افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

افسردگی با بروز ۷ مشکل جسمی

  • افسردگی روی هورمون های تنظیم کننده اشتها تأثیر می گذارد. هورمونی که با افسردگی مختل می شود زمانی که ما برای خوردن وقت نداریم ممکن است به ما بگوید ما گرسنه ایم. بسیاری از افرادی که به افسردگی مبتلا هستند  یا بیش از حد غذا می خورند و یا خیلی کم غذا می خورند.

 

اکثر ما علامت هایی از افسردگی مانند تحریک پذیری و احساس غم و اندوه را می شناسیم. اما مواردی مانند درد عضلانی، مشکلات معده و بیدار شدن از خواب قبل از طلوع آفتاب هم می توانند هشدار دهنده و نشانه هایی از افسردگی باشند. این نشانه ها می توانند حتی نشان از مشکلی عمیق تر  باشند که ما باید آن ها را ریشه یابی کنیم و از دستشان خلاص شویم.

 علائم افسردگی که کمتر شناخته شده هستند

درد:

افسردگی می تواند علت کمر درد و درد عضلانی مزمن باشد. دلیل اینکه دیگران درد کسی را که افسردگی دارد احساس نمی کنند؛ این است که از مشکلات او خبر ندارند و خودشان بدون غم و اندوه زندگی می کنند.

کاهش یا افزایش وزن:

افسردگی روی هورمون های تنظیم کننده اشتها تأثیر می گذارد. هورمونی که با افسردگی مختل می شود زمانی که ما برای خوردن وقت نداریم ممکن است به ما بگوید ما گرسنه ایم. بسیاری از افرادی که به افسردگی مبتلا هستند  یا بیش از حد غذا می خورند و یا خیلی کم غذا می خورند. مسائلی که با خواب مرتبط هستند با وجود افسردگی مشکلاتش پیچیده تر می شود.

مشکل خواب ماندن:

افراد مبتلا به افسردگی اغلب دچار خستگی و کمبود انرژی هستند. یکی از نشانه های کلاسیک افسردگی شامل خیلی زود بیدارشدن از خواب و عدم توانایی برگشت به خواب دوباره است. این می تواند برای بیماران بسیار خسته کننده باشد، که گاهی اوقات شاید تنها پناه افسردگی همین خواب است. کمبود خواب می تواند روی خلق و خوی شما تأثیر بگذارد و توانایی تمرکز شما را کم کند.

مسائل مربوط به پوست:

هورمون های استرس می توانند پوست شما را خراب کنند. افسردگی میزان هورمون استرس کورتیزول را افزایش دهد و گاهی اوقات شرایطی مانند: اگزما، پسوریازیس و آکنه را بدتر کند. در یک بیمار که بثورات جلدی شدید در پوست او وجود دارد بهتر است از کرم های پوستی استفاده کند.

مشکلات معده:

تهوع، سوزش معده، یبوست و اسهال همه با افسردگی در ارتباط هستند. این علائم ممکن است حتی برای کسانی که دارای یک اختلال اضطرابی هستند، بدتر باشد. علائم مشترک فراوانی بین افسردگی و سندروم روده تحریک پذیر وجود دارد.

ایجادحفره های دندانی:

افسردگی حتی می تواند در بهداشت دهان و دندان نیز مشکل ایجاد کند. در یک تحقیق دریافتند که افسردگی با افزایش پوسیدگی دندان و از دست دادن دندان ها در ارتباط است. احتمالاً به دلیل اختلال خلقی، انجام کارهای روزمره سخت تر می شود. افسردگی اغلب مردم را در مراقبت از خود برای خوردن مناسب، مدیریت بیماری های مزمن و مراقبت از بهداشت روزانه از جمله مسواک زدن و نخ کشیدن ناتوان می کند.

ایجاد میگرن:

افسردگی می تواند منجر به سردرد شود. اغلب در بیماران مبتلا به سردرد میگرنی نیز افسردگی مشاهده می شود. البته سردرد گاهی اوقات می تواند نشانه ای از یک بیماری وخیم تر باشد. تغییرات ناگهانی بینایی، بی حسی یا سفتی گردن، علائم جدیدی هستند که باید توسط پزشک بررسی شوند. بنابراین سردرد میگرنی مانند درد مزمن با افسردگی در ارتباط است.

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *