افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

افسردگی و اندوه همیشگی باعث بیماری قلبی می شود

4

 

  • البته نشانه هاي روانشناسی استرس و افسردگی،  معمولا با هم در يک فرد مشاهده مي شوند و تجمع نشانه ها حتي ريسک بيشتري را ايجاد مي کند.

متخصصین بهداشت روان می گویند افراد غمگين و افسرده هميشه مضطرب هستند و استرس مهمترين عامل بروز انواع بيماري هاي قلبي و عروقي است. در نتیجه افسردگی بالینی افراد را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی قرار می دهد.

استرس در کساني که مستعد عصبانيت و افسردگي هستند با افزايش توليد هورمون استرس ، نور اپي نفرين ، همراه است.

شواهد علمي نشانگر اين است  که افزايش اين هورمون قسمت التهابي سيستم ايمني رافعال نموده بيان ژن هايي را که باعث التهاب مزمن و خفيف مي شوند را تحريک مي کند.اين التهاب با افزايش سطوح سي آر پي مشخص مي شود.

همچنین استرس و افسردگي موجب افزايش فشار خون و افزایش ضربان قلب مي شود كه اين عوامل مهمترين علل بروز بيماري هاي قلبي و عروقي هستند.

علاوه بر اين، استرس موجب ترشح هورمون هاي آدرنالين و كورتيزول در بدن مي شود. ترشح مداوم اين هورمون ها موجب آسيب به قلب مي شود، همچنين ترشح زياد اين هورمون ها مهمترين عامل ايجاد لخته خون در رگ است.

البته نشانه هاي روانشناسی استرس و افسردگی،  معمولا با هم در يک فرد مشاهده مي شوند و تجمع نشانه ها حتي ريسک بيشتري را ايجاد مي کند.

افراد شاد مدام در تحرك هستند و به تناسب اندام و وزن بدن خود اهميت مي دهند. اين افراد كمتر به پرخوري و سيگار رو مي آورند.

در اين مطالعات نگرش ۱۰۰ انسان و ميزان رضايت آنان از زندگي در ۳۰ سال مورد بررسي دقيق قرار گرفته است. نتيجه حاكي از آن است كه شادي، احتمال بروز بيماري هاي قلبي و عروقي را تا ۶۰ درصد كاهش مي دهد.

محققان به تازگي دريافتند كه مهمترين عامل شادي، ژنتيك فرد است؛ ولي با تكيه بر اين امر نمي توان غمگيني را حق تمام افرادي كه اين ژن را ندارند ،تلقي كرد چراكه عوامل محيطي و طرز فكر نيز به اندازه عوامل ژنتيكي در احساس شادي تعيين كننده است .

سن، سيگار، ديابت، ميزان كلسترول و فشار خون به عنوان موثرترين پارامترهاي سلامت قلب درنظر گرفته مي شوند.

نتايج كامل اين تحقيقات در شماره اخير نشريه American Journal of Cardiology به چاپ رسيده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *