افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

افزایش و تقویت قدرت مغز سالمندان با اسید فولیک

00630502523121014102a

می خواهید از آلزایمر و کندی مغز سالمندان پیشگیری کنید در این پست بخوانید گفته های متخصصین را در مورد افزایش و تقویت قدرت مغز سالمندان با اسید فولیک در ادامه مطلب .

مکمل‌های اسید فولیک ممکن است قدرت مغز را در سالمندان  تقویت کند و دمانس (زوال عقل) را کاهش دهد.

کارکرد مغز، حافظه و سرعتی که مغز با آن اطلاعات را پردازش می‌کند، با بالا رفتن سن افراد افت می‌کند، اما پژوهشگران در هلند و سوئیس دریافته‌اند که خوردن اسیدفولیک(فولات) ممکن است از این روند جلوگیری کند.

دکتر جین دورگا از مرکز پژوهشی نستله در لوزان، یکی از این محققان، در این باره گفت: “ما نشان داده‌ایم که مصرف سه ‌ساله ی قرص‌های اسید فولیک، قدرت اجرایی در آزمون‌هایی که سرعت پردازش اطلاعات و حافظه  را اندازه می‌گیرند، افزایش می‌دهد، یعنی همان حوزه‌هایی که می‌دانیم با افزایش سن دچار نقصان می‌شوند.”

اسید فولیک یا فولات، یکی از ویتامین‌های گروه B است که در جگر، مخمر(ماءالشعیر) ، حبوبات پخته، اسفناج  پخته، جوانه گندم  خام، کاهو ، آب پرتقال  ، کلم ، زرده ی تخم مرغ  و موز  یافت می‌شود.

به زنان توصیه می‌شود که حتما پیش از بارداری و در ماه‌های اول بارداری برای پیشگیری از بروز نقص های سیستم عصبی جنین مانند بیماری اسپینا بیفیدا، قرص اسید فولیک مصرف کنند.

همچنین پژوهشگران انگلیسی نشان داده‌اند که مکمل‌ اسید فولیک خطر بیماری قلبی-عروقی  را با پایین آوردن میزان یکی از اسید‌های آمینه به نام هموسیستئین – که تصور می‌شود به پوشش درونی شریان‌ها آسیب برساند- کاهش می‌دهد.

دورگا و همکارانش در دانشگاه واگنیگن در هلند که گزارش یافته‌هایشان را در نشریه پزشکی لانست منتشر کرده‌اند، اثر مصرف مکمل‌های اسید فولیک را در برابر دارونما در تحقیقی که شامل ۸۱۸ مرد و زن ۵۰ تا ۷۰ ساله می‌شد، مقایسه کردند.

در پایان دوره ی سه ‌ساله ی تحقیق مشخص شد، افرادی که روزانه ۸۰۰ میکروگرم اسید فولیک دریافت می‌کردند، در آزمون‌های شناختی و حافظه به طور قابل‌ توجهی بهتر عمل می‌کنند.

دکتر کلر موریس و دکتر کریستین تانجنی از موسسه پیری سالم راش در شیکاگو در ایلینویز در تفسیر نتایج این تحقیق می‌گویند: افراد مورد بررسی در این تحقیق نسبت به میانگین مردم برخی کشورهای دیگر دارای سطح پایین‌تر فولات در خون خود بوده‌اند، بنابراین روشن نیست که آیا افراد با میزان بالاتر فولات در بدن نیز از مصرف قرص های آن سود ببرند.

میزان فولات مصرفی بر حسب رژیم غذایی افراد کشورهای مختلف فرق می‌کند. این میزان در کشورهایی مانند یونان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا که رژیم غذایی مدیترانه‌ای  مملو از میوه و سبزی مصرف می‌کنند و در کشورهایی مانند کانادا و امریکا که غلات آنها با اسید فولیک غنی می‌شود، بالاتر است.

 

پزشکین : افزایش و تقویت قدرت مغز سالمندان با اسید فولیک

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *