افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

افزایش ویتامین D کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

سطح بالای ویتامینD خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ از پایگاه خبری مدیکال ساینس، محققان اطلاعات دو آزمایش بالینی که یکی شامل سه هزار و ۳۲۵ و دیگری شامل ۱۷۱۳ نفر بود را بررسی کردند تا به ارتباط سرطان سینه و غلظت سرم ۲۵-hydroxyvitamin D دست یابند. سرم ۲۵-hydroxyvitamin D اصلی ترین شکل ویتامین D در خون است.
در این مطالعه تمام زنان بالای ۵۵ سال و با میانگین سنی ۶۳ سال بودند و داده ها بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ میلادی جمع آوری شده بود. محققان دریافتند حداقل سطح سلامت سرم ۲۵-hydroxyvitamin D در پلاسمای خون، ۶۰ نانوگرم در میلی لیتر است که به میزان قابل توجهی بالاتر از ۲۰ نانوگرم در میلی لیتر توصیه شده در سال ۲۰۱۰ میلادی است.
این مطالعه نشان می دهد میزان ابتلا به سرطان سینه در افرادی با سرم ۲۵-hydroxyvitamin D بالاتر از ۶۰ نانوگرم در میلی لیتر، نسبت به ۲۰ نانوگرم در میلی لیتر، یک پنجم است.
در ادامه مطالعه آمده است کمبود ویتامین D یک خطر بالقوه ابتلا به سرطان سینه است.
به رشد کنترل نشده سلول های پوشش داخلی مجرای شیری یا لوبول، سرطان سینه گفته می شود. هر سینه از ۱۵ تا ۲۰ بخش به نام لوب تشکیل شده که به صورت خوشه ای در کنار هم قرار دارند. لوب ها مجموعه ای از غدد شیری هستند. هر لوب از بخش های کوچکتری به نام لوبول تشکیل شده است. سرطانی که از لوبول آغاز شود، سرطان لوبولار نامیده می شود. سرطان سینه در زنان شایع تر است، گرچه احتمال ابتلای مردان نیز به سرطان سینه وجود دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *