افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

افزایش میزان شادی در زندگی امروزی با این راهکارها

happy_girl

می خواهید عمری طولانی و زندگی شیرین داشته باشید شاد زندگی کنید ، داشتن شادی در زندگی بستگی به چه عواملی دارد ؟ در روانشناسان ۸ عامل ایجاد شادی را در افراد مورد بررسی قرار داده اند بخوانید در این جا افزایش میزان شادی در زندگی امروزی با این راهکارها .

شاید واقعی چقدر برایتان هزینه دارد؟ اصلا چه کار باید بکنید که واقعا شاد شوید؟ برای احساس نشاط و شادی لازم است یک خانه نو بخرید یا مثلا شکمی صاف و عضلانی داشته باشید؟ اگرچه شاید باورش برای خیلی ها سخت باشد اما محققانی که سال هاست درخصوص روش های شاد زیستن تحقیق می کنند، می گویند عوامل بیرونی در بلندمدت تاثیر چندانی روی شادی ای که فرد در قلب و روحش احساس می کند، ندارد.

واقعیت این است که برخلاف آنچه که اغلب ما تصور می کنیم اتفاقات مثبت بیرونی از ازدواج گرفته تا کاهش وزن، فقط می توانند برای مدت کوتاهی شادی ما را به اوج برسانند

۱- خوش بینی

خوش بینی یعنی پذیرش همه تجربه هایی که فرد طی زندگی به آنها می رسد- حتی تجربه های بسیار دردناکی که به دست آوردنشان خیلی گران تمام شده اند- با توجه به این نکته که بالاخره اتفاقات خوب از راه می رسند، خوش بینی به شما کمک می کند تا نگرانی های خود را در مورد آینده به حداقل برسانید و سریع تر و راحت تر از کنارشان عبور کنید.

جالب است بدانید طبق نتایج تحقیقی که در دانشگاه ماساچوست انجام شده کسانی که قربانی حوادث غیرمترقبه شده و به طور ناگهانی معلول شده اند، خیلی از برندگان لاتاری خوش بین تر و به آینده امیدوارترند. علتش هم این است که تراژدی ای که در زندگی شان اتفاق افتاده باعث شده به ارزش خیلی از چیزهایی پی ببرند که تا قبل از این جلوی چشمشان بود ولی به آنها توجهی نداشتند.

۲- عشق

محققان می گویند یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود فرد احساس شادی کند این است که بداند دیگران دوستش دارند و خودش هم اطرافیانش را دوست دارد. منظور از دوست داشتن می تواند حسی باشد که شما به همسرتان دارید و اسمش را عشق می گذارید یا حسی که والدین به فرزندشان دارند و اسمش محبت پدر و مادر است.

یعنی تفاوتی نمی کند که این عشق از چه نوعی است چون به هر حال با وجود شما کاری می کند که لبخند از لب هایتان جدا نشود. چطوری می شود این عشق و دوست داشتن را تقویت کرد؟ روان شناسان وقت گذرانی را با کسانی که دوستشان دارید پیشنهاد می دهند مهم نیست که یک ساعت باشد یا یک آخر هفته کامل. وقتی پای عشق در میان است کیفیت معاشرت است که حرف اول را می زند.

۳- شجاعت

شجاع بودن یعنی ارزش های شخصی خودتان را مقدم بر هر چیز دیگری قرار دهید و براساس آن عمل کنید و هیچ چیزی باعث نشود که چشمتان را روی این ارزش ها ببنید. اگر شما برخلاف ارزش هایی که برای خودتان تعیین کرده اید عمل کنید، درست مثل این است که با خودتان وارد جنگ سرد شده باشید. اما اگر پای آنچه می خواهید و برایتان مهم است، بایستید احساس رضایت درونی پیدا می کنید که نتیجه اش شادی واقعی است. این مساله برای خیلی از خانم ها به این معناست که دست از بیماری «خشنودکردن دیگران» بکشند و خودشان را قربانی دیگران نکنند.

۴- استقلال و خودگردانی

محققان می گویند افرادی که خودشان را به عنوان افراد مستقل و خودمختار توصیف می کنند ۳ برابر بیشتر از دیگران از زندگی شان راضی هستند که اگر ببینند در موقعیت نامطلوبی قرار گرفته اند که به ضررشان است، به راحتی می توانند خودشان را از مهلکه بیرون بکشند و وقتی اوضاع خراب می شود مسئولانه انتخاب و مسیرشان را عوض می کنند.

۵- دنبال تجربه های جدیدبودن

شاید باور نکنید ولی شادترین افراد روی کره زمین آنهایی هستند که خودشان را در معرض تجربه های جدید قرار می دهند. برای اینکه نیروی درونی خود را تقویت کنید، با خودتان قرار بگذارید که روزی یک اشتباه مرتکب شوید. این قول و قرار شخصی باعث می شود که انگیزه و شجاعت لازم را برای تجربه های جدید پیدا کنید و به اصطلاح دل به دریا بزنید. متخصصان علوم اعصاب می گویند تجربه های تازه باعث تحریک ترشح دوپامین در مغز می شود که با افزایش شادی و نشاط رابطه مستقیمی دارد.

۶- امنیت

امنیت واقعی یعنی در مورد جایگاه و مکان فعلی که در حال حاضر در آن هستید، احساس خوبی داشته باشید. به همین دلیل هم هست که احساس امنیت می تواند شما را شاد کند. افرادی که واقعا شاد هستند در مورد خود واقعی شان احساس خوبی دارند و حاضر نیستند این احساس را با شرایط مالی بهتر یا محبوبیت اجتماعی بیشتر طاق بزنند. وجه دیگر احساس امنیت این است که باور کنید آدمی که امروز هستید، نتیجه همه تجربه هایی است که در گذشته به دست آورده اید و این تجربه ها تک تک اجزای وجود شما را ساخته اند و کسی نمی تواند آنها را از شما بگیرد.

۷- سلامت

ذهن و بدن مثل دوقلوهای به هم چسبیده ای هستند که یکی بدون دیگری قابل تصور نیست بنابراین اینکه مراقب سلامت جسمی خودتان باشید و برای خودتان وقت بگذارید یعنی با سرعت زیاد در بزرگراه شادی در حال حرکت اید و هیچ مانعی هم جلویتان قرار ندارد.

البته منظور از سلامت صرف این نیست که از نظر قد، وزن و… کاملا متناسب و ایده آل باشید چون در این صورت فقط مانکن ها را باید جزو گروه افراد شاد قرار می دادند بلکه منظور از سلامت این است که بتوانید از زندگی به معنای کامل کلمه استفاده کنید و لذت ببرید.

۸- معنویت

معنویت همیشه می تواند باعث شود شادتر زندگی کنید چون معنای زندگی را در نظر شما عوض می کند و باعث می شود باور کنید که در پس همه آنچه که در اطرافتان هست معنای بزرگ تری وجود دارد که تا امروز آن را نادیده گرفته اید. همچنین محققان دانشگاه دوک در آمریکا می گویند گرایش فرد به معنویت اضطراب را کاهش و افسردگی را بهتر می کند.

 

پزشکین : افزایش میزان شادی در زندگی امروزی با این راهکارها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *