افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اطلاعیه درباره غربالگری گروه های فرعی خون مختص بیماران تالاسمی

اطلاعیه درباره غربالگری گروه های فرعی خون مختص بیماران تالاسمی

  • در سال گذشته تلاش سازمان بری افزایش کیفیت خون وارد مرحله جدیدی شد. با حذف خون اهداکنندگان بار اول از چرخه انتقال خون در برخی از استان های کشور و تکیه بر خون اهدا کنندگان مستمر و با سابقه امید آن می رود که در سال های پیش رو ضریب امنیت خون در ایران به بالاترین سطح جهانی ارتقاء یابد.

 

دکتر علی اکبر پورفتح اله در پیامی به مناسبت روز جهانی تالاسمی، اظهارداشت: قرار گرفتن ایران بر کمربند تالاسمی و تعداد بالای عزیزان تالاسمی ثبت شده در سامانه سلامت کشور حکایت از مسئولیت خطیر سازمان انتقال خون ایران در تامین خون سالم و کافی برای این عزیزان دارد. سالانه  نزدیک ۲۰ درصد خون های اهدایی در کشور به درمان این عزیزان اختصاص پیدا می کند که این میزان مصرف خون برای گروه دریافت کننده مستمر در هیچ کشور دیگری در دنیا دیده نشده است.

به همین دلیل یکی از رسالت های سازمان انتقال خون از بدو تأسیس تا به امروز تهیه خون سالم و کافی برای عزیزان تالاسمی بوده است. حتی شرایط سختی مانند جنگ تحمیلی و نیاز  وافر جبهه های جنگ به خون و فرآوردهای خونی موجب نشد که این وظیفه به فراموشی سپرده شود. در همان دوران پر التهاب جنگ تحمیلی سازمان انتقال خون تهیه خون شسته شده را نیز به خدمات خود افزود تا بتواند پاسخگوی نیاز روز عزیزان مبتلا به تلاسمی باشد.

پس از جنگ نیز تعهد سازمان به ارتقای دسترسی افراد تالاسمی به خون سالم همچنان پا بر جا ماند. در طول سالهای گذشته با حذف خون جانشین و کاهش لکوسیت خون، تلاش شد درمان تالاسمی در کشور منطبق با اصول علمی و به روز گردد.

در سال گذشته تلاش سازمان بری افزایش کیفیت خون وارد مرحله جدیدی شد. با حذف خون اهداکنندگان بار اول از چرخه انتقال خون در برخی از استان های کشور و تکیه بر خون اهدا کنندگان مستمر و با سابقه امید آن می رود که در سال های پیش رو ضریب امنیت خون در ایران به بالاترین سطح جهانی ارتقاء یابد.

به رغم عدم احاطه سازمان انتقال خون بر مراکز انتقال خون بیمارستان ها، این مجموعه خدماتی – بهداشتی تلاش نمود با پایش منظم طب انتقال خون در بیمارستان های کشور و آموزش منظم کارکنان درگیر در طب انتقال خون در بخش درمان، تزریق خون به عزیزان تالاسمی را تابع اصول و قواعد علمی نماید.

همچنین در سال جدید امید آن داریم که بخشی از غربالگری گروه های فرعی خون را در انتقال خون برای عزیزان تالاسمی به اجرا در آورده و قدم موثری در کیفیت زندگی افراد تالاسمی برداریم.

اکنون در آستانه روز جهانی تالاسمی بر این باور ایستاده ایم که مجموعه سازمان انتقال خون ایران اعم از کارکنان، مدیران و اهداکنندگان ایثارگر این سازمان برای زحمات خود اجری بالاتر از سرزندگی و نشاط مصرف کنندگان خون به ویژه افراد مبتلا به تالاسمی نمی شناسند.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *