افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اطلاعاتی در رابطه با سویا و جوانه گندم

he99

سویا و جوانه گندم از جمله مواد غذایی است که برای درست کردن خیلی از غذا ها از آن استفاده می کنیم امروز در سایت پزشکین تصمیم گرفتیم که اطلاعاتی در رابطه با سویا و جوانه گندم و خواص آن را نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در اين روزها به خوردن جوانه هاي گندم و جو بسيار توصيه مي شود، آيا از خواص آن اطلاعي داريد؟

جوانه گندم به دليل داشتن ويتامين‌هاي E ، سلنيوم و منيزيم باعث حذف راديكال‌هاي آزاد مي‌شود و به تقويت سيستم ايمني و فعاليت‌هاي مغز كمك مي‌كند.

استفاده از مواد غذايي حاوي آنتي‌ اكسيدان‌ در هوش و تقويت قدرت حافظه مؤثر است.

موادي نظير سبزي‌هاي تازه با خنثي كردن راديكال‌‌هاي آزاد حالت ارتجاعي رگ‌‌ها را حفظ كرده و باعث خون‌‌رساني بهتر به مغز و اعصاب شده و به طور غيرمستقيم از كاهش توانايي فكري جلوگيري مي‌‌كنند.

 

خواص خوراکي ها
ماده ديگر سويا و بهتر از آن روغن سويا است كه هم كلسترول بد خون LDL را كاهش مي‌دهد و هم از اكسيداسيون كلسترول خوب HDL جلوگيري كرده و در كنار آن راديكال‌‌هاي آزاد را خنثي كرده و از تشكيل پلاك‌هاي عروقي جلوگيري مي‌كند. سويا همچنين داراي فيتو استروژن‌هايي است كه در تقويت حافظه مؤثرند.

در بارداري و شير دهي ذخاير كولين مادر تخليه مي‌شود و كولين كافي براي رشد مغز در دسترس نيست، از اين رو براي حفظ سلامت مادر بايد از منابع غذايي حاوي كولين استفاده شود.

كولين روي پيام‌هاي عصبي مؤثر است و سرعت ساخت استيل‌كولين را براي حفظ قدرت حافظه و فعاليت‌هاي عضلاني افزايش مي‌‌دهد. مادران در دوران شيردهي بايد ۴ واحد (۴ ليوان ۲۴۰ سي‌سي) شير و علاوه بر اين، جگر، تخم‌ مرغ و بادام ‌زميني نيز مصرف كنند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *