های زیر پیروی کنید . حتی اگر به طور معمول خیلی هم تحت تاثیر این نیمه از سال قرار نمی گیرید ، تکنیک های ضد افسردگی زیر می توانند به شما کمک کنند .

۱- ویتامین D بیشتری به دست آورید

ویتامین D اغلب با لغت ( ویتامین نور خورشید ) شناخته می شود این ویتامین به صورت طبیعی به واسطه بدن تولید می شود . آن هم وقتی نور خورشید مستقیم به پوست ضربه می زند . در طی ماده های پاییز و زمستان ، وقتی نور خورشید کم تر می تابد ، احتمالاً با کمبود آن مواجه می شوید .ویتامین D نقش مهمی در فرآیند جذب کلسیم دارد.
بدون سطوح کافی از آن استخوان ها نمی توانند در شرایط طبیعی باشند و در این مواقع با ضعف و خطر شکستگی بیشتر رو به رو هستند . ویتامین D همچنین به جهت رشد سلول بسیار ضروری است و به حفظ عملکرد سالم سیستم ایمنی و کاهش تورم می پردازد. متاسفانه ، منابع غذایی اندکی شامل میزان بهینه ای ویتامین D هستند ، بنابراین استفاده از مکمل ویتامین Dدر این رابطه بهترین استراتژی است. البته شما می توانید از جگر گوساله ، پنیر و زرده تخم مرغ نیز ویتامین D به دست آورید .

۲- نور درمانی را امتحان کنید

نور درمانی معمولاً برای افرادی که ویتامین D کافی به دست نمی آوردند بسیار مفید است. شما می توانید نور لازم را به واسطه لامپ های مخصوص و بسیار شفاف به دست آورید . این لامپ یا محفظه های نور می توانند به صورت طبیعی به بدن شما کمک کنند تا که به این طریق به خلق ویتامین D مورد نیازتان بپردازید .

۳- به دنبال تمرین هایی باشید که از انجام شان لذت ببرید

وقتی در یک وضعیت افسرده هستید آخرین چیزی که احساس می کنید تمایل به انجام آن دارید، رفتن به باشگاه است .
با این وجود تمرین یکی از بهترین روش هایی است که به وسیله آن با افسردگی مبارزه می کنید. مشارکت در یک برنامه تمرینی با قاعده منجر به افزایش میزان سرخوشی در شما می شود . این کار به واسطه طغیان اندروفین ها صورت می گیرد . این هورمون منشاء ایجاد احساس خوب است . یک تمرین خوب می تواند همچنین به افزایش سطح انرژی شما کمک کند. در این حالت کمتر روی فرآیند های عضله ساز با چربی سوز تمرین ها تمرکز می کنید .
مواردی را پیدا کنید که از انجام آنها لذت ببرید . بر جنبه ای از قضیه تمرکز کنید که منجر به ایجاد احساس خوب در شما می شوید . مهم نیست از چه تکنیک تمرینی استفاده می کنید . تنها اطمینان حاصل کنید که با انجام این تمرین چندین بار در هفته انگیزه کسب می کنید . از اینجا به بعد بیشتر سعی کنید در عوض کسب بازوان غول پیکر ، بیشتر روی سلامت ذهنی تان متمرکز شوید .

۴- یک قاعده مشخص برای خوابیدن داشته باشید

از آنجایی که روزهای نیمه دوم سال کوتاه هستند، شما نمی خواهید آنها را با خوابیدن تلف کنید. بهتر است تا حد ممکن در ساعت های روشن روز بیدار باشید و تا حد امکان در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرید . به جهت منظم کردن ساعات خواب تان هر شب در زمان معینی به تختخواب بروید و راس ساعت معینی از خواب بیدار شوید . این مسئله کمک می کند تا بدن تان را به صورت منظم حفظ کنید. اگر همیشه سعی می کنید که بخوابید بهتر است از ملاتونین استفاده کنید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *