افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اطلاعات کامل درباره اسانس های خنک کننده سیگار

 

  • لايحه مطرح در مجلس نمايندگان آمريکا سيگارهاي داراي طعم ميوه و آب نبات را ممنوع مي کند، اما منتول مشمول ممنوعيت فوري نمي شود. اين لايحه اختيار کنترل ميزان منتول را به اداره نظارت بر مواد غذايي و دارويي مي دهد.

اسانس خنک کننده ی نعنا یا همان منتول ( Menhol ) اسانسی که برخی از شرکت های تولید کننده ی سیگار به محصولات خود اضافه می کنند. این اسانس باعث خنک شدن و مطبوع شدن سیگار است. تحقیقات دانشمندان ثابت کرده است که کشیدن این سیگار ها احتمال اعتیاد را در جوانان بیشتر می کند.

دکتر گرگوري کانالي از دانشکده بهداشت عمومي هاروارد مي گويد منتول گيرنده هاي خنک کننده در ريه و حلق را تحريک مي کند و سيگار کشيدن را آسانتر مي سازد.
اين تحقيق درحالي منتشر مي شود که يک لايحه که اختيارات وسيعي در زمينه نظارت بر سيگار به اداره نظارت بر مواد غذايي و دارويي آمريکا مي دهد در کنگره آمريکا تحت بررسي است.
مشروح اين مطالعه در مجله بهداشت عمومي آمريکا منتشر شده است.
نمايندگان شرکتهاي توليد کننده سيگار رينولدز، فيليپ موريس و لوريلارد اين يافته ها را رد کردند.
ديويد هوارد سخنگوي يک واحد شرکت رينولدز آمريکن و توليدکننده سيگارهاي کوول و کمل، اين گزارش را تلاشي براي کسب حمايت براي نظارت فدرال بر صنعت دخانيات و نه بررسي علمي منتول دانست.
مايکل رابينسون سخنگوي شرکت لوريلارد نيز طي بيانيه اي اعلام کرد مردم آمريکا بايد اين گزارش را يک ابزار لابي با انگيزه سياسي بدانند.
سيگار بزرگترين عامل مرگهاي قابل پيشگيري در آمريکا محسوب مي شود به طوري که هر ساله بيش از ۴۰۰ هزار تن را به کام مرگ مي کشاند.
سيگارهاي منتول محبوبيت روزافزوني در بين نوجوانان پيدا کرده است و بالاترين مصرف در بين جواناني مشاهده مي شود که به تازگي سيگاري شده اند. يک بررسي در سال ۲۰۰۶ نشان داد ۴۴ درصد از سيگاريهاي ۱۲ تا ۱۷ ساله و ۳۶ درصد از سيگاريهاي ۱۸ تا ۲۴ ساله از سيگارهاي منتول استفاده کرده اند.
کانالي و همکارانش تحقيقات آزمايشگاهي مستقلي انجام دادند و مطالعات جمعيتي بر روند استعمال دخانيات را بررسي نمودند.
براساس اين تحقيق، در سال ۱۹۸۷ شرکت رينولدز دريافت ميزان پايين انواع منتول راهبرد جديدي براي جذب سيگاريهاي جوان است.
اولين واکنش فرد سيگاري به اين سيگارها عموما منفي است. اما اين واکنش هاي اوليه منفي با ميزان پايين منتول کاهش مي يابد.
شرکتهاي بزرگ دخانيات در آمريکا در سال ۱۹۸۸ به موجب يک توافق ۲۵ ساله با پرداخت ۲۰۶ ميليارد دلار به ۴۶ ايالت براي کمک به پرداخت هزينه هاي درمان بيماري در سيگاريها توافق کردند. اين قرارداد محدوديت تبليغات و بازاريابي توتون را شامل مي شد و به يک اختلاف حقوقي طولاني مدت با ايالت هاي آمريکا پايان داد.
شرکتهاي دخانيات از سيگارهاي با منتول اندک براي جذب سيگاريهاي جوان و منتول قويتر براي سيگاريهاي قهار استفاده مي کنند.
منتول به جذب نيکوتين کمک مي کند. اما تحمل منتول خيلي زياد براي افراد تازه سيگاري دشوار است.
از بين سيگارهاي آزمايش شده محققان دريافتند سيگارهايي که بيشترين فروش را در بين جوانان داشته اند کمترين ميزان منتول را دارند نظير سيگار نيوپورت شرکت لوريلارد و نوع خفيف مارلبورو شرکت فيليپ موريس آمريکا.
وي گفت براي من پرواضح است که شرکتهاي دخانيات از يک ماده براي تسهيل اعتياد به نيکوتين استفاده مي کنند.
ديويد سيلويا سخنگوي واحد فيليپ موريس شرکت آلتريا اين ادعا را رد کرد.
وي افزود شواهد مستقيم بسيار کمي در تاييد تاثير منتول در شروع سيگار کشيدن وجود دارد. محصولات سيگار براي سيگاريهاي زير سن قانوني تهيه يا بازاريابي نمي شود.
وي گفت شرکت فيليپ موريس از نظارت اداره نظارت بر مواد غذايي و دارويي آمريکا بر سيگار حمايت مي کند.
براساس اعلام انجمن ريه آمريکا، روزانه ۴ هزار نوجوان زير ۱۸ سال سيگار کشيدن را شروع مي کنند که از اين تعداد حدود ۱۱۰۰ تن از آنها سيگاري خواهند شد.
اين يافته ها اهميت نظارت بر سيگار را مورد تاکيد قرار مي دهد.
لايحه مطرح در مجلس نمايندگان آمريکا سيگارهاي داراي طعم ميوه و آب نبات را ممنوع مي کند، اما منتول مشمول ممنوعيت فوري نمي شود. اين لايحه اختيار کنترل ميزان منتول را به اداره نظارت بر مواد غذايي و دارويي مي دهد.
درپي عدم ممنوعيت خاص منتول در اين لايحه ، شبکه ملي پيشگيري از توتون آمريکايي هاي آفريقايي تبار با اين ادعا که لايحه مذکور ناقص و تبعيض آميز عليه سياهان است حمايت خود را از اين لايحه برداشتند.
بيش از ۷۰ درصد سيگاريهاي سياهپوست در آمريکا از سيگارهاي منتول استفاده مي کنند در حالي که اين ميزان در سيگاريهاي سفيد پوست ۳۰ درصد است.
برنامه مبارزه براي کودکان بدون سيگار نيز طي بيانيه اي اعلام کرد اين تحقيق نشان مي دهد عدم نظارت بر توتون دست شرکتهاي دخانيات را در دستکاري در محصولات سيگار باز مي گذارد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *